(Kurzy.cz)
BMI: Indie se do roku 2027 dostane na třetí příčku na světě ve výši spotřebitelských výdajů
Podle odhadů výzkumné společnosti BMI se do roku 2027 indický spotřebitelský trh stane třetím největším svého druhu na světě a zařadí se za USA a Čínu. Aktuálně mu patří 5. příčka.
Analytici Fitch Solutions v této souvislosti odhadují růst reálných výdajů indických domácností o 29%, což bude násobně vyšší růst oproti jiným zemím skupiny ASEAN. Pro Filipíny a Thajsko analytici například odhadují růst výdajů domácností o cca 7,8%.
Hnacím motorem růstu příjmů indických domácností bude především velký podíl mládeže na celkové populaci. Podle odhadů se mezi 20 a 33 lety věku nachází cca 33% indické populace. Tato skupina patří mezi hlavní "utrácející" za elektroniku. Podle BMI výdaje na komunikační zařízení v Indii porostou do roku 2027 v průměru o 11,1% ročně směrem k 76,2 mld. USD.
Vladimír Urbánek
V „oboru" posledních více jak 20 let. Po několikaleté zkušenosti přímo z obchodování s cennými papíry se Vladimír Urbánek posledních více jak 15 let věnuje zpravodajství z domácích a zahraničních kapitálových trhů.
Za důležité považuje především zkušenosti či spíše možnost srovnání s dobou ještě před poslední velkou krizí v letech 2008-9.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz