Patria (Patria Finance)
Akcie ve světě  |  26.01.2024 06:04:00

Čínský trh s hotely? Výnosný byznys, domnívá se analýza Fidelity

Expanze předních čínských značek hotelů může vzhledem k ekonomické situaci vypadat šíleně, ale tento sektor vstupuje do fáze konsolidace, což si žádný z velkých hráčů nemůže dovolit promeškat.

Může se zdát, že pro čínské firmy není vhodná doba na radikální růstové strategie. Země se potýká s řadou špatných ekonomických znamení, od nízké spotřeby po slabou aktivitu podniků.

Čínští hoteloví giganti ale přesto agresivně rozšiřují své hotelové sítě po celé zemi a zaměřují se na získávání nových franšíz. Nejméně dva ze čtyř největších hráčů plánují v roce 2024 dvouciferný růst počtu svých hotelů, přičemž jeden z nich chce expandovat přibližně o třetinu.

Graf: Boj o dračí podíl na čínském hotelovém trhu

jaj

Ve Fidelity International se díváme na změny kombinovaného tržního podílu čtyř největších čínských provozovatelů hotelů podle počtu pokojů v průběhu let. Nyní hoteliéři vstupují do fáze konsolidace, přičemž společnost Fidelity očekává od roku 2024 rychlejší růst mezi největšími jmény.

V současné době vlastní čtyři největší hráči něco přes desetinu všech hotelových pokojů v Číně, což je více než dvojnásobek jejich podílu v roce 2018. Na základě seznamu potenciálních franšíz se domníváme, že tito giganti by mohli v příštích pěti letech svůj společný podíl na trhu ještě zdvojnásobit.

Růst povědomí o značkách mezi čínskými spotřebiteli urychluje konsolidaci. Jak ukazuje graf, kombinovaný podíl všech ostatních značek v posledních několika letech také poskočil, a to především na úkor malých, nezávislých provozovatelů. Od roku 2020 ukončily fungování tisíce těchto menších hoteliérů kvůli covidu, slabší poptávce nebo tvrdší konkurenci.

Při nedávných průzkumech v terénu jsme zaznamenali růst poptávky po hotelových aktivech mezi čínskými investory. Ti považují franšízové hotely v podmínkách oslabené ekonomiky za relativně bezpečnou investici a stále víc se snaží zapojit do sítí špičkových značek. Někteří z nich považují franšízové hotely za spolehlivý způsob, jak předat bohatství svým dětem.

Dlouhý životní cyklus hotelových projektů, obvykle 12 až 15 let, umožňuje investorům zafixovat náklady na nájemné a zároveň se těšit z inflace cen pokojů. Tato strategie se stala ještě atraktivnější díky poklesu na trhu s nemovitostmi v Číně, který zlevnil pronájem nemovitostí pro hotelové účely.

Expanze ve slabé ekonomice může vyvíjet tlak na ziskové marže a úvěrovou kvalitu provozovatelů hotelů, ale dlouhodobá návratnost pro případné vítěze (pozor na silné značky a zdravé rozvahy) může být obrovská.

Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář







?
Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688