Online shopping v Německu:
zdravotnické přípravky mají nejlepší vyhlídky na úspěch na trhu
Výsledky průzkumu na téma: Nakupování na internetu - Online Shopping Survey 2004 (OSS) Mnichov/Wiesbaden, 24.5. 2004 – Prodej léků, vitamínů a tonik přes internet má velkou šanci na výrazný nárůst. Z celkového počtu 29 sledovaných produktových skupin prodávaných přes internet, mají právě zdravotnické přípravky největší tržní potenciál. To je jeden z hlavních poznatků výzkumu na téma nakupování na internetu - Online Shopping Survey 2004 – jedná se o společný projekt organizací výzkumu trhu ENIGMA GfK a TNS Infratest. Pouze 830 000 uživatelů internetu si v roce 2003 online opravdu zakoupilo léky na předpis a bez předpisu, tonika a vitamínové přípravky online, a v průměru tak každý z nich utratil částku ve výši asi 40 EURO. Více než 5 milionů spotřebitelů si však umělo představit, že by si v budoucnosti objednali zdravotnické výrobky přes internet, tj. online. Dodavatelé těchto typů přípravků mohou v průběhu několika málo let očekávat dvakrát, dokonce i třikrát vyšší nárůst prodeje. K tomuto vývoji přispělo přijetí zákona Gesetz zur Modernisierung der gesetzlichen Krankenversicherung (GMG – Zákon o reformě německého zdravotnictví), který na začátku roku 2004 stanovil zákonné parametry pro online lékárny. Spotřebitelé si tak už nemusejí dělat starosti, zda se nepohybují v šedé zóně zákona, ale mohou plně využívat legální výhodu atraktivních nabídek na internetu. Zvyšující se zájem o kosmetiku a prostředky péče o tělo Internet také nabízí výrazný potenciál růstu prodeje u kosmetických výrobků, výrobků péče o tělo, a dekorativní kosmetiky. Zatímco v posledním roce si už 1,8 miliony uživatelů internetu objednalo výrobky péče o pleť a tělo online, dalších 4,9 milionu lidí si dovedou představit, že tak učiní v budoucnosti. 1,7 miliony spotřebitelů si v roce 2003 koupilo kosmetické výrobky a parfémy online, avšak tržní potenciál existující u tohoto segmentu dosahuje výše dalších 4,5 milionů nakupujících na internetu. Prodej automatických praček a televizorů přes internet Němečtí spotřebitelé se stále více a více obracejí na internet při nákupu elektronických přístrojů a zábavní elektroniky. 1,4 milionu zákazníků si v roce 2003 koupilo velké domácí spotřebiče dlouhodobé spotřeby jako jsou automatické pračky a myčky nádobí na internetu - online. U tohoto segmentu existuje další nákupní potenciál ve výši 3,7 milionu spotřebitelů. Je pravděpodobné, že internetový prodej televizorů, videorekordérů a hi-fi souprav poroste ještě vyšším tempem. Zatímco v roce 2003 si 2,9 miliony uživatelů objednalo přístroje zábavní elektroniky přes webovou síť, další 6,2 milionu německých spotřebitelů si umělo představit, že tak učiní v budoucnosti. Dobré vyhlídky pro poskytovatele u růstových segmentů Pro online obchodníky, kteří se neomezují na internetové “klasický“ sortiment internetového prodeje, jako jsou knížky, CD a oblečení, nabízejí růstové kategorie elektronického obchodu slibné perspektivy a obchodní příležitosti. Výrobci však budou muset v budoucnosti zvážit inteligentní řešení pokud jde o skladování a manipulaci s velkým, neskladným nebo křehkým zbožím. Výzkumné šetření Výzkum na téma nakupování na internetu - The Online Shopping Survey (OSS) je společnou studií společnosti ENIGMA GfK a TNS Infratest. V lednu a únoru 2004 bylo dotazováno celkem 1 035 německých uživatelů internetu ve věku 14 – 69 let prostřednictvím telefonu na to, jak využívají internet, jakou úlohu pro ně hraje internet při nákupech 29 kategorií výrobků i služeb a na elektronické bankovnictví. Kompletní studii lze objednat na dále uvedených kontaktních místech za cenu 5 000 EURO. ENIGMA GfK ENIGMA GfK je jednou ze společností divize Média firmy GfK Group a specializuje se na výzkum médií. Enigma GfK poskytuje informační služby pro TV, tisk, rozhlas a internet. Kontakt: Thomas Pauschert, ENIGMA GfK, Tel. +49 611-999 6044, TNS Infratest TNS Infratest je součástí skupiny TNS Group (Taylor Nelson Sofres, Londýn), což je jedna z vedoucích společností výzkumu trhu a v oblasti poradenství na světě. TNS Infratest poskytuje klientům z oblasti automobilového průmyslu, dopravy, farmacie a informační technologie a také médiím, průmyslu služeb a spotřebitelům “poradenství založené na výzkumu”, které poskytuje vedoucím pracovníků podporu, výhodu informovanosti a znalosti, a jistotu v rozhodování. TNS Infratest Media Research je součástí skupiny TNS Group a specializuje se na výzkum médií (TV, tiskoviny, tisk, Internet, venkovní reklama). Kontakt: Rolf Pfleiderer, TNS Infratest MediaResearch, Tel. +49 89 5600-1340, e-mail: rolf.pfleiderer@tns-infratest.com
Responsible under press legislation:
|
|
On-line Shop |
Poslední zprávy z rubriky Internet a telefony:
Přečtěte si také:
Prezentace
13.11.2024 Jaké je hlavní využití ekonomického kalendáře?
13.11.2024 Pojištění elektromobilů kryje specifická rizika
12.11.2024 Motorola má nový hit Black Friday, svůj…
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Okénko finanční rady
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
Flotilové pojištění ušetří firemní finance i starosti, které se týkají služebních i soukromých cest
Marek Pokorný, Portu
Ondřej Vacek, Ušetřeno.cz
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Iva Grácová, Bezvafinance
Jak se připravit na nečekané výdaje: Tipy na vytvoření a správu nouzového fondu
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Energie dál zlevňovat nebudou, vyplatí se fixovat aktuální ceny?
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna