Zisk výrobce koňaku Courvoisier díky prodeji v USA mírně vzrostl
Zisk druhého největšího producenta lihovin na světě Allied Domecq Plc v loňském fiskálním roce mírně vzrostl o tři procenta díky vysokému prodeji v USA, který překonal vyšší náklady na penzijní pojištění a vliv silnějšího eura. Informovala o tom firma v dnešním prohlášení a dodala, že nový fiskální rok navzdory obtížným obchodním podmínkám v kontinentální Evropě začal dobře. Zisk před zdaněním, odpisy a započtením mimořádných položek za fiskální rok do konce srpna vzrostl na 495 milionů liber (830 milionů USD) z loňských srovnatelných 480 milionů GBP. Mezi nejznámější značky firmy patří kokosový rum Malibu, Beefeater gin, whisky Ballantine, koňak Courvoisier a vodka Stolichnaya. Analytici dotazovaní agenturou Reuters očekávali zisk kolem 485 milionů GBP. Allied dodal, že nový fiskální rok 2004 začal dobře a firma je na nejlepší cestě dosáhnout plánovaných očekávání. Výrobci spotřebního zboží se v poslední době potýkají se slabou ekonomikou a poklesem výdajů spotřebitelů, zvláště v kontinentální Evropě. V pondělí potravinářský gigant Unilever snížil již podruhé za čtyři měsíce odhad růstu tržeb za celý letošní rok, napsala agentura Reuters.
Radek Pololáník
www.stockmarket.cz
Poslední zprávy z rubriky Údaje o firmách:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz