První PPP projekt v České republice se blíží do finále, z nové dálnice D4 je hotovo přes 85%
O pokroku na stavbě dálnice D4 Via Salis, která je prvním českým PPP projektem v oblasti dopravní infrastruktury, se společně přijeli přesvědčit premiér Petr Fiala s ministrem dopravy Martinem Kupkou. Na dálnici mezi Příbramí a Pískem je v plném proudu poslední stavební sezóna, projekt dostavby 48 kilometrů dlouhé dálnice bude dokončen v prosinci 2024.
O aktuálním stavu projektu D4 předsedu vlády a ministra dopravy informovali v rámci kontrolního dne generální ředitel koncesionáře Via Salis Christian Biegert a za zhotovitele Martin Borovka, generální ředitel Skupiny VINCI Construction CS.„Zkušenosti s právě probíhající dostavbou dálnice D4, která je prvním velkým PPP projektem u nás, ukázaly, že tento model spolupráce státu a soukromého sektoru jako jeden z nástrojů k zajištění výstavby dopravní infrastruktury funguje. V příštích deseti letech potřebujeme investovat do rozvoje dopravní infrastruktury jednotky bilionů korun. K zajištění těchto prostředků proto počítáme rovněž s větším zapojením soukromého kapitálu do dalších projektů na dálnicích i železnicích,“ uvedl předseda vlády Petr Fiala.
„S panem premiérem jsem se přesvědčili, že na projektu dostavby D4 probíhá vše podle plánu. I díky dokončení této dálnice zprovozníme v letošním roce rekordní počet kilometrů nových dálnic. Realizace dálnice D4 prostřednictvím PPP nejen výrazně urychlí spojení středních a jižních Čech a uleví mnoha obcím v regionu od dopravní zátěže, ale důležitá je také jako pozitivní reference pro zapojení PPP do dalších dálničních a železničních staveb,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.
„Jsme rádi, že se projekt Via Salis stal pozitivní referencí a pomáhá razit cestu PPP projektům v České republice. Do konce projektu zbývá necelých 7 měsíců a nasazení všech týmů, které v projektu pracují je obrovské. Projekt se těší i velké podpoře akcionářů, a i proto je velký důraz kladen na aktivity podporující udržitelnost, biodiverzitu a bezpečnost. Jsme hrdí na to, že budujeme moderní udržitelnou dálnici,“ dodal k tomu generální ředitel Via Salis Christian Biegert
Premiér a ministr dopravy projeli část nově budované trasy a postupně navštívili několik zajímavých míst. Zastavili se například u milínského zářezu, který je jedním ze stavebně nejkomplikovanějších úseků na D4. V průběhu loňského roku zde bylo třeba odtěžit 43 000 m3 velkého skalního masivu, aby byl vytvořen dostatečný prostor pro těleso dálnice. Na vrcholu zářezu navíc vyrostl ekodukt pro migraci divoké zvěře.
Stavební činnosti probíhají intenzivně v celé budované trase dálnice. K těm nejvýznamnějším patří například práce na odpočívkách Krsice (246 parkovacích míst), stavba operačního centra, z nějž bude celý provoz D4 monitorován a řízen, nebo dokončování mostních konstrukcí. V areálu operačního centra vzniká i budova pro dálniční oddělení pro dohled jihočeského krajského ředitelství PČR nad provozem. Na hlavní trase se postupně pokládají všechny vozovkové vrstvy (s výjimkou finální obrusné vrstvy, která přijde na řadu až v letních měsících, aby nebyla poškozena stavební technikou). Běží rovněž všechny činnosti související s důkladným odvodněním komunikace a instalují se bezpečnostní prvky – středová a krajní svodidla.
„Nasazení lidí i techniky na D4 je mimořádné. V současnosti na dálnici pracuje přes 1100 lidí a 500 strojů a tyto počty budou kulminovat v letních měsících,“ uvedl Martin Borovka, generální ředitel Skupiny VINCI Construction CS.
Kontrolního dne se zúčastnil i nový francouzský velvyslanec Stephane Crouzat, který vyjádřil připravenost Francie pokračovat v rozvoji česko-francouzských vztahů, k jehož prioritám rozvoj infrastruktury rozhodně patří.
Podzimní měsíce budou věnovány desítkám dokončovacích prací, testování a ověřování funkčnosti všech prvků dálnice tak, aby v prosinci 2024 bylo vše hotovo. Dalších 25 let dalších bude koncesionář dálnici provozovat.
Provoz a údržba na existujících téměř 16 kilometrech i na nových 32 kilometrech bude zajišťovat společnost Via Salis Operations, vlastněná ze 100 % VINCI Highways. „Buduje se tým více než 50 odborníků, kteří budou mít dálnici na starosti. A současně se staví zázemí s dohledovým centrem, kde se budou sbíhat veškerá data z informačního systému a operátoři budou mít díky řadě velkoplošných obrazovek dokonalý přehled o aktuální dění na dálnici. V areálu operačního centra také vzniká rozsáhlé zázemí pro technické čety, které budou zodpovědné za komplexní údržbu dálnice. Bezpečnost nově budované dálnice je pro nás jednou z nejvyšších priorit.“ zakončil generální ředitel Via Salis Christian Biegert.
O společnosti Via Salis
Via Salis je společným podnikem VINCI Concessions, VINCI Highways a Meridiam. Via Salis je zodpovědná za první PPP projekt stavby dálnice v ČR. Zajišťuje projektování, výstavbu, financování, provozování a údržbu 32 km nových kilometrů dálnice D4 a modernizaci a údržbu dalších 16 km již zprovozněných úseků.
Více informací:
www.viasalis.cz
O společnosti VINCI Highways
VINCI Highways, dceřiná firma VINCI Concessions, je přední koncesní společnost a provozovatel služeb silniční mobility. VINCI Highways projektuje, financuje, staví a provozuje dálnice, městské sítě, mosty, tunely, tunely, městské komunikace a mýtné služby služby mobility na více než 3 000 km dlouhé síti ve 14 zemích..
Společnost VINCI Highways využívá své odborné znalosti k zajištění nejvyšších standardů výkonnosti a bezpečnosti.
Více informací:
https://www.vinci-concessions.com/en/vinci-highways
@VINCIConcess
https://www.linkedin.com/company/vinci-highways//
O společnosti Meridiam
Společnost založil v roce 2005 Thierry Déau. Vycházel přitom z myšlenky, že spojení zájmů veřejného a soukromého sektoru může poskytnout řešení základních potřeb obyvatel. Meridiam se specializuje na dlouhodobý rozvoj, financování a řízení udržitelné veřejné infrastruktury ve třech odvětvích: mobilita zboží a lidí; přechod k nové energetice a životní prostředí; sociální infrastruktura. Meridiam v současnosti spravuje aktiva v hodnotě 8 miliard USD a více než 80 projektů.
Více informací:
https://www.meridiam.com/fr/
@Meridiam
https://www.linkedin.com/company/meridiam/mycompany/
O společnosti DIVia stavební
DIVia stavební je dodavatelem veškerých stavebních prací na projektu PPP D4. Patří do Skupiny VINCI Construction CS, kam patří rovněž společnosti jako EUROVIA CS, Stavby mostů, PRŮSMTAV, FREYSSINET CS, PREFA PRO, OK Třebestovice, které na tomto projektu budou pracovat. Celkem do Skupiny patří dvě desítky tradičních stavebních firem a provozoven. Skupina zaměstnává více jak 4000 lidí a realizuje až 1800 malých i velkých projektů po celé ČR a SR.
Více informací:
https://www.vinci-construction.cz/detail-divia-stavebni
PRESS CONTACT
Daniela Pedret
Communication Manager
daniela.pedret@viasalis.cz
+420 737 269 674
www.viasalis.cz
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Doprava:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Podnikání v České republice
- innogy Česká republika a. s. - cena plynu, ceník plynu 2020
- Dálnice D1 aktuálně - doprava online, kolony
- Silnice a dálnice aktuálně
- Dálnice D5 aktuálně - doprava online, kolony
- Dálnice D8 aktuálně - doprava online, kolony
- Dálnice D10 aktuálně - doprava online, kolony
- Forex trading online - investice do EUR/USD a ostatních měn
- Katastr nemovitostí - nahlížení do katastru nemovitostí online
- Důchodová kalkulačka - odchod do důchodu
- Třídění hmotného majetku do odpisových skupin, Příl.1 - Zákon o daních z příjmů č. 586/1992 Sb.
- Jaký je dnes státní svátek?
Prezentace
18.12.2024 Apple iPad je rekordně levný, vyjde teď jen na 8
17.12.2024 Začínáte s kryptoměnami? Binance je ideálním…
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
AI, demografie a ženy investorky. Investiční trendy pro rok 2025
Miroslav Novák, AKCENTA
ČNB v prosinci přerušila, nikoliv však zastavila cyklus uvolňování měnové politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
John J. Hardy, Saxo Bank
Šokující předpověď - Nvidia dosáhne dvojnásobku hodnoty Applu
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Mgr. Timur Barotov, BHS
Ali Daylami, BITmarkets
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Okénko finanční rady
Lenka Rutteová, Bezvafinance
Spotřebitelské půjčky rostou nejrychleji na jižní Moravě, jih Čech "zaostává"
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Levnější elektřina, dražší suroviny: Svátky se prodraží hlavně kvůli máslu
Martin Thienel, Kalkulátor.cz
Vojtěch Šanca, Delta Green
Základ flexibility: začít šetřit můžete hned teď, třeba i v bytě
Marek Pokorný, Portu
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Ztráta zaměstnání vás může potkat nejen v předdůchodovém věku
Jiří Sýkora, Swiss Life Select
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
Umíme si chránit svůj majetek pojištěním? Průzkum ukazuje zajímavá čísla