(Kurzy.cz)
GM ve 2Q předčila Toyotu a je opět světovou jedničkou, za 1H Toyota ještě svou pozici uhájila
GM ve 2Q těžila především z růstu domácího automobilového trhu a z růstu zájmu o vlastní modernizované vozy na něm. Toyota se naopak potýká s poklesem poptávky na domácím trhu a nedostatečné výkonnosti na čínském trhu, který se potýká s výrazným útlumem spotřebitelské poptávky. Prodeje Toyoty se ještě stále zcela nevzpamatovaly z nedávné politické roztržky mezi Čínou a Japonskem, které vedly k výraznému útlumu zájmu o veškeré japonské zboží v nejlidnatější zemi světa. Prodeje Toyoty rostly v Číně ve 2Q pouze o 0,6% oproti 16% u GM a 12% u VW.
Vedení Toyoty na konci minulého roku projektovalo, že letošní prodeje překročí doposud nikým nepokořenou hranici 10 miliónů vozů. V roce 2012 automobilka prodala celosvětově 9,75 miliónu vozů a stala se tak světovou jedničkou.
Pro japonské automobilky je příznivý vývoj jenu, který oproti dolaru letos oslabil již o 12% a očekává se, že by mohl oslabit do konce roku ještě o dalších cca 5%.
Americká GM letos těží z nevídané obměny plných 18 nabízených modelů, které jsou velmi pozitivně hodnoceny kritikou. Vylepšený model sedanu Impala, který je nejprodávanějším firemním modele v posledních 20 letech, získal prestižní spotřebitelské ocenění nejlepšího sedanu na trhu.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz