Praha přitahuje korejské turisty jako romantická instagramová destinace
Česko je již tradičně pro jihokorejské turisty atraktivní destinací a tento trend ještě dále posiluje. Místní turisté volí naši zemi zejména kvůli příznivému poměru cena/kvalita, historickým památkám a snadno dostupné evropské kultuře. Praha pak přitahuje návštěvníky jako romantická „instagramová“ destinace. Mezi Korejci dominuje individuální cestování, které tvoří 64,4 % všech příjezdů, zatímco podíl tradičních skupinových zájezdů, které dříve převládaly, výrazně klesá.
Foto: Shutterstock
Říjnová mise třinácti zástupců českého odvětví cestovního ruchu do Jižní Koreje ukázala, že korejský incomingový turismus má potenciál k dalšímu nárůstu. To přináší další příležitosti našim firmám. Mise se uskutečnila v rámci projektu ekonomické diplomacie PROPED, její účastníci se představili svým potenciálním partnerům. Na 100 zástupců korejských cestovních kanceláří, influencerů a médií se tak mohlo seznámit s tím nejlepším, co Česko nabízí, a to od hotelnictví až po gastronomii a umění.
KULTURNÍ ZÁŽITKY I ÚNIK ZE STRESU
Dostupnost Česka pro korejské turisty zjednodušuje přímé letecké spojení mezi Soulem a Prahou. Typický korejský návštěvník patří do věkové skupiny 30–44 let, která tvoří 59,6 % všech příjezdů, následuje skupina 45–59 let s podílem 26,9 %, zatímco 10,6 % turistů je ve věku 15–29 let. Hlavními motivačními faktory jsou kulturní zážitky, únik ze stresu a potřeba poznat nové prostředí. Až 94 % Korejců přijíždí do Česka za rekreací, 18 % navštěvuje památky a 15 % si užívá gastronomii.
Oproti tradičnímu pojetí „rekreace“ je u korejských turistů kladen důraz na kulturní obohacení a osobní růst, což vytváří specifické nároky na nabídku turistických zážitků. Korejci preferují cestování během letní sezóny a o svátcích, jako je Chuseok či lunární Nový rok, což vede k sezónnímu nárůstu poptávky po ubytovacích kapacitách. Výrazným trendem jsou zájezdy matek s dcerami za nákupy, lifestylovými zážitky a kulturou do Prahy, zatímco otcové se syny častěji volí sportovně orientované destinace mimo Česko. Korejští turisté u nás v roce 2023 denně utráceli průměrně 4 965 Kč na osobu.
NÁROČNÁ PROPAGACE ČESKA
Propagace Česka je však v Koreji náročná kvůli jazykovým a kulturním bariérám. Místní turisté důvěřují spíše místním zdrojům informací a namísto Googlu využívají portál Naver. Na sociálních sítích hrají klíčovou roli influenceři, a proto je pro posílení povědomí o Česku zásadní cílená spolupráce s nimi a kampaně s hlavními cestovními kancelářemi. Všechny tyto aspekty jsou klíčové pro české poskytovatele služeb v tomto odvětví a správná práce s nimi může přinést významné příležitosti.
ČESKÁ MISE V SOULU
Třináct českých partnerů poskytujících široké spektrum služeb i produktů dorazilo na konci října do Soulu prezentovat to nejlepší, co mohou nabídnout. Akce proběhla v rámci projektu ekonomické diplomacie financovaného Ministerstvem místního rozvoje ČR a Prague City Tourism a organizovaného ve spolupráci s místním zastoupením agentury CzechTourism.
Projekt přilákal na 100 zástupců z řad korejských operátorů cestovních kanceláří a influencerů a těšil se i značnému zájmu médií. Jeho zastřešujícím tématem byla podpora cestování do Prahy a rovněž regionů poblíž hlavního města s cílem propagovat nejen pobyt samotný, ale také široké spektrum zážitkových aktivit od gastronomie po návštěvy kulturních akcí.
České firmy dorazil rovněž podpořit náměstek ministra pro místní rozvoj Jan Fluxa. „Jihokorejští turisté Česko dobře znají a jsou u nás velmi vítaní. Mimořádný zájem místních poskytovatelů v této oblasti o naši akci mě proto velmi těší. Jsem si jistý, že ta se pozitivně promítne nejen do dalšího růstu počtu návštěvníků u nás, ale také do jejich zájmu o zážitkovou turistiku, kde mají naše regiony rozhodně co nabídnout,“ dodal.
Další důležité informace k této problematice je možné získat na odkazech níže:
- Country report agentury CzechTourism
- Ministerstvo kultury, sportu a cestovního ruchu Korejské republiky
V případě zájmu mohou české společnosti kontaktovat obchodní oddělení zastupitelského úřadu ČR v Soulu na adrese seoul.commerce@mzv.gov.cz či zastoupení agentury CzechTourism na adrese seoul@czechtourism.com.
Jakub Kopecký, ekonomický diplomat, Velvyslanectví ČR v Soulu
FOTOGALERIE
Moderní ekonomická diplomacie
Moderní ekonomická diplomacie je časopis, který vydává Ministerstvo zahraničních věcí ČR a který je určen především pro české exportéry. Jedná se o dvouměsíčník, ve kterém vývozní firmy najdou praktické informace o exportních trzích, o službách které jim nabízí Ministerstvo zahraničních věcí a síť ambasád spolu se zahraničními kancelářemi českých státních agentur a institucí. Čtenářům přináší také informace o našich seminářích a podnikatelských misích, o možnosti zapojení se do B2B aktivit České rozvojové agentury a financování exportu. Obsahuje také články, komentáře, analýzy a rozhovory o trendech v oblasti světové ekonomiky, perspektivních exportních oborech a úspěšných českých exportérech.
Poslední zprávy z rubriky Export:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Zlato ukazuje svou sílu v plné kráse. Překoná v novém roce hranici 3 000 USD za unci?
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Proč evropské akcie zaostávají za americkými? A jaký je výhled?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Štěpán Křeček, BHS
Poprvé od listopadu 2023 došlo k meziročnímu růstu cen potravin
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
?