Export (export.cz)
Export  |  18.03.2024 13:17:00

Ve Francii nám pomáhá model B2B, říká šéf sklářské firmy Brokis

Česká sklářská firma Brokis působí na francouzském trhu již více než deset let. Má tu síť obchodních zástupců, je k vidění v showroomech a má vlastní instalaci i v centru Paříže. K úspěchu sklářům přitom pomáhá právě péče o B2B model, špičkový zákaznický servis nebo krátké dodací lhůty.

Rodinná sklárna Brokis kombinuje ručně foukané sklo s dalšími ušlechtilými materiály, jako je dřevo a ručně lisovaný kov. Foto Martin Chlum

Brokis letos zavítal na jeden z nejdůležitějších mezinárodních veletrhů designu a bytové dekorace – Maison & Objet, kdy se do Paříže sjíždí odborníci a zájemci o design z celého světa. Na okraj této prestižní akce proběhla v budově Velvyslanectví ČR večerní recepce a moderované debaty s videoprojekcí, které se v reprezentativních prostorách ambasády zúčastnili hosté z řad francouzských i mezinárodních designérů, architektů, zástupců či majitelů firem v oblasti bytového designu, jakožto i zástupců prestižních institucí. Následně se konala prezentace firmy, jejích výrobků a plánů do příštích let formou diskuse mezi majitelem Brokisu, Janem Rabellem, a kreativní ředitelkou firmy, renomovanou českou designérkou Lucií Koldovou.

Jan Rabell, který v rodinné firmě Brokis zastává také funkci výkonného ředitele, odpověděl na několik dotazů.

Kdy jste se rozhodli vstoupit na francouzský trh?

Vedení firmy si od jejího založení v roce 2006 bylo vědomo, že pro rozvoj značky je velice důležitý důraz na export. V prvních momentech byl pro expanzi prioritou západoevropský trh, a proto byla také Francie jasnou volbou, kde by se měl prodej světel rozvíjet. Zásadní byla pro Brokis účast v roce 2013 na prestižním veletrhu designu Maison & Objet v Paříži. Byla to historicky první nezávislá prezentace značky na mezinárodní výstavě. V tomto roce tak došlo k výraznému posílení jména Brokis na francouzském trhu, a to mimo jiné také díky navázání spolupráce s designérkou Lucií Koldovou jako kreativní ředitelkou, která v té době v Paříži také pobývala.

Významným milníkem pro další rozvoj Brokisu bylo uvedení kolekce Muffins v pařížské Galerii Bensimon , která jako první tuto kolekci představila a ve Francii prodávala. Po ní následovaly prezentace a prodej kolekce Muffin v Galerii Lafayette a v Le bon Marché a následná úspěšná reklamní kampaň v pařížském metru a v ulicích francouzské metropole na limitovanou edici Muffins Tree.

Jak vnímáte francouzský trh dnes a jaký tu uplatňujete byznysmodel?

Francii vnímáme jako silný trh s významným potenciálem. Momentální prodejní model je formou B2B – nepečuje tedy o koncové zákazníky, ale o síť obchodníků. Na francouzském trhu firmu obchodně zastupuje jedna agentura a celá síť oficiálních partnerů. V celé Francii máme více jak 50 oficiálních dodavatelů, kteří dále distribuují naše světla. Brokis také spolupracuje s francouzskými PR agenturami a magazíny.

Co považujete ve Francii za váš největší úspěch a kde jsou vaše instalace k vidění?

Velkým úspěchem je spolupráce s firmou Silvera, která se zabývá prodejem luxusního nábytku a doplňků do domácnosti, včetně osvětlení. Naše kolekce jsou k vidění v showroomech jako například Et la lumiere, Bazar d’électricité nebo Voltex. Z instalací můžeme uvést například Laz‘ Hôtel Spa Urbain v centru Paříže.

Co vám pomohlo, abyste se na místním velmi konkurenčním trhu a u náročných francouzských zákazníků prosadili?

Pomohl nám obchodní model B2B – široká síť obchodních partnerů, vyškolených pro prodej našich světel, kteří zároveň rozumí požadavkům a zvyklostem svých klientů a mohou jim v lecčems vyjít vstříc a splnit jejich specifické požadavky.

V čem vidíte vaše výhody před konkurencí?

Naše svídtidla se vyznačují špičkovým designem a výborným řemeslným zpracováním. Tyto atributy, společně s velice kvalitním a inovativním technickým a udržitelným řešením, zaručují spokojenost našich zákazníků. Výhodou je také kvalitní zákaznický servis, který se opírá o širokou síť obchodních partnerů. Možnosti individualizace našich světelných kolekcí také přispívají k oblibě našich světel. Dalším aspektem, který naši firmu zvýhodňuje oproti konkurenci, je krátká dodací lhůta našich produktů. Podle typu kolekce se pohybuje od 6 do 8 týdnů. Zdejší klienti dokáží docenit jak kvalitu estetickou, tak i řemeslný odkaz. Proto Brokis úspěšně pokračuje v obchodním rozvoji na francouzském trhu, kde začal svoji dráhu již před více než deseti lety.

A jaké jsou vaše další plány?

Momentálně Brokis vyváží svá světla do více jak 120 zemí po celém světě. Co se týká evropského trhu, rozvíjíme naše aktivity v severských státech. Velice zajímavý je pro nás americký trh. Již delší dobu se zabýváme vývojem našich kolekcí, které pro tento trh splňují certifikaci. Dalším trhem, který je pro nás nyní přitažlivý a cítíme zde potenciál, je Indie.

Lada Billardová, ekonomická specialistka, Velvyslanectví ČR v Paříži

 

FOTOGALERIE

Brokis se představil v budově české ambasády v Paříži. Foto Velvyslanectví ČR v Paříži

Moderní ekonomická diplomacie



Moderní ekonomická diplomacie je časopis, který vydává Ministerstvo zahraničních věcí ČR a který je určen především pro české exportéry. Jedná se o dvouměsíčník, ve kterém vývozní firmy najdou praktické informace o exportních trzích, o službách které jim nabízí Ministerstvo zahraničních věcí a síť ambasád spolu se zahraničními kancelářemi českých státních agentur a institucí. Čtenářům přináší také informace o našich seminářích a podnikatelských misích, o možnosti zapojení se do B2B aktivit České rozvojové agentury a financování exportu. Obsahuje také články, komentáře, analýzy a rozhovory o trendech v oblasti světové ekonomiky, perspektivních exportních oborech a úspěšných českých exportérech.







?
Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688