Důvěra spotřebitelů se v lednu zvýšila
Souhrnný indikátor spotřebitelské důvěry se v lednu zvýšil z prosincových 85,5 bodu na 86,6 bodu. Meziročně je však optimismus spotřebitelů o 8,7 bodu nižší. Vyplývá to z informací, které dnes ČIA poskytl Český statistický úřad (ČSÚ). Podíl spotřebitelů očekávajících zhoršení celkové ekonomické situace i jejich finanční situace se v lednu snížil. Spotřebitelé v lednu očekávali, že se celková ekonomická i vlastní finanční situace v příštích dvanácti měsících zhorší. Oproti minulému měsíci ale vzrostl podíl spotřebitelů, kteří očekávají zvýšení nezaměstnanosti. Počet respondentů, kteří mají v úmyslu v příštích dvanácti měsících spořit, se zvýšil. Indikátor spotřebitelské důvěry je složen ze čtyř ukazatelů - očekávané finanční situace, očekávané celková ekonomická situace, očekávané nezaměstnanosti a očekávaných úspor. -jn-, -kaj- Copyright 2004 Česká informační agentura, s.r.o. |
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
17.05.2024 Nejlepší Samsung v Česku extrémně zlevnil,...
17.05.2024 Česká auta v zahraničí: Úspěchy solidní reputace..
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
Okénko investora
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Průlomové partnerství: Microsoft a Stockholm Exergi budou dekarbonizovat
Miroslav Novák, AKCENTA
Štěpán Křeček, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři