Značka Hyundai loni v ČR prodala 5560 aut
Celkem 5560 nových osobních a lehkých užitkových automobilů prodala loni na českém trhu společnost Hyundai Motor CZ, autorizovaný distributor korejské značky na českém trhu. V celkovém žebříčku podle prodejnosti tak značce Hyundai patří osmé místo, mezi osobními auty je ještě o místo lepší. ČIA to dnes oznámila mluvčí firmy Veronika Jakubcová. Jak dále uvedla, loňské prodeje této značky v ČR byly o 64,4 procenta lepší než v roce předchozím. Její podíl na trhu dosáhl 3,3 procenta. Podle Jakubcové se Hyundai začala prosazovat na českém trhu v roce 2001, kdy zahájila činnost společnost Hyundai Motor CZ. V roce 2002 se firma poprvé dostala do desítky v ČR nejúspěšnějších prodejců aut, loni své umístění opět vylepšila. K prodejním úspěchům korejské automobilky v ČR výrazně přispěly prodeje modelů Santa Fe a Hyundai Getz. Model Santa Fe se v kategorii terénních vozů umístil za celý loňský rok na druhém místě. Hyundai Getz osadil 4. místo mezi všemi dováženými vozy za Peugeotem 206, Peugeotem 307 a Renaultem Thalia. Na českém trhu se loni prodalo necelých 150 tisíc nových osobních a 18 tisíc lehkých užitkových automobilů. Zatímco v kategorii osobních aut vládne značka Škoda s prodejem přes 71 tisíc osobních aut a tržním podílem přes 47 procent, mezi užitkovými vozy je nejlepší značka Ford s prodejem 2931 vozů a podílem na trhu 16,71 procenta. -joh-, -ph- Copyright 2003 Česká informační agentura, s.r.o. |
Poslední zprávy z rubriky Cestování:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz