V televizních zprávách propukl tvrdý boj o diváky
(Novinky.cz, ATO Mediaresearch) Hlavní televizní zprávy jsou nejen vizitkou jednotlivých stanic, ale i důležitým obchodním ukazatelem přízně diváků. Od 1. ledna propukl tvrdý boj o přerozdělení diváckých podílů a zatím prohrává Prima, která teprve před třemi měsíci spustila s velkou reklamou nový model svého zpravodajství. Sledovanost šla zprvu nahoru, ale stačilo, aby se Česká televize odhodlala rozdat si to s Primou ve stejném čase, a král byl najednou nahý. Diváků 1. zpráv Primy včera bylo o šest set tisíc méně než Událostí na ČT 1 (787 tisíc - 1 390 000). Přitom celý loňský rok byla sledovanost obou pořadů zhruba stejná, občas vítězila Prima. Když se dva perou, třetí se směje a tentokrát je to Nova, na jejíž Televizní noviny se v novém roce již druhý den po sobě dívaly přes tři milióny diváků, což je výrazně více než loni. Roli hraje i seriál Ulice "Co je překvapivé a teprve se to vytříbí, je chování diváků před půl osmou. ČT končí se svým hlavním zpravodajstvím něco před půl osmou a pak následují zprávy z regionů. Diváci mají pár minut na rozhodnutí, zda a kam přepnou. Zůstanou na ČT? Přepnou na hlavní zprávy Novy? Nebo přeběhnou na Primu, která v té době vysílá bulvární magazín Extra?" řekl Právu člen katedry mediálních studií UK FSV Jan Jirák. Podle něj diváci Novy, kteří jsou zvyklí na seriál Ulice, už nemají kam utíkat, protože na ČT i Primě již zprávy skončily. První dva dny roku ukázaly, že na Novu zřejmě přecházejí z ČT ti, které nezajímá regionální zpravodajství, a z Primy ti, které neláká bulvár. O tom, že sledovanost Ulice a Televizních novin spolu souvisí, je přesvědčen i mediální analytik Novy Milan Kruml. "Lidi, kteří se dívají na seriál Ulice, nepřepínají. Roli hraje i to, že naše Televizní noviny jsou od 1. ledna vylepšené. Jsou příjemnější, jinak zabalené, je více živých vstupů, máme, domnívám se, přehlednější grafiku a odkaz na podrobnosti na webu," tvrdí Kruml. Prima chce ještě počkat Prima se komentáři ke změnám brání. "Pokles sledovanosti nastal, to je jasné. Ale po pár dnech je ještě brzy, abychom z dat vyvozovali nějaké obsáhlejší závěry," řekla Právu mluvčí Primy Jana Malíková. Že je ještě brzo na zásadnější stanovisko, míní i ředitel zpravodajství ČT Zdeněk Šámal. "My jsme celkem spokojeni, ale pracovat na dalším vylepšení budeme dál. Sledovanost Večerníků v 18 hodin nebyla tak vysoká, jako je teď u Událostí z regionů, což je lepší než naše očekávání. Porovnávat sledovanost s ostatními stanicemi však nebudu, protože to my na veřejnoprávní televizi neděláme. Ale jistě je, že Prima šla dolů," poznamenal Šámal.
Nejsledovanější TV zpravodajství během prosince (počet diváků) | ||
Neděle 3.12 | ||
NOVA | ČT 1 | PRIMA |
3 079 000 | 1 568 000 | 1 268 000 |
Úterý 5.12 | ||
NOVA | ČT1 | PRIMA |
2 688 000 | 1 257 000 | 1 086 000 |
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři