Tisková zpráva (Tisková zpráva)
Výsledky  |  23.05.2024 13:29:40

Společnost Allegro zvyšuje ziskovost a pokračuje v mezinárodním rozšiřování své platformy

Nejdůležitější finanční údaje

Hrubá hodnota zboží (GMV) z polských operací dosáhla v 1. čtvrtletí 2024 výše 13,6 miliardy PLN (více než 79 miliard korun), kdy růst meziročně zrychlil na 10 % a opět překonal nominální maloobchodní tržby.

Tržby [1] z polských operací se v 1. čtvrtletí meziročně zvýšily o 21,8 % na 2,1 mld. zlotých (více než 12 miliard korun) díky růstu GMV a dalšímu zlepšení provize z prodejů a prodeje reklamy.

• Pokračující přísné řízení nákladů spolu s monetizačními iniciativami pomohlo v 1. čtvrtletí zvýšit upravený zisk EBITDA z polských operací meziročně o 36,6 % na 820 milionů PLN (více než 4,7 miliardy korun), čímž se uvolnilo více zdrojů na investice do dalších růstových iniciativ. [2]

• Silná ziskovost spolu s plným dopadem nového systému započítávání poplatků obchodníků dále zlepšila konverzi hotovosti a pomohla snížit finanční páku na 1,4x, což je poloviční úroveň oproti stavu před dvanácti měsíci.

• Zákazníci i nadále oceňují neustále se rozšiřující nabídku Allegro za skvělé ceny svou věrností a četností nákupů. Počet aktivních kupujících společnosti Allegro v Polsku rostl již osmé čtvrtletí v řadě a v prvním čtvrtletí dosáhl 14,8 milionu. Průměrná GMV na jednoho aktivního kupujícího byla meziročně vyšší o 5,8 % a v porovnání s předchozím čtvrtletím zrychlila tempo růstu a dosáhla 3 790 PLN (cca 22 000 korun) ročně.

Program Allegro Smart! se stal regionálním benefitním programem, který pomáhá snižovat náklady na doručení spotřebitelům využívajícím platformy Allegro v Polsku, Česku a na Slovensku a také ve Slovinsku prostřednictvím naší značky Mimovrste. Službu Smart! využívá již více než 520 000 zákazníků mimo Polsko. V Polsku byla hranice 6 milionů uživatelů programu Smart! překročena minulý měsíc.

Hodnota úvěrů poskytnutých společností Allegro Pay dosáhla v prvním čtvrtletí 2,1 miliardy PLN (více než 12 miliard korun), což představuje 14,4 % hrubé hodnoty aktiv. Zároveň Allegro pokračovalo v rozvoji své fintech nabídky pilotním spuštěním vkladového účtu Allegro Cash s cashbackem.

Na Slovensku bylo úspěšně spuštěno allegro.sk , které debutovalo necelý rok po allegro.cz, a to s pětinovými náklady oproti českému startu. Postupné mezinárodní rozšiřování Allegro pokračuje, přičemž počet aktivních zákazníků v regionech, kde Allegro působí, dosáhl rekordních 19,9 milionu.

GMV skupiny včetně mezinárodních operací vzrostlo v 1. čtvrtletí o téměř 9 % , zatímco konsolidovaný upravený zisk EBITDA meziročně zrychlil o 33 %.

• Společnost Allegro očekává ve 2. čtvrtletí meziroční růst GMV polských operací v rozmezí 10-11 %, předpokládaný nárůst tržeb o 22-24 % a nárůst upraveného zisku EBITDA o 26-29 %. U GMV za 2. čtvrtletí pro mezinárodní operace se očekává nárůst o 3-6 %, zatímco tržby by měly meziročně klesnout o 21-25 %. Upravená ztráta EBITDA je plánována ve výši 130-150 mil. PLN. CAPEX se ve 2. čtvrtletí předpokládá ve výši 140-150 mil. PLN v Polsku a 25-35 mil. PLN u mezinárodních operací. Očekává se, že konsolidované GMV vzroste meziročně o 9-10 %, přičemž tržby by měly ve 2. čtvrtletí vzrůst o 11-14 %. Předpokládá se, že upravený zisk EBITDA skupiny vzroste meziročně o 22-27 % a CAPEX dosáhne 165-185 milionů PLN.

"Jsme silní v Polsku a po úspěšném spuštění allegro.sk na Slovensku posilujeme i v zahraničí. Nyní jsme podnikem, který slouží 20 milionům aktivních kupujících v celém našem regionu, přičemž více než 5 milionů kupujících ze zemí mimo Polsko již nakupuje na mezinárodních tržištích. A nezastavujeme se. Díky allegro.cz a allegro.sk nám přibylo přibližně 16 milionů nových potenciálních zákazníků, zatímco pokračujeme na cestě ke zdvojnásobení 38 milionové potenciální zákaznické základny v Polsku pomocí spuštění našich platforem v 5 nových zemích, kde již působíme," řekl Roy Perticucci, generální ředitel společnosti Allegro. "Allegro.sk následovalo allegro.cz po méně než roce, protože nyní máme k dispozici návod pro naši mezinárodní expanzi. Náš model expanze je nenáročný na aktiva, což znamená, že s každým spuštěním klesají kapitálové investice a zároveň se zvyšuje pokrytí a odemyká nové GMV. Každá platforma, kterou spustíme, okamžitě poskytuje místním spotřebitelům přístup k největšímu výběru dostupnému na jejich domácím trhu a zároveň nabízí obchodníkům nové možnosti, jak oslovit rostoucí publikum. Chceme pokračovat v růstu našeho hlavního trhu a zajistit věrnost zákazníků díky bezpečnému a snadnému nakupování. Zároveň budujeme nové motory růstu v oblasti reklamy a fintechu, abychom tak zvýšili náš potenciál. Pečujeme také o dlouhodobé výnosy prostřednictvím rozšiřování našich nízkonákladových doručovacích možností, investic do pokročilých technologií a řízení produktivity," dodává Perticucci.

Aktuality z Polska: Allegro plní finanční očekávání a dále posiluje komfort nakupování a prodeje na nejoblíbenější platformě v zemi

Společnost Allegro splnila nebo překonala všechna svá finanční očekávání za 1. čtvrtletí na svém domácím trhu, kde generuje 95 % celkového obchodu. Platforma je i nadále nejoblíbenějším internetovým obchodem, počet aktivních kupujících v Polsku dosáhl 14,8 milionu, zatímco jejich průměrné roční GMV výdaje byly v 1. čtvrtletí meziročně vyšší o 5,8 %. Mohou si vybírat z více než 445 milionů nabídek v podobě téměř 130 milionů produktů od více než 150 tisíc obchodníků. Allegro Smart! je již regionálním programem a společně s programy Záruka nejnižší ceny, Allegro Protect nebo Allegro Pay – z nichž každý z nich je synonymem pohodlného a cenově dostupného nakupování online – společně posilují poptávku a loajalitu zákazníků. Hodnota všech půjček poskytnutých Allegro Pay, fintechovou odnoží Allegro, se v 1. čtvrtletí meziročně zvýšila o 27 % na 2,1 miliardy PLN, čímž bylo financováno 14,4 % GMV platformy. Allegro Pay má nového partnera pro financování, společnost Banco Santander, a Allegro Cash – nový vkladový účet pro spotřebitele s cashbackem – je nyní v testovacím režimu. Aplikace Allegro zůstává z pozice nejoblíbenější nákupní aplikace v Polsku branou ke všem těmto inovacím přímo na dosah ruky.

Skupina pokračuje ve zvyšování atraktivity svého systému doručování posilováním vlastních kapacit a rozšiřováním spolupráce se svými cennými logistickými partnery. One Kurier nadále rozšiřuje svou spádovou oblast a síť balíkomatů One Box skupiny systematicky zvyšuje své využití. Společnost DPD bude nyní doručovat také do One Boxů a One Punktů, zatímco nová sedmiletá smlouva se společností Ruch se vztahuje na doručování do out-of-home sítí Orlen Paczka a One Boxů a One Punktů. Spolu s nedávným dodatkem o množstevních slevách k dlouholeté a velmi úspěšné spolupráci se společností InPost jsou tyto dohody součástí pokračující snahy společnosti Allegro o rozšíření a diverzifikaci sítě balíkomatů a míst pro příjem a výdej zásilek (PUDO), které jsou k dispozici kupujícím.

Polští spotřebitelé začínají projevovat větší ochotu utrácet, a i nadále dávají společnosti Allegro svou důvěru při nakupování online. Celkově se stovky milionů atraktivních cenových nabídek od tisíců obchodníků promítly do GMV společnosti Allegro v Polsku, které v 1. čtvrtletí meziročně vzrostly o 10 % a opět předstihly celkové nominální maloobchodní tržby v zemi. Spotřebitelé se na Allegro obracejí kvůli bezpečnému a snadnému nakupování, přičemž kategorie Supermarket a Zdraví a krása překonávají průměrný růst GMV o 1,5-2,0x. Zároveň se obchodníci a značky snaží na platformě přilákat miliony nakupujících, což v 1. čtvrtletí zvýšilo příjmy z reklamy společnosti Allegro v Polsku meziročně o 26 %. Vyšší růst GMV a provizí z prodejů spolu s rostoucími příjmy z reklamy a pokračující kontrolou nákladů posunuly upravený zisk EBITDA meziročně o téměř 37 % výše, což zvýšilo marži za 1. čtvrtletí a pomohlo snížit finanční páku meziročně o polovinu na 1,4x.

Mezinárodní aktuality: Rozšiřování tržiště pokračuje, allegro.sk následuje allegro.cz

Společnost Allegro nyní nabízí nejširší výběr v Polsku, Česku a na Slovensku a zákazníci ve všech třech zemích již mohou využívat výhod služby Smart!, záruky nejnižší ceny u stovek tisíc nabídek a širokého výběru místních i přeshraničních způsobů doručení. Allegro.sk odstartovalo na Slovensku v březnu s až 100 miliony nabídek, což je desetkrát více než kterýkoli jiný e-shop na trhu. Allegro.sk a allegro.cz v Česku mají dohromady přes 2 miliony aktivních nakupujících, přičemž 1,3 milionu z nich jsou nováčci. Allegro má nyní více než 520 000 uživatelů Smart! mimo Polsko – o třetinu více než o čtvrt roku dříve – a počet obchodníků prodávajících na allegro.cz a allegro.sk meziročně vzrostl o pětinu na více než 45 tisíc, což zahrnuje původní značky MALL a CZC.

Allegro postupně transformuje značky MALL a CZC na efektivní obchodníky na Allegro. Pokles GMV a tržeb v segmentu MALL stlačil příslušné hodnoty v prvním čtvrtletí níže, než se očekávalo v celém mezinárodním segmentu, ale postupná transformace a zahájení provozu nových platforem se promítly do nižší než očekávané upravené ztráty EBITDA v mezinárodním segmentu. Společnost Allegro bude pokračovat v zavádění svého modelu expanze na nové trhy v celém regionu, který je založený na nízkém objemu aktiv. Každé nové spuštění bude stát méně a zároveň zvýší pokrytí a GMV.

"Allegro rok 2024 odstartovalo silně a polské GMV v 1. čtvrtletí zrychlilo tempo růstu na 10 % meziročně. Změny v monetizaci spolu s pokračujícími iniciativami v oblasti řízení nákladů se nadále vyplácejí, což pomohlo zvýšit upravený zisk EBITDA na téměř 37 % meziročně během prvních tří měsíců roku, které jsou pro e-commerce obvykle pomalejším obdobím," uvedl Jon Eastick, finanční ředitel společnosti Allegro . "V prvním čtvrtletí jsme investovali do našich možností doručování a diverzifikace dodavatelských vztahů a také jsme podepsali smlouvu se společností Banco Santander jako druhým partnerem pro financování služby Allegro Pay. Dokončili jsme také přechod na odečítání provizí obchodníků u zdroje, což spolu s vysokou ziskovostí a cash flow snížilo finanční páku skupiny na 1,4násobek."


Společnost Allegro byla založena v Polsku před více než 20 lety, nyní provozuje přední tržiště ve střední a východní Evropě a klade si za cíl stát se platformou první volby pro elektronické obchodování evropských spotřebitelů. Skupina se sídlem v Lucembursku a kótovaná na varšavské burze cenných papírů propojuje na své platformě miliony nakupujících s tisíci prodejců, kteří poskytují stovky milionů nabídek. Poté, co se společnost etablovala jako opora pro všechny zákazníky v době pandemie, upevnila svůj status nejvýhodnější nákupní platformy i v době vysoké inflace. Model tržiště Allegro spočívá především v usnadňování prodeje převážně nových produktů obchodníky, zejména prostřednictvím modelu business-to-customer, a poskytuje evropským spotřebitelům snadný přístup k nabídkám napříč nákupními kategoriemi, mezi něž patří elektronika, dům a zahrada, sport a volný čas, zboží pro děti, auto-moto, móda a obuv, zdraví a krása, knihy, média, sběratelské předměty a umění.

[1] Součet celkových příjmů a ostatních provozních výnosů.

[2] Společnost Allegro do této tiskové zprávy zahrnula některé alternativní ukazatele výkonnosti, které nejsou definovány v rámci Mezinárodních standardů účetního výkaznictví. Definice alternativních ukazatelů výkonnosti používaných společností Allegro jsou uvedeny v mezitímní zprávě Skupiny, strana 15-17, která je k dispozici na https://about.allegro.eu/financial-results

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář

Okomentovat na facebooku


Výsledky firem - tržby, zisk

Pá 17:44 Co se děje ve firmách? (Patria Finance) Investice

Poslední zprávy z rubriky Výsledky:

Po 12:12  Skupina Geis v roce 2023 výrazně rostla Tisková zpráva (Tisková zpráva)
05.06.2024  Průzkum: při online nákupech vede u Čechů nad cenou unikátní produkt Tisková zpráva (Tisková zpráva)
04.06.2024  Kofola v 1Q24: Fresh&Herbs a Adriatik táhly EBITDA, výhled potvrzen Research (Česká spořitelna)




Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688