Přes internet hlásí škodní události více než 90 procent lidí (YOUPLUS)
Posbírat potřebné doklady, zalepit obálku a vyrazit na poštu. Takový postup byl ještě před několika lety v případě hlášení škodních událostí běžný. Dnes se už nadpoloviční většina Čechů papírovými dokumenty nezabývá. Více než 90 procent z nich volí on-line komunikaci s pojišťovnou v případě likvidace škodní události, a to buď prostřednictvím on-line formuláře nebo webové aplikace. Vyplývá to z dat pojišťovny YOUPLUS, která se v České republice specializuje na rizikové životní pojištění. Největší množství škodních událostí musí pojišťovny řešit před vánočními svátky, často ve spojení s požitím alkoholu.
Drtivá většina klientů hlásí škodní události on-line formou přes webová rozhraní. Podíl těch, kteří podávají hlášení o škodní události zcela digitálně, se v červenci tohoto roku vyšplhal až na 93 procent. „Jedna polovina z nich vyplňuje on-line formulář spolu se svým poradcem, ta druhá pak hlásí událost zcela sama bez pomoci druhých stran. Jen sedm procent klientů pak volí konzervativní, manuální cestu, kdy fyzicky shromáždí potřebné podklady a dopraví nám je poštou,“ popisuje Jana Rodová, vedoucí úseku produktového a procesního řízení pojišťovny YOUPLUS.
Alkohol a pojištění – důležitou roli hrají okolnosti úrazu
Významný podíl všech škodních událostí je hlášený v souvislosti s léčením úrazu. Špičku pojišťovny typicky zaznamenávají v období letních prázdnin a vánočních svátků. „To bývá čas, kdy se lidé ve vyšší míře věnují volnočasovým aktivitám, které s sebou mohou přinést i drobná poranění nebo úrazy, někdy jsou to situace spojené s konzumací alkoholu,“ tvrdí Rodová. Vždy je vhodné informace o okolnostech úrazu netajit. I když má řada pojišťoven nulovou toleranci konzumace alkoholu, stejně by se tato skutečnost prokázala z lékařských zpráv. „U produktu rizikového životního pojištění 4U nezohledňujeme hladinu alkoholu v krvi, pokud nebude vyšší než 0,5 promile. Domníváme se, že takto nízké množství nemá na vznik úrazu žádný podstatný vliv,“ vysvětluje Rodová.
U podobných případů se obvykle posuzuje příčinná souvislost. „Pokud například dojde k autonehodě a zraněn bude opilý spolujezdec, došlo by u něj k úrazu, i kdyby byl střízlivý. Proto s velkou pravděpodobností krátit plnění nebudeme, bez ohledu na množství alkoholu v krvi. Jestliže havaruje opilý cyklista s hladinou alkoholu v krvi nad 0,5 promile, je to zcela jiná situace. Takže okolnosti úrazu jsou vždy důležité," popisuje Rodová.
Pojištění by měli událost nahlásit bez zbytečného odkladu a dodatečně pak doložit dokumenty z průběhu léčení. Ať už se klient pro odeslání dokumentů a informací rozhodne využít jakoukoliv cestu, nejpodstatnější je vždy předání úplných a pravdivých informací, to je základ pro rychlé a hladké zpracování každé škodní události.
Jak na bezproblémové plnění?
Pro šetření škodní události je potřeba doložit několik dokumentů, přičemž u osobních dokladů většinou postačí kopie. U některých z nich ale pojišťovna může požadovat i originál nebo úředně ověřenou kopii. Seznam požadovaných podkladů se pak liší podle typu škodní události. Pro zahájení šetření škodní události je důležité přiložit osobní údaje pojištěného a také osoby, která škodní událost oznamuje.
Dále klienti dodávají podrobné informace o škodní události, tedy její stručný popis a časové upřesnění. „Žádáme je o doložení podkladů, které jsou nezbytné pro ukončení šetření škodní události. Předem si nemusí lámat hlavu s tím, jaké podklady budou pro bezproblémové plnění potřebovat. Přehledný seznam dokumentů potřebných k nahlášení konkrétní škodní události poskytuje náš chatbot a virtuální asistentka youlia,“ vysvětluje Denisa Kahánková, vedoucí úseku správy pojištění pojišťovny YOUPLUS. Kromě potřebných podkladů je potřeba mít nachystané i číslo bankovního účtu pro výplatu pojistného plnění.
Potřebná dokumentace se liší v závislosti na tom, o jaký typ škodní události se jedná. K likvidaci úrazu jsou vždy potřeba lékařské zprávy, a to především první ošetření, u pracovní neschopnosti kromě lékařských zpráv z průběhu léčení v pracovní neschopnosti také Rozhodnutí o vzniku a ukončení dočasné pracovní neschopnosti, které většinou vystavuje praktický lékař. V případech, kdy byla nutná hospitalizace, je stěžejním dokumentem propouštěcí zpráva z hospitalizace.
„Pokud klienti mají podklady k likvidaci při hlášení k dispozici, ať je přiloží a nečekají, až si o ně požádáme. Významně tím urychlí celý proces. V takovém případě nám stačí k uzavření šetření jen několik dní. Lhůta se ale prodlužuje, pokud nám pojištěný neposkytuje potřebnou součinnost. Pojistné plnění vyplácíme standardně do patnácti dnů,“ tvrdí Kahánková.
Oznámit škodní událost může každý, kdo má zájem na pojistném plnění – ve většině případů jde o pojištěnou osobu. Může to ale být i zákonný zástupce, opatrovník, osoba určená na základě plné moci apod. Pro výplatu plnění je nezbytné, aby toto právo uplatnila oprávněná osoba, která je určená v pojistné smlouvě nebo ze zákona.
oPojištění.cz
informace ze světa pojištění a risk managementu
Zpravodajský portál, který poskytuje komplexní zpravodajství ze světa pojištění a risk managementu. Denně přináší aktuální zprávy o vývoji pojistného trhu, odborné analýzy, informace o nabízených pojistných produktech a rozhovory s významnými osobnostmi pojišťovnictví.
Více informací na: www.opojisteni.cz
Poslední zprávy z rubriky Pojištění:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Výpočet procent
- Promile a procenta
- Nemocenská 2024 - kalkulačka: lidé s příjmy nad 41.000 Kč si na nemocenské letos mírně polepší.
- Stravenky a mzda 2020 - Jsou pro vás stravenky výhodnější než zvýšení mzdy?
- Sleva na manželku 2023 - 24.840 Kč. Slevu na manžela nebo manželku můžete uplatnit, pokud manželka / manžel nemá příjmy vyšší než 68.000 Kč.
- Přes internet hlásí škodní události více než 90 procent lidí (YOUPLUS)
- Průzkum: Více než 90 procent Čechů přijme hovor od nadřízeného i na dovolené
- 20 let odsíření: Emise popílku a oxidu siřičitého klesly u elektráren ČEZ o více než 90 procent. Nejrychlejší ekologizace v Evropě stála 111 miliard korun.
- Německé banky ztratily od svých maxim více než 90 procent hodnoty
- Německé banky ztratily od svých maxim více než 90 procent hodnoty - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení
- Německé banky ztratily od svých maxim více než 90 procent hodnoty - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení
- Kraft Foods získala více než 90 procent Cadbury
Prezentace
12.02.2025 iPhone 16 Pro za 699 Kč! Nová služba nemá v…
29.01.2025 Xiaomi má nový bestseller. Je extrémně nadupaný a
28.01.2025 České firmy stále častěji místo banky…
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Zlatý býk je k nezastavení: Zlato překonalo hranici 2 900 USD
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Kávová horečka: ceny lámou rekordy, zásoby docházejí a Trump přilévá olej do ohně
Štěpán Křeček, BHS
Cestovní ruch je na vzestupu. Rok 2024 výrazně překonal předpandemický rok 2019
Miroslav Novák, AKCENTA
ČNB v únoru snižuje úrokové sazby, ale s jejich dalším poklesem bude velmi opatrná
Charu Chanana, Saxo Bank
Scénář obchodní války 2.0: Co to znamená pro vaše portfolio?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Okénko finanční rady
Iva Grácová, Bezvafinance
Dětská platební karta? Na tuhle chybu rodiče nejčastěji doplácejí
Marek Pokorný, Portu
Investování se stává běžnou součástí života. Zájem Čechů o něj roste
Jaroslav Rada, Česká síť
Pavla Berdár, Delta Green
Jiří Sýkora, Swiss Life Select
Jáchym Knedlhans, Direct Family
V roce 2025 přichází spousta změn na silnicích - rostou ceny známek, začnou chodit pokuty
Martin Steiner, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Nový rok, nové předsevzetí. Jak začít lépe hospodařit s penězi?
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Miren Memiševič, Skupina Klik.cz