Indonésie - Dopravní infrastruktura, příležitosti pro český export. Mapa globálních oborových příležitostí 2023/2024
Dopravní infrastruktura země vyžaduje rozsáhlou modernizaci prakticky ve všech oblastech - pozemní, železniční, letištní i městské dopravy. Vzrůstající životní úroveň a demografický boom odhalily poddimenzovanost indonéské infrastruktury. Trvale neuspokojivá kvalita ovzduší a klimatické závazky vedou vládu k investicím do elektromobility.
Budování infrastruktury a zlepšení dopravní konektivity – pozemní , letecké a námořní v rámci regionu – je jednou z hlavních priorit prezidenta Jokowiho. Na programu je vše od obnovy a modernizace železnic a vozového parku, k posílení městské hromadné dopravy v metropolitních oblastech. Zatím nejdále je v tomto ohledu Jakarta se svou historicky první linkou metra, kdy práce na druhé lince aktuálně probíhají. Zavedena byla také návazná příměstská nadzemní kolejová doprava známá jako LRT. Velké příležitosti bude i nadále skýtat především železniční doprava. Dle plánu rozvoje by do roku 2030 mělo být postaveno na 10 524 km železničních spojů včetně 3 755 km městských železničních spojů.
Další strategické priority v infrastruktuře, jak jsou uvedeny v Plánu místního rozvoje pro roky 2020 – 2024
V rámci své Vize 2030 indonéská vláda plánuje usměrnit energetický mix ve prospěch čistých zdrojů energie v míře 29 % z celkové národní spotřeby. Jeden z největších emitentů skleníkových plynů na světě se tak chystá významně investovat do elektromobility a výroby i recyklace lithiových baterií. Elektromobilita je novou prioritou v rámci vládního investičního programu známého jako Positive Investment List . Rozvoj odvětví bude bezpochyby vyžadovat zásadní vstupy ze zahraničí, jak v podobě know-how a technologií, tak i přímých investic, což přináší řadu příležitostí a uplatnění nejen v osobní či nákladní dopravě. Lze očekávat zájem o akvizice vozů na solární pohon pro městskou hromadnou dopravu, a řešení na poli akumulace energie.
Indonéská vláda tak zamýšlí vytvořit v zemi výrobní hub s kapacitou až 600 000 kusů elektrických vozů a 2,5 milionů elektrických motorek v horizontu roku 2030. Nespornou výhodou a zároveň další obchodní příležitostí je výroba lithiových baterií obsahujících nikl, jehož světově významné zásoby se nachází právě v Indonésii. Investiční pobídky vyplývající z EV Roadmap nabízejí vše od zproštění daně z luxusu a dovozních cel po nízkoúrokové splátky. Indonésie chce být globálním hráčem v elektromobilitě, pro což hledá zahraniční investory. Ti nyní budou moci zakládat podniky se 100 % podílem zahraničního kapitálu. Podniky s kapitálovou investicí nad 500 mld. IDR (35 M USD) budou moci využít 100 % osvobození od daně právnických osob, v případě investice nižší zase budou moci stále žádat o 50 % vratku této daně.
Článek je součástí projektu MZV Mapa globálních oborových příležitostí
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz