- Bezpečnost na prvním místě: Následujte pokyny integrovaného záchranného systému.
- Vyčkejte, než se živel uklidní, aby nedošlo k ohrožení zdraví.
- Při návratu do zasažené nemovitosti se ujistěte, že jsou uzavřeny přívody vody, plynu a elektřiny.
- Dokumentace škod: K soupisu zničených věcí si připravte fotodokumentaci. Když to bude bezpečné, pořiďte fotodokumentaci situace a poškozených věcí. Pokud začnete provádět opravy, vyfoťte stav i před začátkem opravy. Zdokumentujte, do jaké výše záplava vystoupala, důležité jsou celkové pohledy, foto celých místností z několika stran, technologie foťte s detaily (štítek spotřebiče), vyfoťte demontované stavební konstrukce (podlahové krytiny, parkety, obklady stěn apod....). Proveďte laický odhad výše škody.
- Nahlášení škody: Škodu nahlaste co nejdříve telefonicky na lince klientského centra: +420 957 444 555, nebo online prostřednictvím formuláře na webu ČPP: https://www.cpp.cz/klientsky-servis/reseni-skody
- Pokud pojištěný není schopen provést vlastní fotodokumentaci, může si požádat o prohlídku technikem.
- Připravte si seznam zničených a poškozených věcí a jejich hodnotu.
- K soupisu poškozených a zničených věcí si připravte fotodokumentaci.
- Budete potřebovat číslo pojistné smlouvy nebo osobní údaje pro identifikaci smlouvy. Své pojistné smlouvy můžete také najít po přihlášení do Klientské zóny ČPP na adrese: https://moje.cpp.cz. Připravte si také číslo vašeho bankovního účtu pro vyplacení plnění.
- Pokud je to nutné, požádejte o zálohu na pojistné plnění.
- Tip pro podnikatele: Připravte si i účetní evidenci a stavy majetku před povodní, včetně zásob na skladě.
- Můžete začít s úklidem (i nadále však pořizujte fotodokumentaci, abyste mohli doložit poškozené věci).
- Odstraňte věci, nebo za pomoci Hasičského záchranného sboru nechte odstranit věci, které by mohly způsobit navýšení škody a pořiďte jejich fotografie – například zlomený strom, nebo spadlý stožár, odnesený altán apod.
- Co nejrychleji odčerpejte vodu a odstraňte bahno a trosky z objektu a jeho okolí. Dbejte přitom na bezpečnost a dodržujte hygienické normy.
- Poškozené věci, které by mohly způsobit hygienickou, či ekologickou újmu vyfotografujte a odneste na určené místo pro jejich svoz (zasažené potraviny, uhynulá zvířata, chemikálie apod).
- Z veškerých prací pořiďte fotodokumentaci.
- Příprava na prohlídku: Pokud se jedná o poškozené věci vyšší hodnoty, umístěte je pro prohlídku mobilního technika nebo likvidátora pojišťovny na jedno místo (nevyhazujte je do odpadu).
- Sledování průběhu likvidace: Průběh vyřizování můžete sledovat prostřednictvím online aplikace ČPP, ke které získáte přístup po zaregistrování škodní události.
- Vyplacení pojistného plnění: O ukončení likvidace budete informováni dopisem nebo e-mailem, kde bude uvedena výše pojistného plnění a informace o jeho zaslání na váš účet.
Nejvíce škod zatím hlásí klienti ČPP z Moravskoslezského kraje
Česká podnikatelská pojišťovna (ČPP) k dnešnímu dni eviduje přes 1 400 škod s celkovým odhadem ve výši 140 milionů korun. Suverénně nejvíce škod je dle očekávání hlášeno z Moravskoslezského kraje (cca 42 % všech škod), dále pak z kraje Jihomoravského, Zlínského a Olomouckého (shodně po cca 10 %). ČPP již začíná vyplácet pojistná plnění prvním klientům.
Oproti minulému pondělí hlásí call centrum nárůst telefonátů o více než 30 %. V případě hlášení pojistných událostí majetkového pojištění je nárůst oproti minulému týdnu devítinásobný. Nejčastěji klienti volají mezi osmou a devátou hodinou ranní.
[27939]
Všem klientům pojišťovna vychází maximálně vstříc. V této mimořádné situaci již ČPP zrychlila výplatu záloh i celý proces likvidace, byl navýšen počet mobilních techniků v terénu a byla prodloužena provozní doba infolinky. Výplaty záloh zasílá ČPP klientům na účet v řádu dnů od dodání podkladů. ČPP již začíná vyplácet pojistná plnění prvním klientům. Nejčastější příčiny pojistných událostí jsou povodeň a záplava, pojišťovna eviduje ale i škody ze zatečení atmosférických srážek a vichřice.
ČPP má v zasažených oblastech nejen retailové klienty, ale také pojišťuje firmy a podnikatele, včetně municipalit. Celkové škody zatím není možné odhadnout, nicméně se bude jednat o srovnatelnou pomoc klientům jako při povodních v minulých letech.
Veškeré kontakty a informace, jak postupovat v situaci, kdy vznikla škoda, naleznete zde: https://www.cpp.cz/aktualne/rady-cpp-k-povodnove-situaci-156588
[27906]
Rady ČPP k povodňové situaci:
oPojištění.cz
informace ze světa pojištění a risk managementu
Zpravodajský portál, který poskytuje komplexní zpravodajství ze světa pojištění a risk managementu. Denně přináší aktuální zprávy o vývoji pojistného trhu, odborné analýzy, informace o nabízených pojistných produktech a rozhovory s významnými osobnostmi pojišťovnictví.
Více informací na: www.opojisteni.cz
Poslední zprávy z rubriky Pojištění:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Koronavirus v krajích - nákaza koronavirem COVID-19 podle krajů
- Víkendové bouřky způsobily klientům ČPP milionové škody
- Více turistů v Moravskoslezském kraji. Moravskoslezskému kraji výrazně přibylo turistů - za letošní třetí kvartál se v regionu ubytovalo rekordních skoro 367 tisíc lidí. (video)
- ČSÚ: Nejvíce bezdomovců hledajících pomoc je v Moravskoslezském kraji, následuje Praha
- RE/MAX: Nejvíce volných bytů je v Praze a Moravskoslezském kraji. Vývoj cen
- Frýdecko-Místecko je koronavirem zatím nejpostiženějším okresem v Moravskoslezském kraji (video)
- Na koronavirus otestuje Moravskoslezský kraj všechny zaměstnance a klienty pobytových sociálních zařízení
- Nejvíce dlužníků žaluje ČT v Ústeckém a Moravskoslezském kraji
- Nejvíce bezdomovců hledajících pomoc je v Moravskoslezském kraji, následuje Praha
Prezentace
17.03.2025 Firmy a podnikatelé si loni půjčili 168…
14.03.2025 MacBook za polovinu. V Česku je nová služba,…
10.03.2025 Nejpopulárnější Samsung má nástupce.