Redakce (Kurzy.cz)
Z regionů  |  15.01.2024 18:01:00

Rekonstrukce budovy ve stanici Teplice v Čechách se stala Železniční stavbou roku. Výpravní budova získala hlavní cenu v kategorii Rekonstrukce historických staveb

Rekonstrukce výpravní budovy ve stanici Teplice v Čechách, která byla dokončena na sklonku loňského roku, se stala Železniční stavbou roku v kategorii Rekonstrukce historických staveb.

Projekt Železniční stavba roku se koná pod garancí Správní rady Správy železnic, ceny se udělují na základě hodnocení odborné komise Správy železnic. V celkem jedenácti kategoriích jsou oceněny nejkvalitněji realizované železniční stavby s důrazem na jejich provozní, ekonomický a společenský přínos.

Ocenění železničních staveb za rok 2023 se uskutečnilo ve středu 10. ledna 2024 ve Fantově sále pražského hlavního nádraží. Cenu pro společnost Chládek & Tintěra, a.s. převzal obchodní ředitel Pavel Stoulil. „Věřil jsem, že nominaci naší stavby proměníme v ocenění. O to víc jsem rád, že rekonstrukce historické výpravní budovy v Teplicích získala hlavní cenu v kategorii Rekonstrukce historických staveb. Jednalo se o velmi náročnou stavbu se specifickými požadavky jak investora, tak památkářů, kterou naše středisko pozemních staveb zvládlo výborně,“ řekl k udělení ceny obchodní ředitel.

Cílem rekonstrukce historické výpravní budovy v Teplicích byla oprava vnějších částí souboru budov stavěných od roku 1858 do roku 1930. Celkem se jedná o pět objektů, které se liší jak proměnnou výškou, tak i dobou výstavby. Nejvyšší a největší je prostřední část, směrem do krajů se výšky budov postupně snižují.

Rekonstrukci provedlo středisko pozemních staveb pod vedením zkušeného manažera Petra Suchého během přibližně patnácti měsíců. Na tomto památkově chráněném objektu bylo dle projektu nutné opravit střechu, celou fasádu včetně výměny oken a dveří. Součástí akce byla také rekonstrukce 1. nástupiště, jeho bezbariérové řešení, zvýšení jeho nástupní hrany, rekonstrukce historického zastřešení tohoto nástupiště a oprava asi 350 metrů přilehlé 3. koleje.

Celá rekonstrukce vnějších částí budov podléhala přísnému dohledu investora a památkové péče, který požadoval budovu prakticky zrestaurovat do původní podoby. Pro stavbaře to znamenalo například repasovat stávající ozdobné kamenné prvky, nechat vyrobit okna a dveře podle těch úplně původních, nebo například zrestaurovat či nechat odlít nové litinové sloupy k přístřešku prvního nástupiště.

16.01. 14:28  Super novinka pro mě. (Tomasso)
16.01. 13:39  Super novinka pro mě. (Milam)
Diskuse je uzavřena

Okomentovat na twitteru

Okomentovat na facebooku









Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688