Moravské víno zachutnalo v Koreji, stává se lákadlem pro návštěvu Česka
MORAVSKÉ VÍNO ZACHUTNALO V KOREJI. STÁVÁ SE LÁKADLEM PRO NÁVŠTĚVU ČESKA
Nejen milovníci kvalitního vína, ale také cestování si v tomto týdnu přišli na své v Soulu. Projekt ekonomické diplomacie s názvem Moravská vinařská tour unikátně propojil prezentaci vinařů a zároveň v novém světle představil možnosti turismu zaměřeného právě na poznávání tohoto skvělého řemesla a s ním spojených tradic. Akce ukázala nejen možnosti, které se českému vínu na jihokorejském trhu nabízí, ale také potenciál, který představují korejští turisté pro různé regiony Česka.
Foto: Velvyslanectví ČR v Soulu
Jen do letošního října se do Jižní Koreje importovalo víno v hodnotě 374 milionů eur. Místnímu trhu prozatím dominují produkty především Francie, Itálie a USA, jejichž tržní podíl dosahuje až 70 %. Silný růst korejského trhu s alkoholem v minulých letech, ke kterému přispívaly zejména covidové uzávěry a konzumace alkoholu doma, nyní vystřídal pokles – ve srovnání s rokem 2022 se o 23 % snížil celkový objem prodeje a o 12 % hodnota prodaného vína.
ZKUSIT NĚCO NOVÉHO, KVALITNÍHO
Současné trendy však ukazují změnu pohledu Korejců na konzumaci vín, a to zejména těch dražších. Trh se začíná přeorientovávat spíše na kvalitu a ne už tolik na kvantitu. Zájmu korejských zákazníků v současnosti silně dominují na prvním místě šumivé (šampaňské) víno a bílé víno. Až poté následují vína červená, fortifikovaná, vinné destiláty atd.
Aby měly české produkty na korejském trhu co největší šance, měly by dbát především na následující aspekty. V poslední době je na korejských spotřebitelích vidět únava z již zažitých vín a přejí si zkusit něco nového. Dobrý marketing, který je nezbytný vždy, by se tedy měl zaměřit na prezentaci produktů jako něčeho nového a „neokoukaného“. Místní importéři nyní hledají zejména produkty v rozumném poměru kvality a ceny. Viněta by vždy měla být ideálně v angličtině, což následně zjednodušuje přijetí produktu jak ze strany importérů, tak spotřebitelů. Korejská pravidla pro import potravin a nápojů jsou přísná, čeští producenti by se s nimi měli včas důkladně seznámit a vyhnout se tak případným problémům při proclení.
Fotogalerie
Foto: Velvyslanectví ČR v Soulu
ČTRNÁCT ČESKÝCH VINAŘSTVÍ V SOULU
Čtrnáct vinařství z Česka dorazilo na začátku prosince do Soulu prezentovat to nejlepší ze své produkce. K více než 120 zástupcům z řad korejských importérů, restauratérů a someliérů či influencerů se přidalo na 12 turistických společností. Projekt ekonomické diplomacie organizovaný ve spolupráci s místním zastoupením agentury CzechTourism a financovaný Ministerstvem pro místní rozvoj, Centrálou cestovního ruchu – Jižní Morava, Národním vinařským centrem ČR – salonem vín a Krajským úřadem Jihomoravského kraje unikátním způsobem propojil prezentaci našich vinařů. Zároveň v novém světle představil možnosti turismu na jižní Moravu, který by se zaměřil právě na poznávání tohoto skvělého řemesla a s ním spojených tradic.
KOREJŠTÍ TURISTÉ MAJÍ DALŠÍ MOŽNOSTI
Korejští turisté, kteří představují jednu z největších skupin, které do Česka směřují, tak budou mít motivaci zavítat i do jiných, zatím pro ně ne tolik častých regionů. Celodenní prezentaci dominoval masterclass pro odborníky pořádaný Národním vinařským centrem. Doplnily jej možnosti ochutnávek a rovněž prezentace jižní Moravy jako atraktivní turistické destinace. Akce se konala za zájmu místních médií a předcházela jí online marketingová kampaň s cílem podpořit celý projekt. „Když vidím dnešní zájem, je jisté, že naši vinaři rozhodně mají co nabídnout. Osobně jsem přesvědčená, že první setkání s naším vínem sice Korejci zažijí v Soulu, ta další už ale budou následovat u nás na Moravě,“ sdělila zástupkyně velvyslance Jana Cimbolincová, která producenty na akci rovněž dorazila podpořit.
DALŠÍ INFORMACE
Další důležité informace k tomuto odvětví korejského trhu je možné získat na stránkách jednotlivých ministerstev:
- Ministerstvo zemědělství, potravin a rurálních záležitostí
- Ministerstvo bezpečnosti potravin a léčiv
- Ministerstvo obchodu, průmyslu a energetiky
V případě zájmu mohou české společnosti kontaktovat obchodní oddělení zastupitelského úřadu ČR v Soulu na adrese: commerce_seoul@mzv.cz.
Jakub Kopecký, ekonomický diplomat, Velvyslanectví ČR v Soulu
Moderní ekonomická diplomacie
Moderní ekonomická diplomacie je časopis, který vydává Ministerstvo zahraničních věcí ČR a který je určen především pro české exportéry. Jedná se o dvouměsíčník, ve kterém vývozní firmy najdou praktické informace o exportních trzích, o službách které jim nabízí Ministerstvo zahraničních věcí a síť ambasád spolu se zahraničními kancelářemi českých státních agentur a institucí. Čtenářům přináší také informace o našich seminářích a podnikatelských misích, o možnosti zapojení se do B2B aktivit České rozvojové agentury a financování exportu. Obsahuje také články, komentáře, analýzy a rozhovory o trendech v oblasti světové ekonomiky, perspektivních exportních oborech a úspěšných českých exportérech.
Poslední zprávy z rubriky Export:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko nemovitosti
Jan Dvořák, Salutem Fund
?
Okénko pro podnikatele
Jitka Weiss, SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.