trinecko.cz (Třinec)
Z regionů  |  06.11.2024 16:32:00

V Třinci se testuje nový moderní elektroautobus

Vyšší komfort pro cestující, delší dojezd... To jsou největší přednosti nového elektroautobusu SOR NS 12 ELECTRIC, který nyní obsluhuje zastávky na území města Třince. Výrobce, resp. dopravce (Arriva) využili Třinec k několikatýdennímu testovacímu provozu.
Elektrobus SOR
 

 
 
Testovaný elektrobus bude jezdit na všech linkách MHD Třinec až do 6. prosince letošního roku. Výrobce chce porovnat provoz tohoto typu ve zdejších podmínkách a s ostatními typy elektrobusů. V Třinci jezdí již od roku 2017 celkem 10 elektorusů Škoda Perun. Podle dopravce je baterie ve velmi dobré kondici a jejich kapacita je na více než 85 % původního stavu.

Výrobce chce svůj elektrobus vyzkoušet u různých dopravců a městech nejen v Česku, ale i po Evropě. Nabídku na testování elektrobusu SOR v Třinci výrobc uvítal, protože i on můžeme jeho vlastnosti otestovat a porovnávat se zdejšími elektrobusy nebo i padesátkou dalších, které napříč republikou provozuje, v různých částech republiky.

Elektrobus SOR má mít oproti třineckým „Perunům“ větší dojezd, což si chce dopravce vyzkoušet v praxi. Při převozu od výrobce ujel na jedno nabití 224 kilometrů.

Se stejným typem elektrobusu jezdí dopravce od začátku prázdnin na linkách kladenské MHD. Tam navíc provozuje tento elektrobus i v kloubovém provedení, který dokáže přepravit větší počet cestujících. Osm elektrobusů je v obvyklé délce, další osm kloubových.

Zkušební elektrobus SOR v třineckých podmínkách Arriva otestuje ve všech ohledech – jeho jízdní vlastnosti, dojezd, rychlost dobíjení včetně komfortu pro cestující i pro řidiče.

Technologie a vývoj elektrobusů jde velmi rychle dopředu, proto dopravce chce zkušební provoz podrobně analyzovat a vůz vyzkoušet doslova v každodenní praxi. Tento vůz má dobíjecí zástrčku umístěnou v zadní části, kdežto u třinecký elektrobusů Škoda Perun jsou v přední části vozu. Jestli je to výhodnější, ukáže náš zkušební provoz.

V interiéru testovaného elektrobusu je víc sedaček, nabízí tedy cestujícím víc míst k sezení, protože zadní část vozu nezabírá motorová věž. Jestli a případně kdy dopravce nasadí tento typ elektrobusů například i pro potřeby třinecké MAD není v této fázi jasné.
 

Elektrobus SOR NS 12 ELECTRIC

 
Zodpovídá: Ing. Stanislav Cieslar
Vytvořeno / změněno: 6.11.2024 / 6.11.2024 | Zveřejnit od-do: 6.11.2024-24.11.2028
K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář







Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688