D5 na obchvatu Plzně projde rekonstrukcí
![](https://img.kurzy.cz/zpravy/obrazky/62/767962/C_01_situacni-vykres-sirsich-vztahu-page-orz-1080x675.jpg)
Příští týden budou zahájeny práce na opravě povrchu dálnice D5 na obchvatu Plzně, a to v úseku mezi kilometry 76, 570 – 84, 786.
Od pondělí 20. 5. musí řidiči po dobu následujících 80 dní (plus přestavby DIO cca 7 dní) počítat s omezením provozu na dálnici D5, a to v úseku přibližně mezi kilometry 76 a 85. Důvodem plánovaných dopravních omezení na D5 jsou práce na opravě povrchu dálnice na obchvatu Plzně, a to v obou směrech na zmíněných více než 8 kilometrech. Součástí samotné akce je pak i oprava povrchu sjezdových a nájezdových větví na EXITu 80 a povrchu vozovky v tunelu Valík.
Kromě obnovy obrusné, ložné a částečně i podkladní asfaltové vrstvy dálnice budou součástí stavby například i práce na opravě služebních křižovatkových větvích, výměně svodidel na přejezdech středového dělícího pásu (SDP), výměně poškozených svodidel, opravě dvou opěrných stěn nebo telematických zařízení v povrchu vozovky. Na mostních objektech dojde k drobným opravám a výměně obrusné vrstvy vozovky.
Celá akce je rozdělena do několika etap (1A, 1B, 2A, 2B a 2C), během kterých se budou postupně měnit dopravní omezení v řešeném úseku, a to následovně:
Instalace dopravně inženýrských opatření na ETAPU 1A bude zahájena v pátek 17. 5. 2024 přibližně v 18:00 a potrvá do pondělí 20. 5. do zhruba 15:00.
Omezení v rámci ETAPY 1A bude v platnosti od 20. 5. do zhruba 11. 6.
Přestavba dopravně inženýrských opatření z ETAPY 1A na ETAPU 1B proběhne v termínu od 11. 6. do 12. 6.
Omezení v rámci ETAPY 1B bude v platnosti od 12. 6. do 25. 6.
Přestavba dopravně inženýrských opatření z ETAPY 1B na ETAPU 2A proběhne v termínu od 25. 6. do 27. 6.
Omezení v rámci ETAPY 2A bude v platnosti od 27. 6. do 16. 7.
ETAPY 2B A 2C se připravují a o termínech a přesné podobě omezení budeme včas informovat.
Podoba dopravních omezení:
ETAPA 1A – Opravován bude levý jízdní pás dálnice D5 mezi přejezdy SDP v km 85,0 a v km 76,355. Tímto dojde k uzavření levé poloviny MÚK Litice (EXIT 80), zároveň bude uzavřena odpočívka Šlovice vpravo v km 83,2. Doprava bude vedena v pravém jízdním pásu, na který bude převedena přejezdem SDP v km 85,0 a zpět na levý jízdní pás v km 76,4. Pravý jízdní pruh ve směru Rozvadov v prostoru MÚK Litice bude veden kolektorem. Toto řešení umožní napojení křižovatkových větví stávajícími připojovacími pruhy. Přejezdy SDP budou využity jako vjezdy na stavbu a nouzové zálivy. Protisměrné jízdní pruhy budou oddělené dočasným svodidlem. Mezi km 85 až km 82 bude doprava vedena systémem 0/2+1. Od km 82 po km 78,5 bude doprava vedena systémem 0/1+2.
Objízdná trasa – Za uzavřenou levou polovinu MÚK Litice (EXIT 80) je navrženo vyznačení objízdné trasy ve směru Praha a ve směru Klatovy. Ve směru Praha je navrženo vedení objízdné trasy od silnice I/27 nájezdem na dálnici do pravého jízdního pásu a otočením přes MÚK Sulkov (EXIT 89) na levý jízdní pás do svého původního směru. Ve směru Klatovy bude vedena výjezdem v MÚK Sulkov (EXIT 89) na silnici I/26 směr Plzeň a přes ul. Domažlická a Folmavská navedena na silnici I/27 směr Klatovy.
ETAPA 1B – Pokračovat bude oprava levého jízdního pásu, jehož uzavírka bude začínat v km 85,0 a bude pokračovat do km 78,8, čímže bude zkrácena o cca 2,2 km. Pro převedení dopravy na pravý jízdní pás budou opět využity přejezdy SDP v km 85,0. Zde se přes přejezd SDP bude doprava ve směru na Prahu vracet na levý jízdní pás. Zároveň bude otevřena nájezdová větev ze silnice I/27 ve směru od Klatov na Prahu. Po dálnici D5 bude tento provoz veden jedním pomocným pruhem vpravo podél stavby. V tunelu Valík bude doprava vedena již ve svých jízdních pásech. Protisměrné jízdní pruhy budou oddělené dočasným svodidlem. Mezi km 85 až km 82 bude doprava vedena systémem 0/2+1. Od km 82 po km 78,5 bude doprava vedena systémem 0/1+2.
Objízdná trasa – Za uzavřenou pravou polovinu MÚK Litice (EXIT 80) je navrženo vyznačení objízdné trasy ve směru Klatovy. Ve směru Praha bude v této etapě umožněn nájezd ze silnice I/27 do levého jízdního pásu dálnice ze směru od Klatov. Ve směru Klatovy bude doprava vedena výjezdem v MÚK Sulkov (EXIT 89) na silnici I/26 směr Plzeň a přes ul. Domažlická a Folmavská navedena na silnici I/27 směr Klatovy. Provoz od Plzně směrem na Prahu bude po silnici I/27 na křižovatku Dobřany, kde bude otočena a po silnici I/27 doveden zpět k otevřené nájezdové větvi MÚK80 směr Praha.
ETAPA 2A – Opravován bude pravý jízdní pás dálnice D5 mezi přejezdy SDP v km 76,355 a v km 85,0. Tímto dojde k uzavření pravé poloviny MÚK Litice (EXIT 80), zároveň bude uzavřena odpočívka Šlovice vlevo v km 83,9. Doprava bude vedena v levém jízdním pásu, na který bude převedena přejezdem SDP v km 76,4 a zpět na pravý jízdní pás v km 85,0. Pravý jízdní pruh ve směru Praha bude v prostoru MÚK Litice veden kolektorem. Toto řešení umožní napojení křižovatkových větví stávajícími připojovacími pruhy. Přejezdy SDP budou využity jako vjezdy na stavbu a nouzové zálivy. Protisměrné jízdní pruhy budou oddělené dočasným svodidlem. Doprava bude vedena systémem 2+1/0.
Objízdná trasa – Za uzavřenou severní polovinu MÚK 80 je navrženo vyznačení objízdné trasy ve směru Rozvadov (Nürnberg) a ve směru Klatovy. Ve směru Klatovy je navrženo vedení objízdné trasy po dálnici D5 na MÚK 89 kde budou vozidla otočena na levý jízdní pás směr Praha a v MÚK 80 výjezdem na silnici I/27 směr Klatovy. Ve směru Rozvadov (Nürnberg) je navrženo vedení objízdné trasy ve směru od Klatov ze silnice I/27 přes ul. Folmavská, Domažlická a silnici I/26 na nájezdem v MÚK 89 do pravého jízdního pásu dálnice D5.
Pro Ředitelství silnic a dálnic provede stavební úpravy na dálnici sdružení společností STRABAG a.s. a ROADFIN STAVBY s.r.o. za cenu 278 mil. Kč bez DPH.
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Prezentace
13.06.2024 Vyplatí se ještě investovat do Nvidie, Applu…
11.06.2024 Co zaznělo na Analytickém fóru 2024?
03.06.2024 Investujte a vybudujte si dodatečný příjem…
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Ceny v zemědělství dál klesají. Data z České republiky vévodí evropským statistikám
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Čokoláda jako luxusní zboží? Cena čokolády se může do konce roku zdvojnásobit
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Petr Lajsek, Purple Trading
Zdraží barel ropy brent na 90 dolarů? Co to znamená pro benzín a naftu?
Ali Daylami, BITmarkets
Miroslav Novák, AKCENTA
Domácí ekonomika v 1. čtvrtletí vzrostla, ale čekala se trochu lepší čísla
Okénko finanční rady
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Ondřej Vacek, Ušetřeno.cz
Cestovní pojištění přes cestovky? Srovnání vám ušetří i více než 1000 Kč
Josef Pavelec, Dálnička.cz
Lenka Rutteová, Bezvafinance
Kotlíková dotace se od září snižuje. O tu současnou požádáte do srpna
Richard Bechník, Swiss Life Select
Marek Pokorný, Portu