Společnost Allegro zvyšuje ziskovost a pokračuje v mezinárodním rozšiřování své platformy
Nejdůležitější finanční údaje
• Hrubá hodnota zboží (GMV) z polských operací dosáhla v 1. čtvrtletí 2024 výše 13,6 miliardy PLN (více než 79 miliard korun), kdy růst meziročně zrychlil na 10 % a opět překonal nominální maloobchodní tržby.
• Tržby [1] z polských operací se v 1. čtvrtletí meziročně zvýšily o 21,8 % na 2,1 mld. zlotých (více než 12 miliard korun) díky růstu GMV a dalšímu zlepšení provize z prodejů a prodeje reklamy.
• Pokračující přísné řízení nákladů spolu s monetizačními iniciativami pomohlo v 1. čtvrtletí zvýšit upravený zisk EBITDA z polských operací meziročně o 36,6 % na 820 milionů PLN (více než 4,7 miliardy korun), čímž se uvolnilo více zdrojů na investice do dalších růstových iniciativ. [2]
• Silná ziskovost spolu s plným dopadem nového systému započítávání poplatků obchodníků dále zlepšila konverzi hotovosti a pomohla snížit finanční páku na 1,4x, což je poloviční úroveň oproti stavu před dvanácti měsíci.
• Zákazníci i nadále oceňují neustále se rozšiřující nabídku Allegro za skvělé ceny svou věrností a četností nákupů. Počet aktivních kupujících společnosti Allegro v Polsku rostl již osmé čtvrtletí v řadě a v prvním čtvrtletí dosáhl 14,8 milionu. Průměrná GMV na jednoho aktivního kupujícího byla meziročně vyšší o 5,8 % a v porovnání s předchozím čtvrtletím zrychlila tempo růstu a dosáhla 3 790 PLN (cca 22 000 korun) ročně.
• Program Allegro Smart! se stal regionálním benefitním programem, který pomáhá snižovat náklady na doručení spotřebitelům využívajícím platformy Allegro v Polsku, Česku a na Slovensku a také ve Slovinsku prostřednictvím naší značky Mimovrste. Službu Smart! využívá již více než 520 000 zákazníků mimo Polsko. V Polsku byla hranice 6 milionů uživatelů programu Smart! překročena minulý měsíc.
• Hodnota úvěrů poskytnutých společností Allegro Pay dosáhla v prvním čtvrtletí 2,1 miliardy PLN (více než 12 miliard korun), což představuje 14,4 % hrubé hodnoty aktiv. Zároveň Allegro pokračovalo v rozvoji své fintech nabídky pilotním spuštěním vkladového účtu Allegro Cash s cashbackem.
• Na Slovensku bylo úspěšně spuštěno allegro.sk , které debutovalo necelý rok po allegro.cz, a to s pětinovými náklady oproti českému startu. Postupné mezinárodní rozšiřování Allegro pokračuje, přičemž počet aktivních zákazníků v regionech, kde Allegro působí, dosáhl rekordních 19,9 milionu.
• GMV skupiny včetně mezinárodních operací vzrostlo v 1. čtvrtletí o téměř 9 % , zatímco konsolidovaný upravený zisk EBITDA meziročně zrychlil o 33 %.
• Společnost Allegro očekává ve 2. čtvrtletí meziroční růst GMV polských operací v rozmezí 10-11 %, předpokládaný nárůst tržeb o 22-24 % a nárůst upraveného zisku EBITDA o 26-29 %. U GMV za 2. čtvrtletí pro mezinárodní operace se očekává nárůst o 3-6 %, zatímco tržby by měly meziročně klesnout o 21-25 %. Upravená ztráta EBITDA je plánována ve výši 130-150 mil. PLN. CAPEX se ve 2. čtvrtletí předpokládá ve výši 140-150 mil. PLN v Polsku a 25-35 mil. PLN u mezinárodních operací. Očekává se, že konsolidované GMV vzroste meziročně o 9-10 %, přičemž tržby by měly ve 2. čtvrtletí vzrůst o 11-14 %. Předpokládá se, že upravený zisk EBITDA skupiny vzroste meziročně o 22-27 % a CAPEX dosáhne 165-185 milionů PLN.
"Jsme silní v Polsku a po úspěšném spuštění allegro.sk na Slovensku posilujeme i v zahraničí. Nyní jsme podnikem, který slouží 20 milionům aktivních kupujících v celém našem regionu, přičemž více než 5 milionů kupujících ze zemí mimo Polsko již nakupuje na mezinárodních tržištích. A nezastavujeme se. Díky allegro.cz a allegro.sk nám přibylo přibližně 16 milionů nových potenciálních zákazníků, zatímco pokračujeme na cestě ke zdvojnásobení 38 milionové potenciální zákaznické základny v Polsku pomocí spuštění našich platforem v 5 nových zemích, kde již působíme," řekl Roy Perticucci, generální ředitel společnosti Allegro. "Allegro.sk následovalo allegro.cz po méně než roce, protože nyní máme k dispozici návod pro naši mezinárodní expanzi. Náš model expanze je nenáročný na aktiva, což znamená, že s každým spuštěním klesají kapitálové investice a zároveň se zvyšuje pokrytí a odemyká nové GMV. Každá platforma, kterou spustíme, okamžitě poskytuje místním spotřebitelům přístup k největšímu výběru dostupnému na jejich domácím trhu a zároveň nabízí obchodníkům nové možnosti, jak oslovit rostoucí publikum. Chceme pokračovat v růstu našeho hlavního trhu a zajistit věrnost zákazníků díky bezpečnému a snadnému nakupování. Zároveň budujeme nové motory růstu v oblasti reklamy a fintechu, abychom tak zvýšili náš potenciál. Pečujeme také o dlouhodobé výnosy prostřednictvím rozšiřování našich nízkonákladových doručovacích možností, investic do pokročilých technologií a řízení produktivity," dodává Perticucci.
Aktuality z Polska: Allegro plní finanční očekávání a dále posiluje komfort nakupování a prodeje na nejoblíbenější platformě v zemi
Společnost Allegro splnila nebo překonala všechna svá finanční očekávání za 1. čtvrtletí na svém domácím trhu, kde generuje 95 % celkového obchodu. Platforma je i nadále nejoblíbenějším internetovým obchodem, počet aktivních kupujících v Polsku dosáhl 14,8 milionu, zatímco jejich průměrné roční GMV výdaje byly v 1. čtvrtletí meziročně vyšší o 5,8 %. Mohou si vybírat z více než 445 milionů nabídek v podobě téměř 130 milionů produktů od více než 150 tisíc obchodníků. Allegro Smart! je již regionálním programem a společně s programy Záruka nejnižší ceny, Allegro Protect nebo Allegro Pay – z nichž každý z nich je synonymem pohodlného a cenově dostupného nakupování online – společně posilují poptávku a loajalitu zákazníků. Hodnota všech půjček poskytnutých Allegro Pay, fintechovou odnoží Allegro, se v 1. čtvrtletí meziročně zvýšila o 27 % na 2,1 miliardy PLN, čímž bylo financováno 14,4 % GMV platformy. Allegro Pay má nového partnera pro financování, společnost Banco Santander, a Allegro Cash – nový vkladový účet pro spotřebitele s cashbackem – je nyní v testovacím režimu. Aplikace Allegro zůstává z pozice nejoblíbenější nákupní aplikace v Polsku branou ke všem těmto inovacím přímo na dosah ruky.
Skupina pokračuje ve zvyšování atraktivity svého systému doručování posilováním vlastních kapacit a rozšiřováním spolupráce se svými cennými logistickými partnery. One Kurier nadále rozšiřuje svou spádovou oblast a síť balíkomatů One Box skupiny systematicky zvyšuje své využití. Společnost DPD bude nyní doručovat také do One Boxů a One Punktů, zatímco nová sedmiletá smlouva se společností Ruch se vztahuje na doručování do out-of-home sítí Orlen Paczka a One Boxů a One Punktů. Spolu s nedávným dodatkem o množstevních slevách k dlouholeté a velmi úspěšné spolupráci se společností InPost jsou tyto dohody součástí pokračující snahy společnosti Allegro o rozšíření a diverzifikaci sítě balíkomatů a míst pro příjem a výdej zásilek (PUDO), které jsou k dispozici kupujícím.
Polští spotřebitelé začínají projevovat větší ochotu utrácet, a i nadále dávají společnosti Allegro svou důvěru při nakupování online. Celkově se stovky milionů atraktivních cenových nabídek od tisíců obchodníků promítly do GMV společnosti Allegro v Polsku, které v 1. čtvrtletí meziročně vzrostly o 10 % a opět předstihly celkové nominální maloobchodní tržby v zemi. Spotřebitelé se na Allegro obracejí kvůli bezpečnému a snadnému nakupování, přičemž kategorie Supermarket a Zdraví a krása překonávají průměrný růst GMV o 1,5-2,0x. Zároveň se obchodníci a značky snaží na platformě přilákat miliony nakupujících, což v 1. čtvrtletí zvýšilo příjmy z reklamy společnosti Allegro v Polsku meziročně o 26 %. Vyšší růst GMV a provizí z prodejů spolu s rostoucími příjmy z reklamy a pokračující kontrolou nákladů posunuly upravený zisk EBITDA meziročně o téměř 37 % výše, což zvýšilo marži za 1. čtvrtletí a pomohlo snížit finanční páku meziročně o polovinu na 1,4x.
Mezinárodní aktuality: Rozšiřování tržiště pokračuje, allegro.sk následuje allegro.cz
Společnost Allegro nyní nabízí nejširší výběr v Polsku, Česku a na Slovensku a zákazníci ve všech třech zemích již mohou využívat výhod služby Smart!, záruky nejnižší ceny u stovek tisíc nabídek a širokého výběru místních i přeshraničních způsobů doručení. Allegro.sk odstartovalo na Slovensku v březnu s až 100 miliony nabídek, což je desetkrát více než kterýkoli jiný e-shop na trhu. Allegro.sk a allegro.cz v Česku mají dohromady přes 2 miliony aktivních nakupujících, přičemž 1,3 milionu z nich jsou nováčci. Allegro má nyní více než 520 000 uživatelů Smart! mimo Polsko – o třetinu více než o čtvrt roku dříve – a počet obchodníků prodávajících na allegro.cz a allegro.sk meziročně vzrostl o pětinu na více než 45 tisíc, což zahrnuje původní značky MALL a CZC.
Allegro postupně transformuje značky MALL a CZC na efektivní obchodníky na Allegro. Pokles GMV a tržeb v segmentu MALL stlačil příslušné hodnoty v prvním čtvrtletí níže, než se očekávalo v celém mezinárodním segmentu, ale postupná transformace a zahájení provozu nových platforem se promítly do nižší než očekávané upravené ztráty EBITDA v mezinárodním segmentu. Společnost Allegro bude pokračovat v zavádění svého modelu expanze na nové trhy v celém regionu, který je založený na nízkém objemu aktiv. Každé nové spuštění bude stát méně a zároveň zvýší pokrytí a GMV.
"Allegro rok 2024 odstartovalo silně a polské GMV v 1. čtvrtletí zrychlilo tempo růstu na 10 % meziročně. Změny v monetizaci spolu s pokračujícími iniciativami v oblasti řízení nákladů se nadále vyplácejí, což pomohlo zvýšit upravený zisk EBITDA na téměř 37 % meziročně během prvních tří měsíců roku, které jsou pro e-commerce obvykle pomalejším obdobím," uvedl Jon Eastick, finanční ředitel společnosti Allegro . "V prvním čtvrtletí jsme investovali do našich možností doručování a diverzifikace dodavatelských vztahů a také jsme podepsali smlouvu se společností Banco Santander jako druhým partnerem pro financování služby Allegro Pay. Dokončili jsme také přechod na odečítání provizí obchodníků u zdroje, což spolu s vysokou ziskovostí a cash flow snížilo finanční páku skupiny na 1,4násobek."
Společnost Allegro byla založena v Polsku před více než 20 lety, nyní provozuje přední tržiště ve střední a východní Evropě a klade si za cíl stát se platformou první volby pro elektronické obchodování evropských spotřebitelů. Skupina se sídlem v Lucembursku a kótovaná na varšavské burze cenných papírů propojuje na své platformě miliony nakupujících s tisíci prodejců, kteří poskytují stovky milionů nabídek. Poté, co se společnost etablovala jako opora pro všechny zákazníky v době pandemie, upevnila svůj status nejvýhodnější nákupní platformy i v době vysoké inflace. Model tržiště Allegro spočívá především v usnadňování prodeje převážně nových produktů obchodníky, zejména prostřednictvím modelu business-to-customer, a poskytuje evropským spotřebitelům snadný přístup k nabídkám napříč nákupními kategoriemi, mezi něž patří elektronika, dům a zahrada, sport a volný čas, zboží pro děti, auto-moto, móda a obuv, zdraví a krása, knihy, média, sběratelské předměty a umění.
[1] Součet celkových příjmů a ostatních provozních výnosů.
[2] Společnost Allegro do této tiskové zprávy zahrnula některé alternativní ukazatele výkonnosti, které nejsou definovány v rámci Mezinárodních standardů účetního výkaznictví. Definice alternativních ukazatelů výkonnosti používaných společností Allegro jsou uvedeny v mezitímní zprávě Skupiny, strana 15-17, která je k dispozici na https://about.allegro.eu/financial-results
Okomentovat na facebooku
Výsledky firem - tržby, zisk
Poslední zprávy z rubriky Výsledky:
Přečtěte si také:
Prezentace
13.11.2024 Jaké je hlavní využití ekonomického kalendáře?
13.11.2024 Pojištění elektromobilů kryje specifická rizika
12.11.2024 Motorola má nový hit Black Friday, svůj…
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?