Enyaq a stan v Pyrenejích? Úžasné zážitky bez omezování
U bratranců Valentina Manharta a Romana Fleppa jde fotografování a dobrodružství odjakživa ruku v ruce. Posledních deset let se vydávají do hor a pořizují tam úchvatné snímky, které pak inspirují další lidi k opětovnému propojení s přírodou. Když se však švýcarské duo – známé jako Twintheworld – rozhodlo podniknout další jízdu, chtělo to něco nového. „Pyreneje jsme měli na seznamu vždycky,“ řekl Roman. „Je to jedno z největších evropských pohoří, ale nějak jsme se nikdy nedostali k tomu, abychom ho pořádně prozkoumali.“
Škoda Enyaq 85x jako parťák na výpravu v Alpách.
Krom kouzla Pyrenejí představovala cesta pro bratrance další premiéru – cestu na elektrický pohon ve voze Škoda Enyaq 85x. „Škodovky byly vždycky kolem nás, ale zatím jsme neměli možnost nějakou vyzkoušet,“ vysvětluje Valentin. „Když se nám naskytla příležitost spojit naši lásku k přírodě s udržitelným cestováním v elektromobilu, věděli jsme, že nás čeká dokonalé dobrodružství.“
Výsledek? Dva tisíce kilometrů ze Švýcarska přes francouzské Alpy až do Pyrenejí, a to vše s elegantním a prostorným vozem Škoda Enyaq. Auto vybavené střešním stanem pro přenocování se stalo více než jen dopravním prostředkem – bylo jejich domovem na cestách.
Duo Twintheworld — bratranci Valentin Manhart a Roman Flepp
Elektromobilita: nejlepší udržitelné cestování
Pro duo Twintheworld není udržitelnost jen módní slovo – je to životní styl. „Od začátku se snažíme minimalizovat svou uhlíkovou stopu,“ zdůrazňuje Valentin. „Ve Švýcarsku se při výletech často spoléháme na veřejnou dopravu, ale pokud jde o cesty autem, snažíme se jezdit elektromobily.“
Roman vyzdvihuje, jak dobře je podle něj Evropa připravena na cestování na elektrický pohon. „V posledních několika letech jsme si povšimli, kolik zemí zlepšilo svou infrastrukturu pro elektromobilitu,“ pochvaluje si. Díky aplikaci Škoda Powerpass a rychlodobíjecím stanicím po cestě bratrancům vůbec nepřipadalo, že by je dojezd nějak omezoval. „Za celou cestu jsme nabíjeli celkem asi desetkrát, většinou během přestávek na jídlo, takže nám nikdy nepřišlo, že bychom ztráceli čas,“ dodává Valentin.
Škoda Enyaq 85x
Potenciál vozu Enyaq skutečně vynikl v různých podmínkách, od horských silnic až po městské ulice. „Dojezd byl úctyhodný, zejména s ohledem na horko a terén,“ podotýká Roman. „Auto jsme nevnímali jen jako dopravní prostředek – stalo se nedílnou součástí našeho dobrodružství.“
Pohodlí na cestách: mobilní základní tábor
Škoda Enyaq na dvojici nezapůsobila jen svým elektrickým výkonem – stala se jejich spolehlivým společníkem po celou dobu cesty a zaručila jim pohodlí i praktické využití. „Enyaq je uvnitř prostorný, ale zároveň ne příliš rozměrný zvenku. Na cestu byl ideální,“ poznamenává Roman. Díky promyšlenému interiéru včetně útulného provedení Loft s látkovými a koženými sedadly nabídl Enyaq cestovatelům pohodlný prostor pro odpočinek, když zrovna nefotografovali.
Střešní stan se staví rozhodně snáze a rychleji než ten běžný.
Jedním z důležitých předpokladů pro úspěch cesty byl střešní stan, který z Enyaqu dokázal udělat pojízdný základní tábor. „Do té doby jsme ve střešním stanu ještě nikdy nespali, a tohle pro nás úplně měnilo situaci,“ svěřuje se Valentin. „Je rozhodně pohodlnější než běžný stan a také se rychleji staví.“ Střešní stan umožnil dvojici strávit noci na odlehlých, malebných místech – například klidný večer u přehrady Lac d’Émosson a další u jeskyně Mas d’Azil.
„Výběr správného místa pro nocování je zásadní,“ vysvětluje Valentin. „Pokud najdete tiché a klidné místo, zážitek je neuvěřitelný.“ I když přišla bouřka, střešní stan nezradil a chránil před nepřízní počasí. „Nemuseli jsme se bát větru ani deště. Stan byl pevný a po celodenním cestování byl dokonalým útočištěm,“ dodává Roman.
Střešní stan se osvědčil v jakémkoli počasí.
Dobytí Pyrenejí: síla a výkonnost
Během cesty se ukázalo, že Enyaq není jen pohodlný, ale taky pořádně výkonný. Při cestě náročným terénem Pyrenejí Valentina i Romana ohromilo, co všechno auto dokáže. „Hodně jsme se pohybovali v horách a náhon na všechna kola se opravdu hodil,“ říká Roman. „Trakce a stabilita byly neuvěřitelné, a to i na hrbolatých cestách v terénu.“
Velice ocenili možnost rekuperace, která dvojici pomohla efektivně hospodařit s energií. „Při některých kratších jízdách, samozřejmě hlavně z kopce, jsme nespotřebovali vůbec žádnou energii,“ vysvětluje Valentin. „Dokonce jsme baterii částečně dobili, a tak jsme mohli vynechat některé zastávky na dobíjení.“ Tato dodatečná svoboda jim umožnila věnovat více času zachycení dramatických krajin, které tak rádi fotografují.
Jejich trasa vedla ze Švýcarska do Pyrenejí a cestou je čekaly úžasné zastávky. „Carcassonne jsme si naprosto zamilovali,“ říká Valentin a zubí se u toho od ucha k uchu. „Tohle středověké město bylo jedním z nejfotogeničtějších míst, která jsme navštívili, s hradbami a věžemi – připadalo nám, jako bychom se vrátili v čase.“ K dalším vrcholům patřila poklidná přehrada Lac d’Émosson a majestátní Tour d’Aiguille.
Co nás čeká: elektrizující budoucnost
Na konci svého dobrodružství už měli Valentin s Romanem jasno: jízda na elektrický pohon je správná volba. „Po této zkušenosti nepochybujeme o tom, že elektromobily jako Enyaq jsou pro dlouhé výlety ideální,“ poznamenává Roman. „Byli jsme dobře vybaveni na všechny druhy počasí a na to, co jsme potřebovali, byl dojezd víc než dostatečný.“ Jejich cesta nejen prokázala životaschopnost elektromobility, ale také pomohla vyvrátit mýty o jejích omezeních.
Škoda Enyaq 85x
„Představa, že cestování v elektromobilu je riskantní, nám už přijde úplně mimo,“ vzpomíná na cestu Valentin. „Ujeli jsme přes 2 000 kilometrů a ani jednou nám nepřipadalo, že by nás omezoval dojezd nebo výkon vozu. Nabíjení bylo rychlé a aplikace Powerpass nám ho ještě více usnadnila.“
Když se vraceli přes jižní Francii do Švýcarska, Enyaq na ně dál dělal dojem. „Pohled na jurské kopce a Alpy vytvořil cestou domů dokonalé zakončení,“ vzpomíná Roman. „Z téhle cestě si odnášíme úžasné zážitky a Enyaq v nich sehrál velkou roli. Nebyl to jen výlet, byla to cesta poháněná inovacemi. Pro nás to byl další přirozený krok k udržitelnější budoucnosti.“
Se vzpomínkami na Pyreneje a potvrzenou důvěrou v elektromobilitu už duo Twintheworld plánuje další dobrodružství. „Až zase vyrazíme na cestu, určitě to znovu bude škodovkou,“ usmívá se Valentin. „Tohle byl jen začátek.“
Máte chuť objevovat? S Enyaqem vám v tom nic nebrání
Plně elektrický vůz Škoda Enyaq byl ideálním společníkem na cestě po Pyrenejích. Přesněji řečeno – na cestu se vydal model Enyaq 85x v barvě Moon White. Interiér Loft se sedadly v kombinaci černé látky a imitace kůže s šedým prošíváním a ozdobnými vložkami z broušeného hliníku na palubní desce a dveřích dokážou vytvořit mimořádně útulnou atmosféru. Náhon na všechna kola poskytl autu vynikající trakci a stabilitu i v terénu. Výkon 210 kW a dojezd 533 kilometrů ve WLTP cyklu byl optimální pro dlouhou cestu.
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Úžasné životy: Úžasné životy: Laďka Kozderková podle Ladislava Županiče
- Cena aut Škoda Enyaq iV - Přehled cen vozů Škoda Enyaq iV
- Než elektromobil poprvé nastartuje - Baterie MEB určené k pohonu čistě elektrických vozů ŠKODA ENYAQ iV a ENYAQ COUPÉ iV
- Než elektromobil poprvé nastartuje - Baterie MEB určené k pohonu čistě elektrických vozů ŠKODA ENYAQ iV a ENYAQ COUPÉ iV
- Stan 29, Vítanov na parcele st. 27 v KÚ Stan u Hlinska
- Tesla bez Muska, Amazon bez Bezose a předražené Ferrari bez Marchionneho
- Stan 29, Lestkov na parcele st. 39/1 v KÚ Stan u Lestkova - katastrální mapa
- Stan 18, Vítanov na parcele st. 23 v KÚ Stan u Hlinska - katastrální mapa
- Stan 39, Vítanov na parcele st. 65 v KÚ Stan u Hlinska
- Stan 29, Vítanov na parcele st. 27 v KÚ Stan u Hlinska
- Stan 42, Vítanov, adresa v objektu Stan 42, Vítanov na parcele st. 54 v KÚ Stan u Hlinska, KÚ Stan u Hlinska
- Stan 36, Lestkov na parcele st. 1/2 v KÚ Stan u Lestkova - katastrální mapa
Prezentace
18.12.2024 Apple iPad je rekordně levný, vyjde teď jen na 8
17.12.2024 Začínáte s kryptoměnami? Binance je ideálním…
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
AI, demografie a ženy investorky. Investiční trendy pro rok 2025
Miroslav Novák, AKCENTA
ČNB v prosinci přerušila, nikoliv však zastavila cyklus uvolňování měnové politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
John J. Hardy, Saxo Bank
Šokující předpověď - Nvidia dosáhne dvojnásobku hodnoty Applu
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Mgr. Timur Barotov, BHS
Ali Daylami, BITmarkets
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Okénko finanční rady
Lenka Rutteová, Bezvafinance
Spotřebitelské půjčky rostou nejrychleji na jižní Moravě, jih Čech "zaostává"
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Levnější elektřina, dražší suroviny: Svátky se prodraží hlavně kvůli máslu
Martin Thienel, Kalkulátor.cz
Vojtěch Šanca, Delta Green
Základ flexibility: začít šetřit můžete hned teď, třeba i v bytě
Marek Pokorný, Portu
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Ztráta zaměstnání vás může potkat nejen v předdůchodovém věku
Jiří Sýkora, Swiss Life Select
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
Umíme si chránit svůj majetek pojištěním? Průzkum ukazuje zajímavá čísla