O dostavbu dálnice D35 formou PPP má zájem pět potencionálních koncesionářů
Do zadávacího řízení na koncesionáře se přihlásilo celkem pět zájemců. Všechny obdržené žádosti o účast nyní Ministerstvo dopravy posoudí a seřadí podle předložených referencí. První čtyři nejkvalifikovanější zájemci budou následně vyzváni k účasti v další fázi zadávacího řízení, kterým je soutěžní dialog.
Do zadávacího řízení podali žádost o účast renomovaní světoví hráči na poli PPP projektů, přičemž v jednotlivých konsorciích jsou zastoupené významné české i zahraniční stavební firmy, stejně jako renomované mezinárodní investiční fondy.V rámci spolupráce mezi veřejným a soukromým sektorem budou na dálnici D35 vybudovány úseky Opatovec – Staré Město (16,6 km) a Staré Město – Mohelnice (18,2 km). Vybraný koncesionář bude rovněž zodpovědný za provoz a údržbu úseků mezi Litomyšlí a Opatovcem v délce 17 km, které jsou, resp. budou stavebně realizovány mimo model PPP.
Dálnice D35 je nejen jednou z nejdůležitějších dopravních tepen v České republice, spojující východní a západní část země, zároveň je součástí sítě TEN-T a mezinárodních „E“ silnic. Po dostavbě uleví nejen obcím, kterými prochází současná silnice I/35, ale také přetížené dálnici D1.
V letošním roce se D35 stane nejrozestavěnější dálnicí v České republice. Do konce roku bude ze strany ŘSD s.p. zahájeno šest úseků o celkové délce 35,7 kilometrů. Celkem bude ve výstavbě najednou 64 kilometrů. V následujících letech je plánováno zahájení a dokončení zbývajících 52,7 kilometrů. V rámci spolupráce mezi veřejným a soukromým sektorem budou na dálnici D35 vybudovány úseky Opatovec – Staré Město (16,6 km) a Staré Město – Mohelnice (18,2 km). Vybraný koncesionář bude rovněž zodpovědný za provoz a údržbu úseků mezi Litomyšlí a Opatovcem v délce 17 km, které jsou, resp. budou stavebně realizovány mimo model PPP. „Naším cílem je dokončit dálnici D35, která propojí Čechy a Moravu, do roku 2029. Poslední dva úseky o celkové délce 35 kilometrů budou realizovány a financovány ve spolupráci veřejného a soukromého sektoru. Náklady na výstavbu těchto úseků se odhadují na přibližně 35 miliard Kč,“ říká ministr dopravy Martin Kupka. Dálnice D35 je nejen jednou z nejdůležitějších dopravních tepen v České republice, spojující východní a západní část země, zároveň je součástí sítě TEN-T a mezinárodních „E“ silnic. Po dostavbě uleví nejen obcím, kterými prochází současná silnice I/35, ale také přetížené dálnici D1. V letošním roce se D35 stane nejrozestavěnější dálnicí v České republice. Do konce roku bude ze strany ŘSD s.p. zahájeno šest úseků o celkové délce 35,7 kilometrů. Celkem bude ve výstavbě najednou 64 kilometrů. V následujících letech je plánováno zahájení a dokončení zbývajících 52,7 kilometrů.
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Doprava:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Zlato ukazuje svou sílu v plné kráse. Překoná v novém roce hranici 3 000 USD za unci?
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Proč evropské akcie zaostávají za americkými? A jaký je výhled?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Štěpán Křeček, BHS
Poprvé od listopadu 2023 došlo k meziročnímu růstu cen potravin
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
U nehod bez zimních pneumatik mohou pojišťovny krátit plnění
Lukáš Raška, Portu
Portu vydělalo svým uživatelům už přes 5 miliard, spravuje jim více než 36 miliard korun
Iva Grácová, Bezvafinance
Inflace a její dopad na osobní finance: Jak se připravit na rok 2025?
Richard Bechník, Swiss Life Select