Spotřebitelský barometr - listopad 2004
Tyto závěry vycházejí z průzkumu společnosti GfK Praha, který se realizuje pravidelně každý měsíc metodou telefonického dotazování na vzorku 1 000 náhodně vybraných osob ve věku 15 – 79 let z celé České republiky. Cíl výzkumu Tato studie je zaměřena na monitorování spotřebního klimatu v České republice z pohledu populace. Uvedený typ výzkumu poskytuje přehled trendů v hodnoceních obyvatelstva týkajících se: ? ekonomické situace Metodika výzkumu Výzkum se provádí na reprezentativním vzorku 1000 respondentů z celé České republiky ve věku 15 - 79 let, metodou osobního dotazování prostřednictvím školených tazatelů. Pro tvorbu výběrového souboru dotázaných je využíván stratifikovaný náhodný výběr, který umožňuje získat objektivní obraz spotřebního chování populace ČR. Spotřebitelský barometr se provádí již od roku 1992. V počátečních letech byl realizován v pravidelných čtvrtletních intervalech, od roku 1998 se uskutečňuje 11x ročně. GfK-Praha zajišťuje výzkum ve spolupráci s Českým statistickým úřadem, Ministerstvem průmyslu a obchodu a Svazem obchodu ČR. Výsledky dále slouží pro potřeby Statistického úřadu Evropské unie (Eurostatu). Index spotřebitelské důvěry Na základě výsledků projektu "Spotřebitelský barometr" byl podle metodiky Evropského společenství zkonstruován "Index spotřebitelské důvěry (CCI)". Tento index souhrnným způsobem informuje o vývoji spotřebního chování v ČR, o míře důvěry v českou ekonomiku. CCI zahrnuje pět dílčích faktorů:
Tento projekt slouží jako marketingový nástroj pro plánování firemních strategií, k bližší analýze makroekonomické, mikroekonomické situace ČR. Výsledky jsou určeny zejména výrobním a obchodním společnostem, reklamním agenturám, decizní sféře a ekonomům.
Hodnocení:
|
||
On-line Shop |
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
27.02.2025 Ferratum: Banka budoucnosti v tvém mobilu?
24.02.2025 České firmy stále častěji místo banky…
12.02.2025 iPhone 16 Pro za 699 Kč! Nová služba nemá v…
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Pohonné hmoty pod 35 Kč za litr? Díky Trumpovi možná již brzy!
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Spojení Kim Kardashian a Nike: klesající akcie společnosti reagovaly růstem
Mgr. Timur Barotov, BHS
Investiční mistři odkryli své tahy: Kde teď sází Buffett a další legendy?
Ali Daylami, BITmarkets
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Zlatý býk je k nezastavení: Zlato překonalo hranici 2 900 USD
Miroslav Novák, AKCENTA
ČNB v únoru snižuje úrokové sazby, ale s jejich dalším poklesem bude velmi opatrná
Charu Chanana, Saxo Bank
Scénář obchodní války 2.0: Co to znamená pro vaše portfolio?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři