Jak důležité jsou pro Rakušany on-line recenze pojištění?
Šest z deseti Rakušanů považuje podle aktuální studie internetové hodnocení produktů a firem od uživatelů za důležité. Ve věkové skupině do 30 let jsou recenze relevantní dokonce pro téměř 70 % spotřebitelů. A ve finančním sektoru včetně pojištění na ně dá více než 40 % účastníků studie.
Agentura Marketagent.com Online ResearchGmbH provedla v únoru 2023 anketu mezi 1001 osobami ve věku 14 až 75 let formou webových interview, kdy zjišťovala, jaký vliv mají zkušenosti sdílené na internetu na jejich rozhodovací a nákupní chování. Studie je reprezentativní pro celou rakouskou populaci.
Informace z osobní schůzky, doporučení známých a blízkých příbuzných, jakož i webové stránky příslušných firem jsou podle uskutečněného výzkumu na prvních třech místech, jde-li o to, jakým způsobem si člověk obstarává poznatky o nějaké firmě, popřípadě produktech.
Pro 52,7 % dotázaných v anketě jsou relevantní hodnocení zákazníků na webových stránkách (pro 19 % dokonce velmi relevantní, pro dalších 33,8 % spíše relevantní). A 57,9 % účastníků považuje internetové recenze při získání informací o produktech „zcela zásadně“ za velmi důležité nebo spíše důležité. Přitom se projevuje zřetelně generační trend, jak zdůrazňuje agentura Marketagent: on-line recenze jsou pro 78,8 % příslušníků generace narozené mezi roky 1994 až 2010 (generaci Z), a také pro 69,8 % mileniálů narozených v letech 1980 až 1983, důležité, zatímco v generaci babyboomers (1946-1964) jim lidé přikládají významnou váhu „jen“ z 36,7 %.
Na spolehlivost se nedá vsadit
Důvěra v on-line recenze však není jednoznačná, jak ukazuje studie. 15,8 % respondentů uvádí, že k nim má jen malou důvěru nebo vůbec žádnou, zatímco další zhruba třetina (31,1 %) se vyjádřila, že on-line hodnocením spíše nebo velmi věří. To může souviset i s tzv. „fake recenzemi“, protože 54,6 % oslovených připustilo, že už nejméně jednou odhalilo falešné hodnocení. Podíl falšovaných recenzí se v průměru odhaduje na 37,4 %.
Na druhou stranu už je vysoce zastoupena populace, která na základě špatné recenze na internetu od svého záměru nakoupit už někdy ustoupila (86,1 %). A více než pětina (21,8 %) tak učinila už „často“. Obzvláště mladá generace opakovaně kvůli nedobrým hodnocením své rozhodnutí koupit změnila; v generaci Z je to dokonce podíl 32,5 %.
Recenze v pojištění
V oblasti financí a pojištění jsou považovány on-line recenze za „velmi důležité“ 16,4 % účastníky ankety, a dalších 26,0 % je bere jako „spíše důležité“. Pro sektor to znamená z hlediska důležitosti on-line ocenění služeb šesté místo mezi všemi dotazovanými odvětvími.
Jako nejvýznamnější se ve studii ukázaly internetové recenze u cestování (64,1 % dotázaných se vyjádřilo, že jsou pro ně velmi nebo spíše důležité). Místo druhé si vysloužila oblast „techniky“ (62,0 %) a třetí příčku obsadil obor gastronomie (59,4 % respondentů považuje internetové ocenění spotřebitelů jako relevantní).
Téměř 4/5 všech účastníků ankety už samy také nějakou recenzí nebo hodnocením, případně osobní zkušeností a poznatkem, on-line přispěly. A více než polovina oslovených tak činí stále znovu opakovaně, nejméně jednou ročně (54,4 %). Ve sféře financí se takto na internetu vyjádřilo v uplynulých 12 měsících 6,6 % dotázaných. Výsledek nijak závratný v porovnání s gastronomií (38,6 %), obecně nakupováním (34,1 %) nebo cestováním a dovolenou (30,6 %).
oPojištění.cz
informace ze světa pojištění a risk managementu
Zpravodajský portál, který poskytuje komplexní zpravodajství ze světa pojištění a risk managementu. Denně přináší aktuální zprávy o vývoji pojistného trhu, odborné analýzy, informace o nabízených pojistných produktech a rozhovory s významnými osobnostmi pojišťovnictví.
Více informací na: www.opojisteni.cz
Poslední zprávy z rubriky Pojištění:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.11.2024 Nejlepší telefon za 2 990 Kč. Motorola má hit…
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jak trh reagoval na volby v USA? Historická maxima, ale i prudké propady
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Okénko finanční rady
Martin Thienel, Kalkulátor.cz
Iva Grácová, Bezvafinance
Podvodníci čekají na vaši chybu: Jak se nenapálit při vánočních nákupech na internetu?
Marek Pokorný, Portu
Jak snížit daně díky DIPu? Zde je návod pro vyplnění daňového přiznání
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Jak reagovat na konec smlouvy s dodavatelem? Pozor na vyšší ceny
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
Flotilové pojištění ušetří firemní finance i starosti, které se týkají služebních i soukromých cest
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna