•
Skupině se během
roku 2023 podařilo výrazně zvýšit počet klientů, a to o 16 % na 1,46
milionu.
•
Samotné bance Air
Bank přibylo za loňský
rok historicky nejvíce klientů od jejího vzniku. Celkový počet klientů
banky se v absolutních číslech navýšil o 170 tisíc, a to zcela organickým způsobem.
•
Platforma Zonky v červnu překonala
rekord v počtu poskytnutých
spotřebitelských úvěrů za jediný měsíc – zákazníkům poskytla 3 750
půjček. Podobný zájem zaznamenala také v měsíci srpnu.
•
Mobilní aplikaci My Air mělo k 31. prosinci
2023 81 % klientů s
bankovním účtem u Air
Bank. U nových klientů, kteří do Air
Bank přišli v
roce 2023, dosahuje penetrace aplikace dokonce 95 %.
•
Home Credit zaznamenal rostoucí podíl
úvěrů poskytnutých plně online, který za
rok 2023 tvořil už 36 % objemu nově poskytnutých
půjček.
Výnosy skupiny Air
Bank, zahrnující společnosti Air
Bank a.s.,
Home Credit a.s. a
Home Credit Slovakia, a.s., meziročně
vzrostly o 3 %, správní a režijní náklady se z důvodu
investic do rychlého
růstu objemu
obchodů skupiny zvýšily o 10 %. Meziroční
nárůst ztrát ze snížení hodnoty odráží přetrvávající nepříznivé makroekonomické prostředí a konzervativní přístup skupiny k tvorbě opravných položek. Přesto skupina vykázala za
rok 2023 robustní konsolidovaný
čistý zisk ve výši 2,549
miliardy korun a návratnost vlastního
kapitálu ve výši 23,5 %. Skupina za kalendářní
rok 2023 navýšila své portfolio
úvěrů o 18 % a počet klientů se zvýšil o více než 200 tisíc na 1,46
milionu klientů.
„Loňský
rok patřil mezi ty nejdynamičtější v historii Air
Bank. Hodně jsme investovali – do našich týmů a vývoje nových
služeb – a stejně tak jsme využili nové příležitosti na trhu. To vše se pozitivně projevilo hned v několika oblastech. Zaznamenali jsme rekordně silný
růst v celkovém počtu klientů, kterých k nám vloni přišlo nejvíce od startu
banky. Tento
nárůst je navíc zcela organický. Zároveň se nám výrazně dařilo i v objemu poskytnutých
úvěrů. Díky našim
půjčkám, které klientům nabízíme pod značkami Air
Bank, Zonky a
Home Credit, jsme v Česku jedničkou na trhu v objemu nově poskytnutých
spotřebitelských úvěrů. K
růstové trajektorii nám pomáhá také naše dlouhodobé zaměření na digitální kanály. Počet uživatelů mobilní aplikace My Air a její denní unikátní návštěvnost nadále rostou. Stejně tak se zvyšuje podíl
úvěrů, které si klienti sjednávají u společnosti
Home Credit online. Loňský
rok byl pro nás významný i z důvodu vstupu do segmentu
bankovnictví pro podnikatele nebo odstartováním velmi úspěšné spolupráce s operátorem
O2, která našim společným zákazníkům přináší a bude přinášet zajímavé výhody,“ říká Michal Strcula, generální ředitel a předseda představenstva Air
Bank a člen dozorčích rad společností
Home Credit a
Home Credit Slovakia.
Pro samotnou Air
Bank byl
rok 2023 jedním z obchodně nejúspěšnějších v její historii. Za jediný
rok bance přibylo nejvíce klientů od jejího startu před dvanácti
lety. V říjnu také Air
Bank poskytla vůbec největší objem
spotřebitelských úvěrů během jediného měsíce za celou svou historii, a to přes 1,8
miliardy korun. P2P platforma Zonky, kterou Air
Bank provozuje, v červnu poskytla 3 750
půjček za jediný měsíc a v tomto ohledu tak rovněž překonala vlastní
rekord. Hned v srpnu pak podobně
vysoká čísla u
půjček Zonky zopakovala. Klíčový nástroj pro správu klientských účtů – mobilní aplikace My Air – zaznamenala další rekordy. U nových klientů, kteří do
banky přišli v
roce 2023, dosahuje penetrace mobilní aplikace už dokonce 95 %. Návštěvnost aplikace ke konci
roku pak několikrát překonala
hranici 400 tisíc unikátních návštěvníků za jeden den.
Provozní
výnosy 8 509
8 249
+ 3 %
Správní a režijní náklady −3 852 −3 487 + 10 %
Ztráty ze snížení hodnoty −1 525 −1 008 + 51 %
Celková aktiva 160 994 153 773 + 5 %
Čisté úvěrové portfolio 94 710 80 455 + 18 %
Vklady zákazníků 135 824 129 010 + 5 %
Počet klientů (v tis.) 1 460 1 259 + 16 %
Jana Pokorná / tisková mluvčí Air
Bank