Maloobchodní trh a spotřeba domácností v I. pololetí 2004
Navazujeme na prezentaci údajů o vývoji spotřeby domácností podle statistiky rodinných účtů ČSÚ a o její realizaci prostřednictvím maloobchodního trhu, kterou provádíme každé čtvrtletí. Z hlediska střednědobého trendu spotřeby, resp. prodeje na maloobchodním trhu, mají svoji aktuální vypovídací schopnost údaje v časové řadě let. 2000 – 2003. Současně jsou východiskem pro vývoj v roce 2004. Z hlediska maloobchodu je pozoruhodné, že tabulka ukazuje soustavný pokles podílu položek spotřeby či spotřebních výdajů realizovaných prostřednictvím maloobchodního trhu, a to ve prospěch výdajových položek mimo tento trh. V růstu podílu jsou markantní zejména položky zdravotnictví, pošta a telekomunikace, ostatní zboží a služby (vč. privátního pojištění), v růstu podílu i objemu zvláště položka bydlení. Aproximativní propočet dále ukazuje, že trvale ve spotřebních výdajích klesá podíl potravin a nápojů, odívání a obuvi, vybavení domácností, vcelku stabilní jsou podíly výdajů na rekreaci a ubytovací a stravovací služby, kolísavý je podíl výdajů za dopravní prostředky, jejich opravy a provoz. Struktura spotřeby je současně jedním z významných znaků dosahované životní úrovně. Úplné znění tiskové zprávy naleznete zde
|
|
On-line Shop |
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz