Každé druhé dítě dostává peníze za vysvědčení, ke kapesnému si přilepší i pomáháním v domácnosti nebo brigádami
Dle aktuálního průzkumu Perfect Crowd pro Air Bank jsou hlavním zdrojem peněz dětí nad rámec kapesného babičky a dědečkové (85 %), dárky k narozeninám (72 %) a za vysvědčení (58 %). Necelá polovina mladistvých (48 %) ve věku 15–17 let si přilepšuje brigádami.
Rodiče začínají svým potomkům dávat pravidelné kapesné zpravidla v 9 letech, u mladších dětí dominuje hotovost, starší pak dostávají peníze na účet. Mladší děti do 10 let dostávají kapesné nejčastěji jednou týdně, starší jednou měsíčně.
„Věk dětí, které disponují vlastními penězi, se rok od roku snižuje, ve věku 8–10 let dostává od rodičů pravidelné kapesné téměř polovina dětí (49 %), u mladých mezi 15 a 17 lety je to už 75 %. U dětí do 10 let pořád ještě dominuje hotovost a se zvyšujícím se věkem stoupá počet dětí, které dostávají peníze na účet. Ve výhodě jsou děti s účtem, dle průzkumu totiž dostávají o třetinu větší kapesné. Rodiče si s mladšími dětmi o penězích povídají častěji, u těch starších spíše v historii plateb v mobilní aplikaci kontrolují výdaje,“ říká Petr Šmíd, vedoucí oddělení Výzkum trhu pro Air Bank .
Až 62 % mladistvých ve věku 15–17 let platí bezhotovostně, polovina dětí ve věku 15 až 17 let platí platební kartou a druhou nejoblíbenější metodou (43 %) je platba telefonem. Nejčastěji děti utrácí své peníze za jídlo a pití (69 %) a dárky pro kamarády a rodinu (48 %).
Průzkum pro Air Bank zpracovala v červnu 2024 agentura Perfect Crowd formou online dotazování reprezentativního vzorku 1 000 respondentů, rodičů s dětmi ve věku 8–17 let.
Air Bank, člen skupiny PPF, je moderní a inovativní česká banka s přehledným online bankovnictvím a vlastní pobočkovou sítí. Klientům poskytuje jednoduchá a srozumitelná řešení pro všechno, co se v životě točí kolem peněz. Ceník banky bez absurdních poplatků, hvězdiček nebo malého písma se vejde na jedinou stranu A4. Air Bank také provozuje online P2P platformu Zonky pro půjčování a investování. Vizí Air Bank je být bankou, kterou mohou mít lidé rádi. Mezi její hodnoty proto patří jednoduchost, odvaha, pravdivost a přátelství.
Poslední zprávy z rubriky Osobní finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Okénko finanční rady
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Iva Grácová, Bezvafinance
Jak se připravit na nečekané výdaje: Tipy na vytvoření a správu nouzového fondu
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Energie dál zlevňovat nebudou, vyplatí se fixovat aktuální ceny?
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
U nehod bez zimních pneumatik mohou pojišťovny krátit plnění
Lukáš Raška, Portu
Portu vydělalo svým uživatelům už přes 5 miliard, spravuje jim více než 36 miliard korun