Spotřebitelská důvěra v únoru prudce klesla
Souhrnný indikátor spotřebitelské důvěry se v únoru snížil z lednových 86,6 na 80,1 bodu. Meziročně je optimismus spotřebitelů o 14,1 bodu nižší. Vyplývá to z informací, které dnes ČIA poskytl Český statistický úřad (ČSÚ). Hodnocení celkové ekonomické situace i vlastní finanční situace se v únoru meziměsíčně zhoršilo. Oproti lednu se zvýšil podíl spotřebitelů, kteří očekávají zvýšení nezaměstnanosti. Klesl i počet respondentů, kteří mají v úmyslu spořit. Indikátor spotřebitelské důvěry je složen ze čtyř ukazatelů - očekávané finanční situace, očekávané celkové ekonomická situace, očekávané nezaměstnanosti a očekávaných úspor. -jn-, -ph- Copyright 2004 Česká informační agentura, s.r.o. |
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Tekuté zlato pod tlakem: Ceny olivového oleje na rekordních hodnotách
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři