Věra Stárová (GfK-Praha)
Internet a telefony  |  02.06.2004 09:36:53

Online shopping v Německu:
zdravotnické přípravky mají nejlepší vyhlídky na úspěch na trhu


Výsledky průzkumu na téma: Nakupování na internetu - Online Shopping Survey 2004 (OSS)

Mnichov/Wiesbaden, 24.5. 2004 –  Prodej léků, vitamínů a tonik přes internet má velkou šanci na výrazný nárůst.  Z celkového počtu 29 sledovaných produktových skupin prodávaných přes internet, mají právě zdravotnické přípravky největší tržní potenciál. To je jeden z hlavních poznatků výzkumu na téma nakupování na internetu - Online Shopping Survey 2004 – jedná se o společný projekt organizací výzkumu trhu ENIGMA GfK a TNS Infratest.

Pouze 830 000 uživatelů internetu si v roce 2003 online opravdu zakoupilo léky na předpis a bez předpisu, tonika a vitamínové přípravky online, a v průměru tak každý z nich utratil částku ve výši asi  40  EURO.  Více než 5 milionů spotřebitelů si však umělo představit, že by si v budoucnosti  objednali zdravotnické výrobky přes internet, tj. online.

Dodavatelé těchto typů přípravků mohou v průběhu několika málo let očekávat dvakrát, dokonce i třikrát vyšší nárůst prodeje. K tomuto vývoji přispělo přijetí zákona  Gesetz zur Modernisierung der gesetzlichen Krankenversicherung (GMG – Zákon o reformě německého zdravotnictví), který  na začátku roku 2004 stanovil zákonné parametry pro online lékárny. Spotřebitelé si tak už nemusejí dělat starosti, zda se nepohybují v šedé zóně zákona, ale mohou plně využívat legální výhodu atraktivních nabídek na internetu.

Zvyšující se zájem o kosmetiku a prostředky péče o tělo

Internet také nabízí výrazný potenciál růstu prodeje u kosmetických výrobků, výrobků péče o tělo, a dekorativní kosmetiky. Zatímco v posledním roce si už 1,8 miliony uživatelů internetu  objednalo výrobky péče o pleť a tělo  online, dalších 4,9 milionu lidí si dovedou představit, že tak učiní v budoucnosti. 1,7 miliony spotřebitelů si v roce 2003 koupilo kosmetické výrobky a parfémy online, avšak tržní potenciál existující u tohoto segmentu dosahuje výše dalších 4,5 milionů nakupujících na internetu.

Prodej automatických praček a televizorů přes internet

Němečtí spotřebitelé se stále více a více obracejí na internet při nákupu elektronických přístrojů a zábavní elektroniky. 1,4 milionu zákazníků si v roce 2003 koupilo velké domácí spotřebiče dlouhodobé spotřeby jako jsou automatické pračky a myčky nádobí na internetu -  online. U tohoto segmentu existuje další nákupní potenciál ve výši 3,7 milionu spotřebitelů. Je pravděpodobné, že internetový prodej televizorů, videorekordérů a hi-fi souprav poroste ještě vyšším tempem. Zatímco v roce 2003 si 2,9 miliony uživatelů objednalo přístroje zábavní elektroniky přes webovou síť, další  6,2 milionu německých spotřebitelů si umělo představit, že tak učiní  v budoucnosti.

Dobré vyhlídky pro poskytovatele u růstových segmentů

Pro  online obchodníky, kteří se neomezují na internetové “klasický“ sortiment internetového prodeje, jako  jsou knížky, CD a oblečení, nabízejí růstové kategorie elektronického obchodu slibné perspektivy a obchodní příležitosti. Výrobci však budou muset v budoucnosti zvážit inteligentní řešení pokud jde o skladování a manipulaci s velkým, neskladným nebo křehkým zbožím.

Výzkumné šetření

Výzkum na téma nakupování na internetu - The Online Shopping Survey (OSS) je společnou studií společnosti ENIGMA GfK a TNS Infratest.  V lednu a únoru 2004 bylo dotazováno celkem 1 035 německých uživatelů internetu ve věku 14 – 69 let prostřednictvím telefonu na to, jak využívají internet, jakou úlohu pro ně hraje internet při nákupech 29 kategorií výrobků i služeb a  na elektronické bankovnictví.  Kompletní studii lze objednat na dále uvedených kontaktních místech za cenu 5 000 EURO.

ENIGMA GfK

ENIGMA GfK  je jednou ze společností divize Média firmy GfK Group a specializuje se na výzkum médií.  Enigma GfK poskytuje informační služby pro TV, tisk, rozhlas a internet.

Kontakt: Thomas Pauschert, ENIGMA GfK, Tel. +49 611-999 6044,
e-mail: thomas.pauschert@enigma-gfk.de

TNS Infratest

TNS Infratest je součástí skupiny TNS Group (Taylor Nelson Sofres, Londýn), což je jedna z vedoucích společností výzkumu trhu a v oblasti poradenství na světě. TNS Infratest poskytuje klientům z oblasti automobilového průmyslu, dopravy, farmacie a informační technologie a také médiím, průmyslu služeb a spotřebitelům “poradenství založené na výzkumu”, které poskytuje vedoucím pracovníků podporu, výhodu informovanosti a znalosti, a jistotu v rozhodování.

TNS Infratest Media Research  je součástí skupiny TNS Group a specializuje se na výzkum médií (TV, tiskoviny, tisk, Internet, venkovní reklama).

Kontakt: Rolf Pfleiderer, TNS Infratest MediaResearch, Tel. +49 89 5600-1340, e-mail: rolf.pfleiderer@tns-infratest.com

Responsible under press legislation:
GfK AG, Public Affairs and Communications
Dr. Ulrike Schöneberg
Nordwestring 101
D-90319 Nuremberg
Tel. +49 911 395-2645
Fax +49 911 395-4041
public.affairs@gfk.de

 


On-line Shop
- prodej dovolených, stavebního spoření a hypoték, PF a připojení k internetu

Pro bližší info klikněte na malé obrázky.








Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

Vyloučení odpovědnosti

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688