Čínský trh s hotely? Výnosný byznys, domnívá se analýza Fidelity
Expanze předních čínských značek hotelů může vzhledem k ekonomické situaci vypadat šíleně, ale tento sektor vstupuje do fáze konsolidace, což si žádný z velkých hráčů nemůže dovolit promeškat.
Může se zdát, že pro čínské firmy není vhodná doba na radikální růstové strategie. Země se potýká s řadou špatných ekonomických znamení, od nízké spotřeby po slabou aktivitu podniků.
Čínští hoteloví giganti ale přesto agresivně rozšiřují své hotelové sítě po celé zemi a zaměřují se na získávání nových franšíz. Nejméně dva ze čtyř největších hráčů plánují v roce 2024 dvouciferný růst počtu svých hotelů, přičemž jeden z nich chce expandovat přibližně o třetinu.
Graf: Boj o dračí podíl na čínském hotelovém trhu
Ve Fidelity International se díváme na změny kombinovaného tržního podílu čtyř největších čínských provozovatelů hotelů podle počtu pokojů v průběhu let. Nyní hoteliéři vstupují do fáze konsolidace, přičemž společnost Fidelity očekává od roku 2024 rychlejší růst mezi největšími jmény.
V současné době vlastní čtyři největší hráči něco přes desetinu všech hotelových pokojů v Číně, což je více než dvojnásobek jejich podílu v roce 2018. Na základě seznamu potenciálních franšíz se domníváme, že tito giganti by mohli v příštích pěti letech svůj společný podíl na trhu ještě zdvojnásobit.
Růst povědomí o značkách mezi čínskými spotřebiteli urychluje konsolidaci. Jak ukazuje graf, kombinovaný podíl všech ostatních značek v posledních několika letech také poskočil, a to především na úkor malých, nezávislých provozovatelů. Od roku 2020 ukončily fungování tisíce těchto menších hoteliérů kvůli covidu, slabší poptávce nebo tvrdší konkurenci.
Při nedávných průzkumech v terénu jsme zaznamenali růst poptávky po hotelových aktivech mezi čínskými investory. Ti považují franšízové hotely v podmínkách oslabené ekonomiky za relativně bezpečnou investici a stále víc se snaží zapojit do sítí špičkových značek. Někteří z nich považují franšízové hotely za spolehlivý způsob, jak předat bohatství svým dětem.
Dlouhý životní cyklus hotelových projektů, obvykle 12 až 15 let, umožňuje investorům zafixovat náklady na nájemné a zároveň se těšit z inflace cen pokojů. Tato strategie se stala ještě atraktivnější díky poklesu na trhu s nemovitostmi v Číně, který zlevnil pronájem nemovitostí pro hotelové účely.
Expanze ve slabé ekonomice může vyvíjet tlak na ziskové marže a úvěrovou kvalitu provozovatelů hotelů, ale dlouhodobá návratnost pro případné vítěze (pozor na silné značky a zdravé rozvahy) může být obrovská.
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz