Squeeze-out - vzrušující investiční strategie pro otrlé (1.část) - ze seriálu Škola investora
Každý den nějaký nový produkt - to je dnes (jak se zdá) krédem bank emitujících certifikáty. Před pěti lety to ale byla na německém burzovním trhu každodenní realita. V letech 1998 - 2001 oslavovalo více než 300 společností premiérové uvedení svých akcií na burzu. Jejich vstup na kapitálový trh byl často doprovázen přehnaně vysokými zisky na straně upisovatelů. V dobách největší euforie dosahovaly tyto zisky až stovky procent. Skvělá nálada se ovšem z trhů brzy vytratila, velký burzovní pokles způsobil, že se počet burzovně kotovaných firem neustále zmenšuje. Mnohé z někdejších ambiciózních společností, jejichž kurzy rostly až "do nebeských výšin", se staly obětí finančních supů a zkrachovaly, nové emise nejsou na pořadu dne nebo bývají na poslední chvíli odřeknuty (nedávno tak třeba učinily společnosti X-Fab a Siltronic). Současný trend lze popsat slovy „Going Private". Vzhledem k tomu, že kotace vlastních akcií na vybraných burzách je vždy spojeno s obrovskými náklady na konání valných hromad, vydáváním čtvrtletních zpráv o hospodaření nebo pořádáním konferencí pro analytiky, je výsledný efekt (chcete-li přidaná hodnota) této kotace (s ohledem na potřeby kontinuálního financování) již téměř zanedbatelný – a to převážně u menších společností zastoupených v indexech MDAX a TecDAX. A tak se nelze divit tomu, že se především středně velké firmy z kapitálového trhu houfně stahují.
Více informací na I-POINT: http://ipoint.financninoviny.cz/detail.php?article=33433
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz