Poptávka po elektrovozech v Německu letos stagnuje
Poptávka po elektromobilech zůstává u našich západních sousedů spíše utlumená. V dubnu 2024 bylo nově zaregistrováno 29 668 vozů s čistě bateriovým pohonem (BEV). Po mírně rostoucím trendu v únoru a březnu počet nově registrovaných elektromobilů oproti předchozímu měsíci mírně poklesl. Zájem spotřebitelů tak zůstává spíše zdrženlivý.
Poptávka po elektromobilech zůstává u našich západních sousedů spíše utlumená. V dubnu 2024 bylo nově zaregistrováno 29 668 vozů s čistě bateriovým pohonem (BEV). Po mírně rostoucím trendu v únoru a březnu počet nově registrovaných elektromobilů oproti předchozímu měsíci mírně poklesl. Zájem spotřebitelů tak zůstává spíše zdrženlivý.
Celkově byl však duben z hlediska registrací poměrně slabým měsícem – a to i v případě spalovacích vozidel. Podle německého autoklubu ADAC ovšem mírný pokles neznamená nový obrat trendu. Podíl elektromobilů mezi všemi nově registrovanými vozy v dubnu skutečně mírně vzrostl (z 11,9 % na 12,2 %). Vzhledem k naléhavě potřebnému obratu v dopravě a 15 milionům e-vozidel, které mají politici v plánu do roku 2030 dostat v Německu na silnice, není podle autoklubu současný vývoj trhu v žádném případě dostatečný. Počty registrací e-aut v dubnu jsou téměř stejné jako v loňském roce.
Nejoblíbenějším segmentem zůstávají vozy SUV, na které připadá více než polovina nově registrovaných elektromobilů (16 177 z 29 668). S velkým odstupem následují vozidla kompaktní třídy (3 720). Silný růst zaznamenaly segmenty luxusní třídy a MPV (46 %, resp. 193 %), zatímco u nejmenších a menších vozů došlo k výrazným ztrátám (-30 %, resp. -25 %). Tyto údaje ukazují, že e-auta zatím plně neodrážejí rozložení vozidel na masovém trhu. Podle názoru ADAC se musí zvýšit rozmanitost nabídky a výrazně zatraktivnit cena menších vozidel, aby byla schopna držet krok se spalovacími alternativami.
Poměr komerčních (18 807) a soukromých (10 829) nových registrací aut na elektropohon zůstává oproti předchozímu měsíci nezměněn (relace cca 2:1). Vzhledem k výrazně kratší době držení vozidel ve firemních vozových parcích je tak zajištěn stálý a potřebný příliv e-aut na trh ojetých vozidel. Klíčový ukazatel přepisů registrací vozidel do vlastnictví v dubnu opět vzrostl (již čtvrtý měsíc v řadě). Na nové majitele bylo převedeno celkem 13 040 elektro automobilů.
oPojištění.cz
informace ze světa pojištění a risk managementu
Zpravodajský portál, který poskytuje komplexní zpravodajství ze světa pojištění a risk managementu. Denně přináší aktuální zprávy o vývoji pojistného trhu, odborné analýzy, informace o nabízených pojistných produktech a rozhovory s významnými osobnostmi pojišťovnictví.
Více informací na: www.opojisteni.cz
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Zlato ukazuje svou sílu v plné kráse. Překoná v novém roce hranici 3 000 USD za unci?
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Proč evropské akcie zaostávají za americkými? A jaký je výhled?
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Okénko finanční rady
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Energie dál zlevňovat nebudou, vyplatí se fixovat aktuální ceny
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
U nehod bez zimních pneumatik mohou pojišťovny krátit plnění
Lukáš Raška, Portu
Portu vydělalo svým uživatelům už přes 5 miliard, spravuje jim více než 36 miliard korun
Iva Grácová, Bezvafinance
Inflace a její dopad na osobní finance: Jak se připravit na rok 2025?
Richard Bechník, Swiss Life Select