São Paulo vyhlašuje výběrové řízení na operátora vlakové dopravy
Sao Paulo vyhlašuje výběrové řízení na operátora vlakové dopravy
03.10.2023 / 20:18 | Aktualizováno: 03.10.2023 / 20:25
Vláda státu Sao Paulo vyhlásila skrze Odbor investic výběrové řízení na poskytování služeb veřejné dopravy nové železniční tratě. Linka bude spojovat město Sao Paulo s příměstskou oblastí Campinas a Jundiaí. Cílem výběrového řízení je najít provozovatele této sítě. První vlaky by měly být provozu od roku 2029.
Kromě výstavby nové železniční tratě a plánů vlády v Sao Paulu nabídnout koncesní smlouvy na několik linek městských vlaků hodlá federální vláda pod vedením guvernéra Tarcísia Gomes de Freitas pokročit v projektech městské dopravy také v rámci metra. Jedná se o veřejně soukromé partnerství (PPP), kdy vláda poskytne 8,5 miliardy BRL a Národní banka pro hospodářský a sociální rozvoj (BNDES) 6,4 miliardy BRL. Vláda navrhuje zaplatit za práce cca 6 miliard BRL během předpokládaných sedmi let výstavby. Po dokončení prací vláda dále očekává roční platby ve výši 500 milionů BRL společnosti, která vyhraje nabídku provozu linky, v celkové výši 13,7 miliardy. Hlavním kritériem je to, že nabídku vyhraje uchazeč, který poskytne největší slevu z těchto ročních plateb.
Po podpisu smlouvy, plánovaném na 29. února 2024, začne koncesionář provozovat linku do 18 měsíců. Celková doba koncese se stanovuje na 30 let. Očekává se, že nově bude obslouženo až 60 tisíc cestujících denně na všech linkách.
V posledních měsících uspořádala státní a federální vláda řadu schůzek s významnými světovými společnostmi, na kterých byly představeny projekty městské dopravy, včetně společnosti Alstom, Acciona, OHLA, Sacyr a ACS.
Současně stát Sao Paulo hledá externí financování, o souhlas bude žádat Komisi pro vnější financování (Cofiex), která je podřízena Ministerstvu rozvoje, průmyslu, obchodu a služeb. Zamýšlená oficiální výše finanocvání nebyla potvrzena. Účelem Komise je hodnotit projekty veřejného sektoru, jejichž finanční ústředí má externí zdroje u mezinárodních finančních organizací nebo zahraničních vládních agentur, jako je například Světová banka a Meziamerická rozvojová banka.
Generální konzulát Sao Paulo nepředpokládá, že by se některá z českých firem ucházela o roli generálního provozovatele. Nicméně čeští výrobci zařízení a technologií pro železniční dopravu (především ti, kteří jsou sdruženi v Asociaci podniků českého železničního průmyslu –ACRI) by se mohli ucházet o pozici subdodavatele vítězné společnosti.
Předpokládáme, že by šlo o dodávky při výstavbě infrastruktury (kolejnice), sdělovací, kontrolní a zabezpečovací techniky a komponenty kolejových vozidel (součásti podvozku, elektronická a elektrická zařízení, sedadla, plošiny).
Generální konzulát a zahraniční kancelář CzechTrade jsou připraveni v případě zájmu poskytnout případnému českému zájemci všestrannou podporu a pomoc.
Vyhlášku se všemi pravidly lze stáhnout zde: Vyhlaska (PDF, 36 KB)
Zdroj: bnamericas.com
Autor: Caroline Klauszová, obchod a ekonomika
Poslední zprávy z rubriky Ze světa:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?