V Německu žije necelých 11 milionů dětí a pomalu přibývají - Zajímavost
Podíl dětí na celkové populaci Německa znovu pomalu stoupá. Z celkových 83,2 milionu obyvatel žijících v zemi začátkem roku 2022 bylo 10,9 milionu ve věku do 13 let včetně.
Jak sdělil německý spolkový statistický úřad Destatis na konci května, činil podíl tohoto věkového segmentu 0-13 let včetně už 13,0 % celkového obyvatelstva Německa. Zastoupení tedy od nejnižšího stavu začátkem roku 2015 (12,2 %) v uplynulých několika letech opět o něco vzrostlo.
Příčinou tohoto mírného trendu je zvyšující se porodnost. Od roku 2010 do roku 2014 se narodilo v průměru 682 200 dětí ročně. Od roku 2015 do roku 2020 už to bylo průměrně 775 600 kojenců narozených každý rok. Počet dětí narozených v roce 2021 na úrovni 795 500 holčiček a kluků znamenal dokonce rekordní výši od roku 1997. Nicméně v roce 2022 podle předběžných údajů opět poněkud klesl na 738 900 nově narozených dětí.
Evropské porovnání
V zemích Evropské unie byl průměrný podíl populace dětí na celkovém počtu obyvatel o něco vyšší, když začátkem roku 2022 statistici Eurostatu hlásili hodnotu 13,9 %. Ještě nižší zastoupení dětí než v Německu měla Itálie (11,7 %), Portugalsko (11,8 %), Malta a Řecko (shodně obě země 12,6 %) a Španělsko (12,9 %). Naopak relativně vysoký podíl dětí byl zaznamenán v Irsku (18,3 %), ve Švédsku (16,4 %) a ve Francii (16,2 %). Do těchto čísel nespadá ještě vlna uprchlíků z Ukrajiny.
oPojištění.cz
informace ze světa pojištění a risk managementu
Zpravodajský portál, který poskytuje komplexní zpravodajství ze světa pojištění a risk managementu. Denně přináší aktuální zprávy o vývoji pojistného trhu, odborné analýzy, informace o nabízených pojistných produktech a rozhovory s významnými osobnostmi pojišťovnictví.
Více informací na: www.opojisteni.cz
Poslední zprávy z rubriky Ze světa:
Přečtěte si také:
Prezentace
16.09.2024 Cena ropy je nejnižší za poslední 3 roky.
11.09.2024 Investiční pohled na Apple: Budou nové iPhony…
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Snaha o navrácení lesku Barbie v době klesajícího prodeje. Barbie telefon jako tahák sezóny?
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz