Skleněná tradice. Česko v Ósace zastoupí exponaut René
Skleněná plastika od Reného Roubíčka a maskot René coby plyšák. Kancelář generálního komisaře, Česká centra
Autorem skleněné plastiky organických tvarů, která se stane vizuálním symbolem české účasti na Světové výstavě, je sklářský výtvarník René Roubíček (1922-2018), který se podílel na výtvarném ztvárnění tehdejšího československého pavilonu na Expu 1970, které se také konalo v Ósace. „Hledali jsme nějaký příběh, které mají Japonci rádi, nechtěli jsme přijít s další verzí českého lvíčka. A pak jsme v domě v Kamenickém Šenově, kde bydlel pan Roubíček, narazili na tento zvláštní objekt,“ vylíčil Aleše Kysela, poradce české účasti na Expo 2025. Dcera slavného českého skláře Michaela Lesařová-Roubíčková pak objasnila vznik původní plastiky, které poslouží jako nový maskot. „Tatínek koncem 50. let minulého století experimentoval s organickými formami skla a vytvořil také tento objekt. Doma jsme mu říkali kedlubna,“ zavzpomínala.
Z originálu Reného nechalo Česko vyrobit dvacet kopií, které vznikly ve sklářském studiu Pačinek v Kunraticích u Cvikova. A ze severních Čech pochází i další podoby maskota Reného, tentokrát ze zeleného plyše. Ty vyrobila firma Hamiro z Nového Boru. Plyšový René by měl být v prodeji a být jakýmsi doplňkem oficiálního maskota celého Expa 2025, kterým je postavička Myaku-Myaku. „Když se ve formě plyšáka dostala do obchodů, stal se z ní v Japonsku bestseller,“ připomněl Aleš Kysela.
Expo 2025 bude slavnostně otevřeno 13. dubna 2025 a očekává se, že ho během půl roku navštíví více než 30 milionů návštěvníků, převážně těch domácích, tedy Japonců. Česko se chce představit jako sebevědomá a konkurenceschopná země s důrazem na udržitelnost, bezpečnost, vzdělání a inovace. Národní pavilon bude mít podobu spirály vystavěné z uměleckého skla a dřevěných panelů. Stavbu, kterou navrhlo studio Apropos Architects, v Ósackém zálivu postaví japonská firma Daisue, s níž kontrakt podepsal Ondřej Soška, generální komisař české účasti na Expo 2025. Symbolicky podle japonského rituálu v podobě otevírání sudu se saké. „Vstupujeme tím do ostré fáze příprav,“ dodal Soška.
Blahoslav Hruška
Moderní ekonomická diplomacie
Moderní ekonomická diplomacie je časopis, který vydává Ministerstvo zahraničních věcí ČR a který je určen především pro české exportéry. Jedná se o dvouměsíčník, ve kterém vývozní firmy najdou praktické informace o exportních trzích, o službách které jim nabízí Ministerstvo zahraničních věcí a síť ambasád spolu se zahraničními kancelářemi českých státních agentur a institucí. Čtenářům přináší také informace o našich seminářích a podnikatelských misích, o možnosti zapojení se do B2B aktivit České rozvojové agentury a financování exportu. Obsahuje také články, komentáře, analýzy a rozhovory o trendech v oblasti světové ekonomiky, perspektivních exportních oborech a úspěšných českých exportérech.
Poslední zprávy z rubriky Export:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.10.2024 Inflace nezmizí. I 2,2 % vás v čase může…
26.09.2024 Technologický gigant Intel na kolenou! Co…
24.09.2024 XTB představuje Zlatana Ibrahimoviće jako…
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Miroslav Novák, AKCENTA
Utlumená aktivita v tuzemském výrobním sektoru pokračuje – PMI (září 2024)
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ocelářská krize v Číně: Ceny železné rudy čelí prudkému oslabení
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
?
Okénko pro podnikatele
Pavel Macek, Credit Check
5 varovných signálů, které napoví, zda vaši klienti zaplatí včas