Moravské víno zachutnalo v Koreji, stává se lákadlem pro návštěvu Česka
MORAVSKÉ VÍNO ZACHUTNALO V KOREJI. STÁVÁ SE LÁKADLEM PRO NÁVŠTĚVU ČESKA
Nejen milovníci kvalitního vína, ale také cestování si v tomto týdnu přišli na své v Soulu. Projekt ekonomické diplomacie s názvem Moravská vinařská tour unikátně propojil prezentaci vinařů a zároveň v novém světle představil možnosti turismu zaměřeného právě na poznávání tohoto skvělého řemesla a s ním spojených tradic. Akce ukázala nejen možnosti, které se českému vínu na jihokorejském trhu nabízí, ale také potenciál, který představují korejští turisté pro různé regiony Česka.
Foto: Velvyslanectví ČR v Soulu
Jen do letošního října se do Jižní Koreje importovalo víno v hodnotě 374 milionů eur. Místnímu trhu prozatím dominují produkty především Francie, Itálie a USA, jejichž tržní podíl dosahuje až 70 %. Silný růst korejského trhu s alkoholem v minulých letech, ke kterému přispívaly zejména covidové uzávěry a konzumace alkoholu doma, nyní vystřídal pokles – ve srovnání s rokem 2022 se o 23 % snížil celkový objem prodeje a o 12 % hodnota prodaného vína.
ZKUSIT NĚCO NOVÉHO, KVALITNÍHO
Současné trendy však ukazují změnu pohledu Korejců na konzumaci vín, a to zejména těch dražších. Trh se začíná přeorientovávat spíše na kvalitu a ne už tolik na kvantitu. Zájmu korejských zákazníků v současnosti silně dominují na prvním místě šumivé (šampaňské) víno a bílé víno. Až poté následují vína červená, fortifikovaná, vinné destiláty atd.
Aby měly české produkty na korejském trhu co největší šance, měly by dbát především na následující aspekty. V poslední době je na korejských spotřebitelích vidět únava z již zažitých vín a přejí si zkusit něco nového. Dobrý marketing, který je nezbytný vždy, by se tedy měl zaměřit na prezentaci produktů jako něčeho nového a „neokoukaného“. Místní importéři nyní hledají zejména produkty v rozumném poměru kvality a ceny. Viněta by vždy měla být ideálně v angličtině, což následně zjednodušuje přijetí produktu jak ze strany importérů, tak spotřebitelů. Korejská pravidla pro import potravin a nápojů jsou přísná, čeští producenti by se s nimi měli včas důkladně seznámit a vyhnout se tak případným problémům při proclení.
Fotogalerie
Foto: Velvyslanectví ČR v Soulu
ČTRNÁCT ČESKÝCH VINAŘSTVÍ V SOULU
Čtrnáct vinařství z Česka dorazilo na začátku prosince do Soulu prezentovat to nejlepší ze své produkce. K více než 120 zástupcům z řad korejských importérů, restauratérů a someliérů či influencerů se přidalo na 12 turistických společností. Projekt ekonomické diplomacie organizovaný ve spolupráci s místním zastoupením agentury CzechTourism a financovaný Ministerstvem pro místní rozvoj, Centrálou cestovního ruchu – Jižní Morava, Národním vinařským centrem ČR – salonem vín a Krajským úřadem Jihomoravského kraje unikátním způsobem propojil prezentaci našich vinařů. Zároveň v novém světle představil možnosti turismu na jižní Moravu, který by se zaměřil právě na poznávání tohoto skvělého řemesla a s ním spojených tradic.
KOREJŠTÍ TURISTÉ MAJÍ DALŠÍ MOŽNOSTI
Korejští turisté, kteří představují jednu z největších skupin, které do Česka směřují, tak budou mít motivaci zavítat i do jiných, zatím pro ně ne tolik častých regionů. Celodenní prezentaci dominoval masterclass pro odborníky pořádaný Národním vinařským centrem. Doplnily jej možnosti ochutnávek a rovněž prezentace jižní Moravy jako atraktivní turistické destinace. Akce se konala za zájmu místních médií a předcházela jí online marketingová kampaň s cílem podpořit celý projekt. „Když vidím dnešní zájem, je jisté, že naši vinaři rozhodně mají co nabídnout. Osobně jsem přesvědčená, že první setkání s naším vínem sice Korejci zažijí v Soulu, ta další už ale budou následovat u nás na Moravě,“ sdělila zástupkyně velvyslance Jana Cimbolincová, která producenty na akci rovněž dorazila podpořit.
DALŠÍ INFORMACE
Další důležité informace k tomuto odvětví korejského trhu je možné získat na stránkách jednotlivých ministerstev:
- Ministerstvo zemědělství, potravin a rurálních záležitostí
- Ministerstvo bezpečnosti potravin a léčiv
- Ministerstvo obchodu, průmyslu a energetiky
V případě zájmu mohou české společnosti kontaktovat obchodní oddělení zastupitelského úřadu ČR v Soulu na adrese: commerce_seoul@mzv.cz.
Jakub Kopecký, ekonomický diplomat, Velvyslanectví ČR v Soulu
![](https://img.kurzy.cz/news/foto/loga/Moderni-ekonomicka-diplomacie.png)
Moderní ekonomická diplomacie
Moderní ekonomická diplomacie je časopis, který vydává Ministerstvo zahraničních věcí ČR a který je určen především pro české exportéry. Jedná se o dvouměsíčník, ve kterém vývozní firmy najdou praktické informace o exportních trzích, o službách které jim nabízí Ministerstvo zahraničních věcí a síť ambasád spolu se zahraničními kancelářemi českých státních agentur a institucí. Čtenářům přináší také informace o našich seminářích a podnikatelských misích, o možnosti zapojení se do B2B aktivit České rozvojové agentury a financování exportu. Obsahuje také články, komentáře, analýzy a rozhovory o trendech v oblasti světové ekonomiky, perspektivních exportních oborech a úspěšných českých exportérech.
Poslední zprávy z rubriky Export:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.07.2024 Zbytek roku bude zajímavý jak na trzích, tak i v
19.07.2024 Malý háj: Ideální bydlení v nové čtvrti Prahy 10
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Petr Lajsek, Purple Trading
Nejhorší scénář pro pohonné hmoty? Kolik budeme platit v srpnu?
Pim Brands, Ronda Invest
Miroslav Novák, AKCENTA
Štěpán Křeček, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Zlato se opět vyhouplo přes úroveň 2 400 USD / Oz. Letní dovolenou neplánuje
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Okénko nemovitosti
Jan Dvořák, Salutem Fund
?
Okénko pro podnikatele
Pavel Macek, Credit Check
Ing. Tomáš Slavík, SLUTO
Jitka Weiss, SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.
Kdy a Kde Rezervovat Zimní Dovolenou, aby Vaše Peníze Pracovaly pro Vás?"