Vybrali jsme zhotovitele dostavby dálnice D7 na trase Knovíz – Slaný-západ
Ředitelství silnic a dálnic vybralo zhotovitele stavby „D7 MÚK Knovíz – MÚK Slaný-západ“. Zahájení stavby předpokládáme ještě letos, v prosinci, a do tří let bychom ji rádi uvedli do provozu.
Na realizaci akce “D7 MÚK Knovíz – MÚK Slaný – západ” obdrželo Ředitelství silnic a dálnic s.p. celkem 5 nabídek potenciálních zhotovitelů v cenovém rozmezí od 1,53 do 2,15 mld. Kč bez DPH. Nejvýhodnější nabídku podalo sdružení společností SWIETELSKY stavební s.r.o. a HERKUL a.s., které se s nabídkovou cenou 1 535,9 mil. Kč bez DPH, stalo vítězem tendru. Odhadovaná cena stavby přitom byla 2 269,7 mil. Kč bez DPH.
Stavba D7 MÚK Knovíz – Slaný-západ je součástí souboru staveb jejichž cílem je zkapacitnění stávající dvoupruhové silnice I/7 na čtyřpruhovou dálnici D7.
Hlavní trasa začíná v km 17,730 za stávající mimoúrovňovou křižovatkou se silnicí III/00724 u obce Knovíz, kde se napojuje na již zprovozněný čtyřpruh v úseku Praha–Slaný. Konec úpravy je v km 24,350 za mimoúrovňovou křižovatkou se silnicí I/16, kde na něho navazuje úsek „D7 MÚK Slaný-západ – Kutrovice“. Celková délka úpravy je 6 620 m.
Součástí stavby jsou 4 nové mosty, ze stávajících mostních objektů budou 3 zrekonstruovány. Dále budou vybudovány 2 mimoúrovňové křižovatky a například 6 protihlukových stěn o celkové délce 3 201 m. Uvedení tohoto nového dálničního úseku do provozu plánujeme v roce 2027.
-25. října 2024 jsme oficiálně zahájili dostavbu středočeského úseku dálnice D7 mezi MÚK Slaný-západ a Kutrovicemi. Práce na 3,4 kilometru dlouhé stavbě vyjdou na 532 milionů Kč bez DPH, potrvají dva roky. Zhotovitele je společnost SILNICE GROUP a.s.
–Na území Středočeského kraje chceme ještě letos zajit dostavbu posledního úseku dálnice D7, a to mezi Kutrovicemi a Panenským Týncem. Nejvýhodnější ekonomickou nabídku ve veřejné soutěži na tuto zakázku podalo sdružení společností MI Roads a.s., COLAS CZ a.s., Doprastav a.s. a Duna Aszfalt Kft. s nabídkovou cenou 1 319,4 mil Kč bez DPH. I na tomto zbylém úseku délky 6,7 km plánujeme zahájit práce ještě v letošním roce. Součástí stavby je 7 mostů, z toho 3 jsou stávající a budou rekonstruovány, dále deltovitá mimoúrovňová křižovatka Hořešovice, a 2 protihlukové stěny. Uvést tento úsek do provozu bychom chtěli v roce 2027.
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Prezentace
13.11.2024 Jaké je hlavní využití ekonomického kalendáře?
13.11.2024 Pojištění elektromobilů kryje specifická rizika
12.11.2024 Motorola má nový hit Black Friday, svůj…
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Okénko finanční rady
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
Flotilové pojištění ušetří firemní finance i starosti, které se týkají služebních i soukromých cest
Marek Pokorný, Portu
Ondřej Vacek, Ušetřeno.cz
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Iva Grácová, Bezvafinance
Jak se připravit na nečekané výdaje: Tipy na vytvoření a správu nouzového fondu
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Energie dál zlevňovat nebudou, vyplatí se fixovat aktuální ceny?
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna