Tisková zpráva (Tisková zpráva)
Údaje o firmách  |  14.03.2024 12:10:45

Společnost Allegro překonává očekávání díky růstu ziskovosti – její GMV předstihuje maloobchodní trh, mezinárodní expanze pokračuje

Nejdůležitější finanční údaje

Celoroční hrubá hodnota zboží (GMV) z polských operací vzrostla o 11 % na 54,8 miliardy PLN (více než 323 miliard ), čímž dlouhodobě překonává nominální maloobchodní tržby. Ve 4. čtvrtletí vzrostla v Polsku meziročně o 8,5 %.

Tržby z polských operací vzrostly o 19,7 % na téměř 8 miliard PLN (přibližně 47 miliard ), k čemuž přispěly monetizační iniciativy zlepšující provize z prodejů i strmý růst prodeje reklamy. Ve 4. čtvrtletí došlo v Polsku k meziročnímu nárůstu o 18,4 %.

• Neustále se rozšiřující výběr zboží za skvělé ceny a komfortní nakupování posilují věrnost zákazníků a četnost jejich nákupů. Základna aktivních kupujících společnosti Allegro v Polsku rostla již sedmé čtvrtletí v řadě a ve 4. čtvrtletí dosáhla 14,6 milionu, přičemž průměrná GMV na aktivního kupujícího byla o 6,4 % vyšší a činila 3 739 PLN (cca 22 000 ) ročně.

Allegro Smart! je nyní nejoblíbenějším benefitním programem v Polsku a Česku, přičemž všichni zákazníci v Polsku již využívají nové podmínky minimální hodnoty objednávky Smart! Hodnota GMV financovaného Allegro Pay se loni zvýšila o polovinu na 6,7 miliardy PLN.

• Rostoucí tržby v kombinaci s pokračujícím přísným řízením nákladů zvýšily upravený zisk EBITDA z polských operací v roce 2023 meziročně o 28 % na téměř 3 miliardy PLN (17,7 miliard ), přičemž téměř třetina z této částky byla generována ve 4. čtvrtletí, kdy vzrostla meziročně o 28 % na 905,7 milionu PLN (5,3 miliard ) [1] . Celoroční marže GMV v Polsku se zvýšila na 5,4 %, přičemž ve 4. čtvrtletí dosáhla 5,8 %.

Zadlužení ke konci roku kleslo na 1,8násobek, tedy zpět na úroveň z doby před akvizicí MALL Group. V polovině roku 2022, těsně po koupi, činil tento ukazatel 3,5x, v prosinci 2022 pak 2,9x.

GMV skupiny včetně mezinárodních operací vzrostla v loňském roce o 11 % , zatímco konsolidovaný upravený zisk EBITDA vzrostl o 18 %. Čísla za 4. čtvrtletí byla meziročně vyšší o 6,8 %, resp. 12,5 %.

Počet aktivních kupujících na allegro.cz v Česku se ve 4. čtvrtletí mezičtvrtletně zdvojnásobil na 1,6 milionu díky zdaleka nejširší nabídce na trhu. Pouhého půl roku po svém spuštění je již allegro.cz samo o sobě z pohledu návštěvnosti dvojkou na českém trhu e-commerce. [2] Allegro.sk je již k dispozici zákazníkům na Slovensku, přičemž jeho oficiální spuštění je otázkou několika dní.

• Společnost Allegro očekává v 1. čtvrtletí meziroční růst GMV polských operací v rozmezí 9-1 0 % , předpokládaný nárůst tržeb o 18-2 0 % a nárůst upraveného zisku EBITDA o 28-31 % meziročně. Očekává se, že GMV za 1. čtvrtletí klesne meziročně o 3-5 % a tržby z mezinárodních operací o 29-32 %, zatímco upravená ztráta EBITDA by se měla omezit na 120-140 milionů PLN. V prvním čtvrtletí se předpokládají CAPEX ve výši 110-120 milionů PLN v Polsku a 20-30 milionů PLN u mezinárodních operací. Očekává se, že konsolidované GMV vzroste meziročně o 8-9 %, přičemž tržby by měly v 1. čtvrtletí vzrůst o 4-7 %. Předpokládá se, že upravený zisk EBITDA skupiny vzroste meziročně o 21-26 %, přičemž CAPEX dosáhnou 130-150 milionů PLN.

Allegro nyní obsluhuje téměř 20 milionů aktivních kupujících ve střední Evropě, přičemž jejich počet roste jak v Polsku, tak v zahraničí, a to s tím, jak pokračujeme v postupném rozšiřování našeho tržiště," řekl Roy Perticucci, generální ředitel společnosti Allegro. „Náš průzkum ukazuje, že náklonnost kupujících k Allegru jde ruku v ruce s frekvencí nakupování. Obecně platí, že čím častěji u nás člověk nakupuje, tím je nám věrnější. Díky tomu se nám navzdory obtížnému čtvrtému čtvrtletí, kdy spotřebitelé omezovali své výdaje, dařilo lépe než většině obchodníků. A není divu, když si každý může vybrat z více než půl miliardy nabídek od stále rostoucího počtu obchodníků. Nejen, že na Allegru aktivně nakupuje více než každý třetí Polák, na naší platformě nakupuje také každá druhá polská firma. Náš model tržiště skvěle funguje i v zahraničí, kde již půl roku po spuštění na allegro.cz aktivně nakupuje přibližně 15 % české populace. Jsme silní v Polsku, posilujeme v Česku, a právě spouštíme nové tržiště na Slovensku. Usilujeme o ozdravení našich původních českých obchodů, které stále vykazují výsledky pod našimi očekáváními. Zaměřujeme se na návratnost investic do všech našich projektů a na zavádění expanzního modelu s nízkými aktivy, který se s každým spuštěním projevuje v klesajících kapitálových investicích a zároveň okamžitě podporuje pokrytí a GMV."

Aktuality z Polska: Allegro zjednodušuje nakupování a prodej s nejširší a nejatraktivnější online nabídkou

Polsko v současné době generuje 94 % obchodů společnosti Allegro a platforma je i nadále hlavním kontaktním místem pro spotřebitele při online nákupech v Polsku. Počet aktivních kupujících v Polsku vzrostl ve 4. čtvrtletí na 14,6 milionu, zatímco jejich průměrné roční GMV výdaje meziročně vzrostly o 6,4 %. Allegro Smart! a Allegro Pay jsou i nadále synonymem pohodlného a cenově dostupného nakupování online, vzájemně zvyšují svou atraktivitu a zároveň podporují loajalitu zákazníků. Smart! je nyní nejoblíbenějším věrnostním programem nejen v Polsku, ale i v Česku, přičemž všichni polští zákazníci již využívají nové podmínky minimální hodnoty objednávky Smart!, což odráží hodnotu programu. Společnost Allegro pokračuje ve zjednodušování struktury spolufinancování programu, aniž by došlo k velkému odlivu spotřebitelů nebo obchodníků.

Hodnota všech úvěrů poskytnutých Allegro Pay se ve 4. čtvrtletí meziročně zvýšila o 43 % na více než 2,6 miliardy PLN, přičemž celoroční hodnota GMV financovaná odnoží spotřebitelského financování společnosti Allegro vzrostla o polovinu na 6,7 miliardy PLN, což ji řadí mezi největší poskytovatele spotřebitelského financování v Polsku. Společnost Allegro nyní testuje nový způsob odměn pro zákazníky, a to představením nové nabídky cashbacku s názvem Allegro Cash. Všechny tyto inovace jsou zákazníkům na dosah ruky díky aplikaci Allegro – nejoblíbenější nákupní aplikaci v Polsku s průměrně 15,5 milionu aktivních uživatelů měsíčně. [3]

Skupina nabízí nejširší síť výdejních míst po celém Polsku a neustále vylepšuje své vlastní možnosti doručování, aby mohla nabídnout ještě větší výběr. Spotřebitelé nyní mohou využívat více než 3 500 balíkomatů One Box, které společnosti Allegro umožňují lepší kontrolu nad jednotkovými náklady a jejich obliba se projevila v trojnásobném využití oproti předchozímu roku. Zároveň se prohloubila spolupráce se společností InPost, o čemž svědčí nedávno oznámený dodatek o množstevních slevách na rok 2024, a rozšířila se o společnou nabídku bezproblémové přeshraniční logistiky mezi Polskem a Českem.

Více než půl miliardy atraktivních cenových nabídek od více než 150 tisíc obchodníků zvýšilo v loňském roce GMV společnosti Allegro v Polsku o 11 % a ve 4. čtvrtletí překonalo celkové nominální maloobchodní tržby v zemi 3,3x. Spotřebitelé v době inflace hledají na Allegro nabídky za nejlepší ceny - ať už jde o výhodné každodenní nákupy nebo dlouhodobé investice, na Allegro naleznou vše, co potřebují, a to i díky označení Záruka nejnižší ceny, které se již objevilo u přibližně 600 tisíc produktů a další neustále přibývají. Obchodníci a značky chtějí na platformu přilákat miliony mezinárodních nakupujících, což pomohlo reklamě společnosti Allegro ve 4. čtvrtletí zaznamenat 31% nárůst příjmů. Růst GMV při vyšších provizích z prodejů spolu s projektem skupiny "Fit to grow" na zvýšení efektivity navýšil celkové příjmy a posunul marži GMV společnosti Allegro v Polsku na 5,8 % ve čtvrtém čtvrtletí a 5,4 % za celý rok.

Mezinárodní aktuality: Úspěch allegro.cz otevírá cestu k další expanzi tržiště v regionu

Počet aktivních kupujících na novém tržišti Allegro v Česku dosáhl v posledním čtvrtletí roku 1,6 milionu, přičemž více než 500 000 z nich využívá doručení zdarma prostřednictvím služby Smart!. Na allegro.cz lze najít nabídky od přibližně 30 tisíc obchodníků, včetně původních značek MALL a CZC, které k celkovému GMV allegro.cz přispěly více než 14 %. Allegro je v Česku aplikací číslo 2 podle počtu stažení [4] a pouhých šest měsíců od plného spuštění je allegro.cz z pohledu návštěvnosti druhým největším e-commerce hráčem v zemi. Značka Záruka nejnižší ceny nyní obsahuje více než 70 000 produktů na české platformě Allegro, která si již vybudovala image cenově nejkonkurenceschopnější nákupní destinace v zemi. [5]

Postupně transformujeme původní firmy MALL a CZC na efektivní obchodníky prodávající na Allegro. Upravená ztráta EBITDA segmentu MALL činila v loňském roce 205 milionů PLN, a přestože to představuje pouze 7 % upraveného zisku EBITDA v Polsku, rychlost transformace nesplnila očekávání společnosti Allegro. Společnost Allegro provedla druhý odpis českých aktiv. Jedná se o čistě účetní věc, která nemá vliv na stabilitu našeho podnikání ani na naše mezinárodní ambice. Rychlý rozvoj trhu v Česku slouží jako návod pro každou novou zemi, kde společnost Allegro zavádí svůj expanzní model s malým objemem aktiv. Ten se s každým spuštěním projevuje v klesajících přírůstkových kapitálových investicích a zároveň v růstu pokrytí a GMV. Allegro.sk již zahájilo provoz na Slovensku a brzy bude plně spuštěno, přičemž další tržiště v regionu budou následovat.

Společnost Allegro zakončila rok 2023 silným růstem GMV v Polsku ve 4. čtvrtletí o 8,5 % meziročně, kterého bylo dosaženo na pozadí přetrvávajících slabých spotřebitelských výdajů během vánočního období. Společné úsilí naší organizace o zvýšení marží a úspory nákladů v uplynulém roce se vyplatilo, upravený zisk EBITDA v Polsku ve 4. čtvrtletí vzrostl o 28 % na 906 milionů PLN," uvedl Jon Eastick, finanční ředitel společnosti Allegro . „Kombinací těchto vyšších marží a nižších kapitálových investic v roce 2023 jsme nyní snížili naše zadlužení na příjemných 1,8x upraveného zisku EBITDA skupiny, což je stejná úroveň, jakou jsme měli před akvizicí Mall Group a WE|DO v dubnu 2022. Klesající zadlužení a silné peněžní toky z našeho polského tržiště nám umožňují bez obav investovat do rozšíření modelu tržiště Allegro na nové trhy mimo Polsko, přičemž allegro.cz si vede dobře a ve 4. čtvrtletí zdvojnásobilo svou GMV oproti předchozímu čtvrtletí. V příštích dvou letech chceme otevřít tržiště Allegro v pěti zemích, kde Mall působí, a do čtyř let od spuštění dosáhnout ziskovosti každého z nich. Na financování této zajímavé expanze tržišť jsme vyčlenili až 20 % budoucího polského zisku EBITDA, včetně financování naší obchodní skupiny Mall Group, zatímco znásobíme úsilí o zastavení jejích ztrát a vybudování obchodníka, který bude mít pozitivní finanční přínos pro skupinu."


Společnost Allegro byla založena v Polsku před více než 20 lety, nyní provozuje přední tržiště ve střední a východní Evropě a klade si za cíl stát se platformou první volby pro elektronické obchodování evropských spotřebitelů. Skupina se sídlem v Lucembursku a kótovaná na varšavské burze cenných papírů propojuje na své platformě miliony nakupujících s tisíci prodejci, kteří poskytují stovky milionů nabídek. Poté, co se společnost etablovala jako opora pro všechny zákazníky v době pandemie, upevnila svůj status nejvýhodnější nákupní platformy i v době vysoké inflace. Model tržiště Allegro spočívá především v usnadňování prodeje převážně nových produktů obchodníky, zejména prostřednictvím modelu business-to-customer, a poskytuje evropským spotřebitelům snadný přístup k nabídkám napříč nákupními kategoriemi, mezi něž patří elektronika, dům a zahrada, sport a volný čas, zboží pro děti, auto-moto, móda a obuv, zdraví a krása, knihy, média, sběratelské předměty a umění.



[1] Společnost Allegro do této tiskové zprávy zahrnula některé alternativní ukazatele výkonnosti, které nejsou definovány v rámci Mezinárodních standardů účetního výkaznictví. Definice alternativních ukazatelů výkonnosti používaných společností Allegro jsou uvedeny v mezitímní zprávě Skupiny na straně 13, která je k dispozici na adrese https://about.allegro.eu/financial-results.

[2] Odhady na základě údajů společnosti, Similarwebu a data.ai za 4. čtvrtletí roku 2023.

[3] Zdroj: aplikace data.AI, údaje za 4. čtvrtletí 2023.

[4] Zdroj: Appflow, stav ve 4. čtvrtletí 23. roku.

[5] Na základě výzkumu vnímání cen provedeného v období 10.-20.11.2023 formou online průzkumu (CAWI; pro srovnání bylo použito N=1'500 průzkumů v ČR vs. N=8'069 v PL).


Výsledky firem - tržby, zisk






Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688