Jak může platební brána Comgate pomoci s expanzí do zahraničí?
E-shopař, který se chystá expandovat do zahraničí, musí počítat s odlišnostmi, které působení na jiném trhu přináší. Návyky zákazníků jsou v různých zemích velmi rozdílné i pokud jde o preferované platební metody. Právě v tom může pomoci platební brána Comgate, která s těmito specifiky počítá.
Představme si modelový e-shop. Má skvělé předpoklady k úspěchu – jedinečný a kvalitní produkt vlastní výroby za slušnou cenu, šikovný marketing, fungující logistiku. Přesto se může stát, že se za hranicemi spálí. V čem může být problém?
Při rozšíření působnosti obchodu do cizí země není radno podcenit výběr nabízených platebních metod. Jak je zřejmé i z poslední studie FIS Global Payments Report 2023, zvyklosti v jejich užití se i v rámci Evropy mezi jednotlivými státy až neskutečně liší.
Několik příkladů: ve skandinávských zemích, konkrétně ve Švédsku, se neobejdete bez odložených plateb (BNPL) – v roce 2022 jimi zaplatilo 24 % zákazníků, na tamním trhu jde o nejoblíbenější metodu. V Německu je zase obchodník předurčený k neúspěchu, když nenabízí metody jako PayPal, SEPA direct debit, Giropay nebo SOFORT. V Nizozemsku zákazníci nejraději používají tamní službu iDeal.
Naprostým unikátem v rámci Evropy pak je Polsko, kde vloni 67 % nakupujících zaplatilo prostřednictvím online bankovního převodu. Důvodem takové dominance jedné metody je obliba rychlé, spolehlivé a bezpečné služby BLIK, která byla spuštěna v únoru 2015 na základě spolupráce šesti největších polských bank. Dnes ji podporují v podstatě všechny tamní e-shopy, terminály i bankomaty a zákazníci na ni nedají dopustit.
Platební brána Comgate službu BLIK podporuje – a svým uživatelům tedy otevírá dveře k dominantní části polského trhu. V jejím rozhraní mohou zaplatit rychlým a bezpečným online bankovním převodem nejen uživatelé BLIKu, ale také klienti všech významnějších polských bank.
I v rámci evropské rozmanitosti je naprosto neobvyklé, aby jedna platební metoda nějaký trh ovládla tak jednoznačně. A když už se to konkrétně v Polsku online bankovním převodům povedlo, není radno je vynechat.
Michal Petrák
Michal Petrák je v Comgate od roku 2022 vedoucím komunikace a PR. Vystudoval žurnalistiku a mediální studia na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy. V minulosti působil jako sportovní novinář a manažer PR a komunikace fotbalového klubu.
Comgate
Comgate je ryze česká společnost s dvacetiletou tradicí, která poskytuje platební brány a platební terminály. Ceny prezentuje veřejně v přehledných a jednoduchých tarifech bez hvězdiček. Její služby využívá více než 15 tisícům klientů.
Více informací na https://www.comgate.cz/.
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Okénko pro podnikatele:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Okénko finanční rady
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Iva Grácová, Bezvafinance
Jak se připravit na nečekané výdaje: Tipy na vytvoření a správu nouzového fondu
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Energie dál zlevňovat nebudou, vyplatí se fixovat aktuální ceny?
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
U nehod bez zimních pneumatik mohou pojišťovny krátit plnění
Lukáš Raška, Portu
Portu vydělalo svým uživatelům už přes 5 miliard, spravuje jim více než 36 miliard korun