Nadpoloviční většina zaměstnavatelů už teď zveřejňuje výši nabízené mzdy
Desetina firem vždy a 45 % většinou uvádí v inzerátech výši nabízené mzdy, ukázal rychlý online průzkum personální agentury Předvýběr.CZ mezi stovkou stálých respondentů z řad majitelů a šéfů firem.
„Stává se to standardem, trh tlačí zaměstnavatele, aby o nabízené mzdě informovali uchazeče hned od začátku,“ pochvaluje si František Boudný, ředitel personální agentury. Podle srovnatelného průzkumu z loňského května transparentně o nabízené odměně informovalo jen 43 % firem.
Říjnová anketa současně ukázala, že zaměstnavatelé nepovažují za správné, že jim unijní směrnice bude ukládat povinnost informovat interní zaměstnance o mzdách ostatních kolegů.
„Způsob a výše odměňování je jedním z nástrojů konkurenčního soutěžení mezi společnostmi v privátní sféře,“ vysvětluje Milan Ptáček, ředitel firmy Signal Projekt. „Zveřejnění mzdy může vést k nevraživosti mezi kolegy. Každé odměňování je založeno na mnoha faktorech a nemůže být zcela unifikováno,“ varuje Pavla Nevolová, provozní ředitelka společnosti Easthorn.
Podle 55 % respondentů je transparentní odměňování správný krok, ale jeho zavádění má být rozhodnutím zaměstnavatele. Desetina dotázaných s plánovaným nařízením sice nesouhlasí, ale ani proti němu nemá podstatné námitky. Zásadně proti je 25 % dotázaných.
I v tom je vidět posun. „Loni v květnu povinné zveřejňování výše mzdy odmítalo 89 % zaměstnavatelů,“ uzavírá šéf personálky František Boudný.
Úplná data
Je výše mezd u vás víceméně transparentní informací už nyní?
10 % ano
5 % zcela transparentní je variabilní část
85 % ne
Jaký je váš názor na unijní směrnici o transparentním odměňování?
0 % je to správný krok a je dobře, že k tomu budou zaměstnavatelé nuceni
55 % je to správný krok, ale měl by zůstat na rozhodnutí zaměstnavatele
10 % sice s tím nesouhlasím, ale nemám ani zásadní námitky
25 % jsem zásadně proti
10 % jiný názor
Zveřejňujete v inzerátech výši nabízené mzdy?
10 % 7 % vždy
45 % 36 % většinou ano
40 % 36 % spíš ne
5 % 21 % nikdy
Předvýběr.CZ
Předvýběr.CZ je česká personální společnost, která působí na trhu od roku 2008. Soustředí se na předvýběr vhodných kandidátů, kdy oslovuje uchazeče přes online pracovní portály, online databáze, rozsáhlou interní databázi kontaktů a sociální sítě. O kvalitní vyhledávání a relevantnost kandidátů se stará více než 50 zaměstnanců pracujících v pražské centrále a v regionálních kancelářích na Vysočině, v Brně a v Ostravě.
Personální agentura je generálním partnerem klubu Předvýběr.CZ Florbal Mladá Boleslav a generálním partnerem Předvýběr.CZ Bike Maratonu Vysočina. Podporuje činnost spolku Dobré víly, ústavu Cesta z krize, ženský pěvecký sbor Akordum a sportovní výzvu Kolo pro Adama neziskové organizace Černí koně. Majoritní podíl vlastní fond rozvojového kapitálu Genesis Growth Equity Fund I.
Více informaci na: www.predvyber.cz
Více zpráv k tématu Mzdy
Poslední zprávy z rubriky Práce:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Zlato ukazuje svou sílu v plné kráse. Překoná v novém roce hranici 3 000 USD za unci?
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Proč evropské akcie zaostávají za americkými? A jaký je výhled?
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Okénko finanční rady
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Energie dál zlevňovat nebudou, vyplatí se fixovat aktuální ceny?
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
U nehod bez zimních pneumatik mohou pojišťovny krátit plnění
Lukáš Raška, Portu
Portu vydělalo svým uživatelům už přes 5 miliard, spravuje jim více než 36 miliard korun
Iva Grácová, Bezvafinance
Inflace a její dopad na osobní finance: Jak se připravit na rok 2025?
Richard Bechník, Swiss Life Select