Nový most mezi Podolím a Zlíchovem má založené hlubinné piloty, opěry a pilíře spodní části stavby. Dokončení této spojnice určené pro městskou hromadnou dopravu, vozidla Integrovaného záchranného systému, cyklisty a chodce se očekává v listopadu 2025. Most zatím nemá oficiální jméno, i když se mu začalo už před lety říkat Dvorecký, není vyloučeno, že nakonec ponese jméno jiné.
V současné době jsou na obou březích založeny hlubinné piloty a základy na všech osách budoucího mostu, ze spodní části
stavby jsou hotové některé pilíře a jedna opěra. Další opěra a pilíř jsou těsně před betonáží. Ve
vodě jsou založeny hlubinné piloty na obou osách.
Stavba mostu si vyžádala nový vjezd do Žlutých lázní a kolejovou odbočku tramvajové tratě a částí inženýrských sítí na Podolském nábřeží, které jsou již hotové.
Po dokončení propojí nový
most existující tramvajové trati mezi smíchovskou a podolskou
stranou řeky. Ušetří vzácný čas také
cestujícím v autobusech MHD a pražské záchranné
službě. A v neposlední řadě se stane také novým propojením obou
stran Vltavy pro pěší a cyklisty.
„Tento most oddělí veřejnou dopravu od individuální, protože po něm nebudou jezdit osobní ani nákladní vozidla a současně zrychlí provoz na Barrandovském mostě,“ uvedl
radní pro dopravu Jaroslav Míth (ODS).„Pro případ dopravních problémů v oblasti Výtoně, vznikne na novém mostě tolik potřebná objízdná trasa pro tramvaje. A navíc se zkrátí cesta na protější břeh Vltavy pro cyklisty i chodce.“
Most pro veřejnou
dopravu, cyklisty a chodce propojí významné tramvajové trati v jižní části města vedoucí od Barrandova a Modřan, a zlepší se tak i přestupní vazby mezi dopravními uzly Lihovar a
Dvorce.
Přes Dvorecký
most by v budoucnu měly jezdit autobusové linky 118, 196 a 197. Linky 125 a 170 by měly i nadále jezdit přes Barrandovský
most. Tyto autobusové linky společně s dvěma tramvajovými linkami denně přepraví odhadem 50 tisíc lidí a výrazně zjednoduší
cestování mezi oběma
břehy řeky. Například autobusová linka 118 díky odklonění z Barrandovského mostu ušetří Pražanům pět minut
cesty v každém směru jízdy.