Enyaq a stan v Pyrenejích? Úžasné zážitky bez omezování
U bratranců Valentina Manharta a Romana Fleppa jde fotografování a dobrodružství odjakživa ruku v ruce. Posledních deset let se vydávají do hor a pořizují tam úchvatné snímky, které pak inspirují další lidi k opětovnému propojení s přírodou. Když se však švýcarské duo – známé jako Twintheworld – rozhodlo podniknout další jízdu, chtělo to něco nového. „Pyreneje jsme měli na seznamu vždycky,“ řekl Roman. „Je to jedno z největších evropských pohoří, ale nějak jsme se nikdy nedostali k tomu, abychom ho pořádně prozkoumali.“
Škoda Enyaq 85x jako parťák na výpravu v Alpách.
Krom kouzla Pyrenejí představovala cesta pro bratrance další premiéru – cestu na elektrický pohon ve voze Škoda Enyaq 85x. „Škodovky byly vždycky kolem nás, ale zatím jsme neměli možnost nějakou vyzkoušet,“ vysvětluje Valentin. „Když se nám naskytla příležitost spojit naši lásku k přírodě s udržitelným cestováním v elektromobilu, věděli jsme, že nás čeká dokonalé dobrodružství.“
Výsledek? Dva tisíce kilometrů ze Švýcarska přes francouzské Alpy až do Pyrenejí, a to vše s elegantním a prostorným vozem Škoda Enyaq. Auto vybavené střešním stanem pro přenocování se stalo více než jen dopravním prostředkem – bylo jejich domovem na cestách.
Duo Twintheworld — bratranci Valentin Manhart a Roman Flepp
Elektromobilita: nejlepší udržitelné cestování
Pro duo Twintheworld není udržitelnost jen módní slovo – je to životní styl. „Od začátku se snažíme minimalizovat svou uhlíkovou stopu,“ zdůrazňuje Valentin. „Ve Švýcarsku se při výletech často spoléháme na veřejnou dopravu, ale pokud jde o cesty autem, snažíme se jezdit elektromobily.“
Roman vyzdvihuje, jak dobře je podle něj Evropa připravena na cestování na elektrický pohon. „V posledních několika letech jsme si povšimli, kolik zemí zlepšilo svou infrastrukturu pro elektromobilitu,“ pochvaluje si. Díky aplikaci Škoda Powerpass a rychlodobíjecím stanicím po cestě bratrancům vůbec nepřipadalo, že by je dojezd nějak omezoval. „Za celou cestu jsme nabíjeli celkem asi desetkrát, většinou během přestávek na jídlo, takže nám nikdy nepřišlo, že bychom ztráceli čas,“ dodává Valentin.
Škoda Enyaq 85x
Potenciál vozu Enyaq skutečně vynikl v různých podmínkách, od horských silnic až po městské ulice. „Dojezd byl úctyhodný, zejména s ohledem na horko a terén,“ podotýká Roman. „Auto jsme nevnímali jen jako dopravní prostředek – stalo se nedílnou součástí našeho dobrodružství.“
Pohodlí na cestách: mobilní základní tábor
Škoda Enyaq na dvojici nezapůsobila jen svým elektrickým výkonem – stala se jejich spolehlivým společníkem po celou dobu cesty a zaručila jim pohodlí i praktické využití. „Enyaq je uvnitř prostorný, ale zároveň ne příliš rozměrný zvenku. Na cestu byl ideální,“ poznamenává Roman. Díky promyšlenému interiéru včetně útulného provedení Loft s látkovými a koženými sedadly nabídl Enyaq cestovatelům pohodlný prostor pro odpočinek, když zrovna nefotografovali.
Střešní stan se staví rozhodně snáze a rychleji než ten běžný.
Jedním z důležitých předpokladů pro úspěch cesty byl střešní stan, který z Enyaqu dokázal udělat pojízdný základní tábor. „Do té doby jsme ve střešním stanu ještě nikdy nespali, a tohle pro nás úplně měnilo situaci,“ svěřuje se Valentin. „Je rozhodně pohodlnější než běžný stan a také se rychleji staví.“ Střešní stan umožnil dvojici strávit noci na odlehlých, malebných místech – například klidný večer u přehrady Lac d’Émosson a další u jeskyně Mas d’Azil.
„Výběr správného místa pro nocování je zásadní,“ vysvětluje Valentin. „Pokud najdete tiché a klidné místo, zážitek je neuvěřitelný.“ I když přišla bouřka, střešní stan nezradil a chránil před nepřízní počasí. „Nemuseli jsme se bát větru ani deště. Stan byl pevný a po celodenním cestování byl dokonalým útočištěm,“ dodává Roman.
Střešní stan se osvědčil v jakémkoli počasí.
Dobytí Pyrenejí: síla a výkonnost
Během cesty se ukázalo, že Enyaq není jen pohodlný, ale taky pořádně výkonný. Při cestě náročným terénem Pyrenejí Valentina i Romana ohromilo, co všechno auto dokáže. „Hodně jsme se pohybovali v horách a náhon na všechna kola se opravdu hodil,“ říká Roman. „Trakce a stabilita byly neuvěřitelné, a to i na hrbolatých cestách v terénu.“
Velice ocenili možnost rekuperace, která dvojici pomohla efektivně hospodařit s energií. „Při některých kratších jízdách, samozřejmě hlavně z kopce, jsme nespotřebovali vůbec žádnou energii,“ vysvětluje Valentin. „Dokonce jsme baterii částečně dobili, a tak jsme mohli vynechat některé zastávky na dobíjení.“ Tato dodatečná svoboda jim umožnila věnovat více času zachycení dramatických krajin, které tak rádi fotografují.
Jejich trasa vedla ze Švýcarska do Pyrenejí a cestou je čekaly úžasné zastávky. „Carcassonne jsme si naprosto zamilovali,“ říká Valentin a zubí se u toho od ucha k uchu. „Tohle středověké město bylo jedním z nejfotogeničtějších míst, která jsme navštívili, s hradbami a věžemi – připadalo nám, jako bychom se vrátili v čase.“ K dalším vrcholům patřila poklidná přehrada Lac d’Émosson a majestátní Tour d’Aiguille.
Co nás čeká: elektrizující budoucnost
Na konci svého dobrodružství už měli Valentin s Romanem jasno: jízda na elektrický pohon je správná volba. „Po této zkušenosti nepochybujeme o tom, že elektromobily jako Enyaq jsou pro dlouhé výlety ideální,“ poznamenává Roman. „Byli jsme dobře vybaveni na všechny druhy počasí a na to, co jsme potřebovali, byl dojezd víc než dostatečný.“ Jejich cesta nejen prokázala životaschopnost elektromobility, ale také pomohla vyvrátit mýty o jejích omezeních.
Škoda Enyaq 85x
„Představa, že cestování v elektromobilu je riskantní, nám už přijde úplně mimo,“ vzpomíná na cestu Valentin. „Ujeli jsme přes 2 000 kilometrů a ani jednou nám nepřipadalo, že by nás omezoval dojezd nebo výkon vozu. Nabíjení bylo rychlé a aplikace Powerpass nám ho ještě více usnadnila.“
Když se vraceli přes jižní Francii do Švýcarska, Enyaq na ně dál dělal dojem. „Pohled na jurské kopce a Alpy vytvořil cestou domů dokonalé zakončení,“ vzpomíná Roman. „Z téhle cestě si odnášíme úžasné zážitky a Enyaq v nich sehrál velkou roli. Nebyl to jen výlet, byla to cesta poháněná inovacemi. Pro nás to byl další přirozený krok k udržitelnější budoucnosti.“
Se vzpomínkami na Pyreneje a potvrzenou důvěrou v elektromobilitu už duo Twintheworld plánuje další dobrodružství. „Až zase vyrazíme na cestu, určitě to znovu bude škodovkou,“ usmívá se Valentin. „Tohle byl jen začátek.“
Máte chuť objevovat? S Enyaqem vám v tom nic nebrání
Plně elektrický vůz Škoda Enyaq byl ideálním společníkem na cestě po Pyrenejích. Přesněji řečeno – na cestu se vydal model Enyaq 85x v barvě Moon White. Interiér Loft se sedadly v kombinaci černé látky a imitace kůže s šedým prošíváním a ozdobnými vložkami z broušeného hliníku na palubní desce a dveřích dokážou vytvořit mimořádně útulnou atmosféru. Náhon na všechna kola poskytl autu vynikající trakci a stabilitu i v terénu. Výkon 210 kW a dojezd 533 kilometrů ve WLTP cyklu byl optimální pro dlouhou cestu.
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
16.10.2024 Od tisku dopisů po komplexní CDP. Cortex je…
11.10.2024 RoboMarkets upravuje svůj evropský obchodní…
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
ČNB skóruje v poměru držených rezerv vůči HDP. Překážka k přijetí eura?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Petr Lajsek, Purple Trading
Růst cen benzínu i nafty nabírá na síle! Kdy zdražování ustane?
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Beyoncé vydává nejen alba, ale také whisky. Pomůže to zvýšit zisky LVMH?
Štěpán Křeček, BHS
Poprvé od listopadu 2023 došlo k meziročnímu růstu cen potravin
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Iva Grácová, Bezvafinance
Inflace a její dopad na osobní finance: Jak se připravit na rok 2025?
Tomáš Rosenkranc, Ušetřeno.cz
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
Objem škod v důsledku srážky se zvěří se za 10 let ztrojnásobil
Richard Bechník, Swiss Life Select
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Lukáš Raška, Portu
Nejdéle se vydělává na nový byt v Praze. Potřeba je 14,4 ročních platů