Tisková zpráva (Tisková zpráva)
Obchod a služby  |  14.11.2024 13:26:34

Co si Češi představují pod pojmem drahý vánoční dárek? Pro ženy je to podle průzkumu nižší částka než pro muže

  • 86 % lidí chce utratit za Vánoce stejně jako minulý rok nebo nebo míň (35 %).
  • Nejvíce peněz vydávají lidé za dárky pro děti (53 % respondentů), 25 % dá nejvíc za dárky pro partnera nebo partnerku.
  • Pod pojmem drahý dárek si nejvíce respondentů představuje částku nad 2 000 .
  • Obálka s penězi potěší o Vánocích 68 % respondentů, 32 % z toho radost nemá.
  • 66 % Čechů si s rodinou nebo přáteli nedává žádný finanční limit, ani limit v počtu dárků.

Co pro vás znamená drahý dárek? A dáváte si s rodinou finanční limit, kolik má dárek stát? Nejnovější průzkum, který si zadalo Twisto, první společnost poskytující Buy Now Pay Later (BNPL) platby v Česku, odhaluje finanční přemýšlení Čechů během vánoční sezóny. Vyplývá z něj, že Češi jsou ochotni nejvíc peněz utratit za dárky pro děti, ale také, že většina z nich letos žádné velké vánoční výdaje neplánuje.

"Víme, že vánoční sezónu hodně ovlivňují finance. A proto nás zajímalo, jak o nich Češi v tuto dobu přemýšlejí,” říká o výzkumu Jan Fišar, šéf marketingového týmu Twista. Podle dat z výzkumu chce většina Čechů o letošních Vánocích utratit stejně jako minulý rok nebo méně. 36 % respondentů uvedlo, že plánují utratit částku mezi 2 000 a 5 000 korun. Jen o jedno procento méně, tedy 35 % lidí, za letošní Vánoce utratí mezi 5 000 a 10 000 korun.

Průzkum ukázal, že většina lidí čerpá peníze na vánoční výdaje z běžného měsíčního rozpočtu, případně si šetří dopředu. Odložené placení, to znamená takové, kdy si koupíte na e-shopu zboží a zaplatíte ho bez navýšení později, plánují využít nejvíc lidé mezi 36 a 44 lety,” komentuje data Jan Fišar a dodává, že tento způsob placení vánočních výdajů je dobrým způsobem, jak ulevit napjatému vánočnímu rozpočtu. “Během Vánoc lidé vydávají peníze nejen za dárky, ale velkou měrou i za jídlo, dekorace a večírky. Ve chvíli, kdy použijí odloženou platbu, můžou část výdajů odsunout na pozdější dobu,” vysvětluje šéf marketingu Twista.

Největší částky utrácejí lidé za ty, kteří se na Vánoce obvykle těší nejvíc, za děti. “V tomto bodě byl poměrně velký rozdíl mezi pohlavími. To, že je nejvíc peněz stojí dárky pro děti, uvedlo ve výzkumu 65 % žen. U mužů to bylo jen 40 %. Řada mužů, konkrétně 33 %, utratí nejvíce za partnerku či partnera. Zajímavé je i porovnání, kolik procent mužů nebo žen si nejdražší dárek kupuje pro sebe. To, že nejdražší dárek dopřejí sobě, uvedlo jen jedno procento žen, zato mužů bylo téměř pět procent,” říká Jan Fišar.

Když se Twisto ptalo, co si Češi představují pod pojmem “drahý dárek”, většina lidí uvedla, že jsou to věci nad 2 000 korun. 26 % lidí však považuje za drahý dárek i cokoli nad 1 000 korun, tuto odpověď nejčastěji volili mladí lidé mezi 18 a 26 lety. Poměrně velký rozdíl je u této otázky i mezi pohlavími. Pro téměř 11 % mužů představuje drahý dárek předmět, který stojí víc než 10 000 korun, stejně odpovědělo jen 7 % žen.

O tom, jak drahý dárek bude, rozhoduje podle průzkumu především přání obdarovávaného. Češi chtějí o Vánocích především druhého potěšit. O výši investované částky však rozhoduje i to, jak blízký si obdarovávaným dotyčný je, ale také to, co umožňuje aktuální rozpočet.

“Způsobem, jak o Vánocích udržet vybalancovaný rozpočet, může být i stanovení si limitu v počtu dárků, případně limitu, kolik má dárek maximálně stát. Ve výzkumu jsme se proto také ptali, jestli tuto možnost lidé využívají,” říká Fišar a dodává, že většina lidí, tedy 66 %, si žádný limit nedává, 18 % si limit dohodne v rámci rodiny.

“Zajímalo nás také, co si lidé myslí o obálce s penězi pod stromečkem místo dárku. 68 % lidí taková varianta vánoční nadílky potěší. Jen 9 % zvolilo naprosto zamítavou odpověď,” shrnuje výsledky vánočního průzkumu Jan Fišar.


Twisto představuje chytré řešení pro platby a nakupování a je českou jedničkou mezi poskytovateli platebních služeb BNPL (Buy Now, Pay Later). Twisto nabízí také novinku nákup na třetiny bez navýšení, se kterou si lidé mohou opět zcela bezplatně a bez registrace rozkládat větší nákupy na tři platby.

Twisto působí i na polském trhu. V roce 2021 proběhl prodej Twista do zahraničí a v současnosti ho vlastní fintech Param.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář

Poslední zprávy z rubriky Obchod a služby:

07.11.2024  Další více než 5% nárůst tržeb v maloobchodu Raiffeisenbank a.s. (Raiffeisenbank a.s.)




Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

Vyloučení odpovědnosti

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688