Nejúspěšnějšími značkami aut podle spokojenosti Američanů jsou Toyota, Buick (GM) a Hyundai
Žebříček nejúspěšnějších společností, který je měřený zvláštním ukazatelem, dostává opět novou podobu. Pořadí je založeno na tzv. indexu uspokojení zákazníka, oficiálně American Customer Satisfaction Index. Objevuje se jednou za čtvrt roku a sestavuje ho University of Michigan. Největší možný počet bodů, který může firma získat je 100 a od této hodnoty níže se umísťují od nejlepšího směrem dolů. Budeme se zde zabývat sektorem výrobců automobilů. Nové propočty přinesly změnu pořadí i na předních místech žebříčku.
Nejúspěšnější společností je podle zmiňovaného indexu Toyota Motor Corp., která povznesla ve svém průmyslovém oboru kvalitu svých poskytovaných služeb na mnohem vyšší úroveň. Celkově pomohl tento výrobce automobilů získat sektoru největší ohodnocení ze strany amerických spotřebitelů od doby, kdy se tento index začal sledovat.
Na stostupňové škále dosáhla Toyota 87 bodů. Tento výsledek společnost zopakovala z loňského měření. Celkově střední hodnota indexu, tj. úspěšnost všech společností, vzrostla meziročně o 1,3% na svou rekordní hodnotu 81 bod. Obrovskou měrou k tomu přispěla adaptace společnosti Hyundai Motor Co., která debutovala v indexu v roce 1994 s nejnižší hodnotou ze všech společností (68) a která je v letošním sledování jen tři body za vítěznou Toyotou na 84 bodech. Její letošní umístění celkově na sedmém místě v indexu je přinejmenším úctyhodné.
O poznání zvýšená kvalita spojená se službami (nejen prodejem) automobilek, a nikoliv tedy se štědrými pobídkami, slevami nebo chcete-li cenovými výhodami v roce 2005, se odrazila ve zvýšeném hodnocení Američanů. Jak je patrné z konkurenčního boje v posledních letech, americké automobilky stále bojují se svými evropskými a především asijskými rivaly.
Při srovnání podle rezidentství si americké automobilky dohromady připsaly hodnotu indexu 80,6 bodu, což je ve srovnání s oběma dalšími centry pokulhávající výsledek. Evropští výrobci aut dosáhly na 81,7 bodu a asijští dokonce na 83 bodů. Nejúspěšnější mezi americkými byl Buick od společnosti General Motors Corp. (86 bodů - 2. místo). Nejhoršími byla naopak značka Ford od Ford Motor Co., Jeep od DaimlerChrysler AG a Kia Motors Corp. (všichni 77 bodů). Do značné míry to bylo u těchto značek způsobeno tím, že se v indexu objevují poprvé.
Emil ELNER
Tento komentář, který se týká investic na amerických kap. trzích, má pouze informační charakter. Jakékoli odhady výnosů nebo údaje o minulých výnosech slouží pouze pro informační účely a nejsou zárukou výnosů budoucích. Hodnota portfolií tvořena převážně akciemi v čase kolísá a není-li uvedeno jinak, návratnost investice není zaručena. Bc. Petra Coufalová je registrovaným investičním zprostředkovatelem poskytujícím investiční službu dle §8 odst. 2. písm. a) zákona o CP. Bc. Petra Coufalová je držitelem živnostenského oprávnění na finanční poradenství.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
Okénko investora
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
První měsíc 2. čtvrtletí je za námi a zlato si stále udržuje solidní pozice nad 2 300 USD / Oz
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jak globální oteplování zatěžuje světové odvodňovací systémy?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři