(Kurzy.cz)
Výsledky easyJet za fiskální 1Q
Aktuální hospodářské výsledky společnosti easyJet: ROČNÍ PLÁN BUDE SPLNĚN
easyJet statistika za první kvartál
Kvartál končící k |
pros 2005 |
pros 2004 |
změna |
Cestujících (m)1 |
7,4 |
6,7 |
+11% |
Vytíženost2 |
82,2% |
83,0% |
-0,8pp |
Celkový příjem3 (£m) |
318,8 |
278,9 |
+14% |
Celkový příjem na sedadlo4 (£) |
35,38 |
34,77 |
+1,8% |
Sedadla/kilometry ASKs (bn) |
8,3 |
7,3 |
+15% |
Příjem ze sedadla (bn) |
6,8 |
6,0 |
+14% |
Průměrná délka letu (km) |
923 |
905 |
+2% |
1. Představuje počet zakoupených letenek, přičemž tento počet zahrnuje všechny letenky, ať již pasažér skutečně letěl či nikoli. EasyJet propadlé letenky nikterak nekompenzuje, takže pokud se pasažér k letu nedostaví, nemá obecně nárok na náhradu. Toto číslo zahrnuje i letenky poskytnuté pro reklamní účely či letenky poskytnuté zaměstnancům na jejich služebních cestách
2. Představuje počet cestujících v poměru k dostupným sedadlům bez ohledu na délku letu.
3. Představuje statutární příjem (neauditovaný)
4. Představuje celkový příjem v poměru k počtu sedadel nabízených cestujícím.
Předseda správní rady společnosti easyJet sir Colin Chandler na výroční valné hromadě v Lutonu prohlásil:
„V listopadu 2005 jsme oznámili nárůst zisku před zdaněním o 9 procent na 67,9 milionu liber za finanční rok končící k poslednímu září 2005. Tohoto výsledku jsme dosáhli za ztížených podmínek na trhu, a to díky zvýšení přepravní kapacity, vyšším příjmům ze sedadla a dalšímu snižování všech nákladů s výjimkou nákladů na palivo.
Ve stejném trendu jsme pokračovali i v prvním kvartálu finančního roku 2006. Příjmy ze sedadla (poměr celkových příjmů a nabízených letenek) se oproti stejnému období loňského roku zvýšily o 1,8 procenta, čemuž napomohl i dvouciferný nárůst vedlejších příjmů ze sedadla a další úspěšný rozvoj zejména nových základen v Berlíně, Dortmundu a Basileji. Náklady na sedadlo (s výjimkou nákladů palivových) poklesly za dané období o 5 procent. Nicméně kvůli rostoucí ceně paliva celkové náklady na sedadlo vzrostly za čtvrtletí o 3 procenta.
Výhled na celý rok zůstává beze změny. Očekáváme, že v aktuálním finančním roce se nám podaří dále zvýšit počet sedadel o 15 procent. I nadále se budeme zaměřovat na kontrolu nákladů, což by se mělo odrazit ve snížení nákladů na sedadlo o tři až pět procent s výjimkou nákladů na palivo. Celkově za rok očekáváme mírné snížení zisku ze sedadla, nicméně tento pokles budeme kompenzovat vyššími vedlejšími příjmy, které společně s dalšími iniciativami přispějí k dvoucifernému růstu. Celkově v aktuálním finančním roce počítáme se středním až vyšším dvouciferným růstem zisku.
V prvním pololetí roku očekáváme 50procentní nárůst nákladů na palivo, což bude znamenat zhruba 55 milionů liber dodatečných nákladů. Navíc se v bilanci za první pololetí promítne i to, že oproti loňskému roku připadnou Velikonoce na duben, tedy do druhého pololetí našeho finančního roku. Díky snižování nákladů a zvyšování vedlejších příjmů se nám částečně podařilo zmírnit dopad vysokých cen paliva, takže za první pololetí očekáváme ztrátu před zdaněním zhruba ve výši 45 milionů liber. Tento výsledek je nicméně v souladu s naším výhledem na celý rok a je zhruba srovnatelný se ztrátou 22 milionů liber, kterou jsme vykázali v prvním pololetí loňského roku.
V prvním pololetí jsem společně s kolegy přivítal našeho nového CEO, jímž se stal Andy Harrison. Andy se svého postu ujal k 1. prosinci 2005, když předtím velice úspěšně působil ve společnosti RAC. Andy již podnikl první rázné kroky a společně s celým managementem bude usilovat o dosažení výnosů, které byly schváleny v rámci dlouhodobého plánu v září 2005. Pokračující snižování nákladů na sedadlo (s výjimkou nákladů palivových) je důkazem o tom, že tento plán se nám daří plnit. Mohu proto vyjádřit přesvědčení, že naši akcionáři se dočkají v průběhu roku zvýšení ziskovosti a vyšších dividend.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
Okénko investora
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Udržitelné elektromobily? Ani náhodou. Mechaniků je nedostatek a vozidla končí na vrakovištích
Mgr. Timur Barotov, BHS
Nejdůležitejší body z letošního sjezdu akcionářů Berkshire Hathaway
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři