Investice  |  24.03.2025 18:24:30

Generální ředitel společnosti Airbus varuje, že čistě nulová letecká doprava do roku 2050 může být nedosažitelná

Generální ředitel společnosti Airbus Guillaume Faury v pondělí prohlásil, že letecký průmysl riskuje, že nedosáhne svého cíle nulových čistých emisí do roku 2050, a to jen několik týdnů poté, co společnost odložila termín uvedení komerčního letadla na vodíkový pohon na trh.
V projevu na akci věnované udržitelnému rozvoji v sídle společnosti Airbus v Toulouse Faury potvrdil závazek průmyslu k dekarbonizaci, ale připustil, že tato cesta může trvat déle, než se původně očekávalo. „Nemyslím si, že bychom se mýlili, když budeme usilovat o čistou nulu do roku 2050,“ řekl. „Možná to bude trvat trochu déle, ale neostýchejme se v ambicích.“
Letectví se v současnosti podílí na celosvětových emisích skleníkových plynů 2-3 %. Vzhledem k dlouhé životnosti letadel, vysokým bezpečnostním požadavkům a omezené infrastruktuře pro alternativní paliva čelí toto odvětví při snižování svého dopadu na životní prostředí jedinečným výzvám.
Společnost Airbus si kladla za cíl dodat letadlo na vodíkový pohon do roku 2035, ale v únoru signalizovala zpoždění. V pondělí to Faury upřesnil a uvedl, že Airbus sice může letadlo technicky postavit, ale kvůli mezerám v regulaci a nedostatečným dodávkám čistého vodíku by nebylo komerčně životaschopné ve velkém měřítku. „Bylo by chybou, kdybychom měli pravdu příliš brzy,“ řekl a naznačil, že trh a infrastruktura ještě nejsou připraveny.
Vzhledem ke zpomalení vývoje nových letadel se naděje průmyslu na dosažení klimatických cílů nyní více opírají o rozšíření používání udržitelných leteckých paliv (SAF). Zavádění SAF se však opožďuje a nedávné politické změny - jako například snaha prezidenta Donalda Trumpa zrušit dotace na čistá paliva - kladou další překážky.
„Není to jen otázka technologie. Je to otázka vůle,“ řekl Bertrand Piccard, předseda nadace Solar Impulse, který na akci rovněž vystoupil. Piccard zdůraznil práci své nadace na dvoutrupém vodíkovém letadle.
Společnost Airbus neuvedla revidované datum startu svého vodíkového letadla. Francouzské odbory nedávno prohlásily, že uvedení do provozu by se mohlo zpozdit o pět až deset let. Faury přesto trval na tom, že společnost je i nadále plně odhodlána vyvinout komerčně životaschopné vodíkové letadlo. „Jsme naprosto přesvědčeni, že se jedná o energii pro budoucnost letectví,“ řekl. „Ale je to jen další práce, kterou je třeba udělat.“
V projevu na akci věnované udržitelnému rozvoji v sídle společnosti Airbus v Toulouse Faury potvrdil závazek průmyslu k dekarbonizaci, ale připustil, že tato cesta může trvat déle, než se původně očekávalo. „Nemyslím si, že bychom se mýlili, když budeme usilovat o čistou nulu do roku 2050,“ řekl. „Možná to bude trvat trochu déle, ale neostýchejme se v ambicích.“
Letectví se v současnosti podílí na celosvětových emisích skleníkových plynů 2-3 %. Vzhledem k dlouhé životnosti letadel, vysokým bezpečnostním požadavkům a omezené infrastruktuře pro alternativní paliva čelí toto odvětví při snižování svého dopadu na životní prostředí jedinečným výzvám.
Společnost Airbus si kladla za cíl dodat letadlo na vodíkový pohon do roku 2035, ale v únoru signalizovala zpoždění. V pondělí to Faury upřesnil a uvedl, že Airbus sice může letadlo technicky postavit, ale kvůli mezerám v regulaci a nedostatečným dodávkám čistého vodíku by nebylo komerčně životaschopné ve velkém měřítku. „Bylo by chybou, kdybychom měli pravdu příliš brzy,“ řekl a naznačil, že trh a infrastruktura ještě nejsou připraveny.
Vzhledem ke zpomalení vývoje nových letadel se naděje průmyslu na dosažení klimatických cílů nyní více opírají o rozšíření používání udržitelných leteckých paliv (SAF). Zavádění SAF se však opožďuje a nedávné politické změny - jako například snaha prezidenta Donalda Trumpa zrušit dotace na čistá paliva - kladou další překážky.
„Není to jen otázka technologie. Je to otázka vůle,“ řekl Bertrand Piccard, předseda nadace Solar Impulse, který na akci rovněž vystoupil. Piccard zdůraznil práci své nadace na dvoutrupém vodíkovém letadle.
Společnost Airbus neuvedla revidované datum startu svého vodíkového letadla. Francouzské odbory nedávno prohlásily, že uvedení do provozu by se mohlo zpozdit o pět až deset let. Faury přesto trval na tom, že společnost je i nadále plně odhodlána vyvinout komerčně životaschopné vodíkové letadlo. „Jsme naprosto přesvědčeni, že se jedná o energii pro budoucnost letectví,“ řekl. „Ale je to jen další práce, kterou je třeba udělat.“
Logo XTBX-Trade Brokers

X-Trade Brokers (XTB) je mezinárodní brokerský dům, který poskytuje profesionální podmínky pro obchodování CFD na forex, indexy, komodity, kryptoměny a pro investování do akcií a ETF. Své služby neustále zdokonaluje, o čemž svědčí řada mezinárodních ocenění a potvrzují to i tuzemská ocenění Broker roku a Forex broker roku, získaná opakovaně na Investičním summitu MoneyExpo. Pro své klienty nabízí XTB poskytuje profesionální obchodní platformy MetaTrader 4 a xStation 5 s integrovanou kalkulačkou, bezplatné vzdělávání, 24h zákaznickou podporu, bezplatné vzdělávání a denní zpravodajství z finančních trhů.

Rozdílové smlouvy jsou komplexní nástroje a v důsledku použití finanční páky jsou spojeny s vysokým rizikem rychlého vzniku finanční ztráty. U 69 % účtů retailových investorů došlo při obchodování s rozdílovými smlouvami u tohoto poskytovatele ke vzniku ztráty. Měli byste zvážit, zda rozumíte tomu, jak rozdílové smlouvy fungují, a zda si můžete dovolit vysoké riziko ztráty svých finančních prostředků.





Americké akcie
Co teď děláte s americkými akciemi?
Prodávám
8%
Držím
25%
Kupuji
18%
Čekám na pokles
15%
Čekám na vzestup
2%
Nic
32%
Zatím hlasů:829


Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR24.89   0.01   BTC86,857 -0.73   Zlato3,019 -0.04   ČEZ1,122   1.08
USD23.18   0.57   DJI42,454 -0.31   Ropa73.70   0.73   Erste1,690   0.60

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

Vyloučení odpovědnosti

Copyright © 2000 - 2025

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688