Zahájili jsme stavbu okružní křižovatky v Krásném Březně na silnici I/62
Dub 14, 2023 | Aktuality pro Ústecký kraj
Zahájili jsme stavbu okružní křižovatky v Ústí nad Labem – Krásném Březně na silnici I/62, kde aktuálně probíhají stavební práce na zhotovení provizorní komunikace s mírným dopravním omezením. Řidiči zde nyní projedou zúženými jízdními pruhy se sníženou rychlostí. Okružní křižovatku v hodnotě 58,4 mil. kč bez DPH plánujeme uvést do provozu v lednu příštího roku. Zhotovitelem stavebních prací je společnost Eurovia CS, a.s.
Silnice I/62 je v Ústí nad Labem součástí páteřní sítě komunikací, která slouží pro provoz vozidel ve směru od Prahy a Lovosic (silnice I/30), z dálnice D8 (silnice II/613 – Žižkova ulice), a též pro místní dopravu mezi Ústím a Děčínem. Řidiči je také využívána pro příjezd ze čtvrtí Neštěmice a Krásné Březno. Současná podoba křižovatky ulic Podmokelská, Pekařská a Karolíny Světlé není z pohledu potřeby plynulého a bezpečného vedení silničního provozu vhodná, a proto je nutná její přestavba. Stávající křižovatka je neúplná a neumožňuje pohyby do všech potřebných směrů. Není možné odbočit ze silnice I/62 ve směru z centra Ústí nad Labem do Podmokelské ulice do Krásného Března. Dále není možné odbočit do ulice Karolíny Světlé, a to ani ze silnice I/62 od centra Ústí nad Labem, ani z Podmokelské ulice z Krásného Března a také výjezd z ulice Karolíny Světlé je možný pouze do Podmokelské ulice směrem do Krásného Března.
Stavba je umístěna v intravilánu města a řeší přestavbu části neúplné mimoúrovňové křižovatky ulic Podmokelská, Pekařská a Karolíny Světlé na okružní křižovatku. Ta je navržena jako pětiramenná, z toho dva vjezdy jednosměrné, s vnějším průměrem 50 metrů. Šířka jednopruhového okružního pásu je 4,5 metru, šířka dlážděného prstence 1,5 metru.
Těleso okružní křižovatky je celé navrženo v násypu z důvodu vybudování podchodu pro pěší, který bude zajišťovat mimoúrovňové převedení chodců a cyklistů pod silnicí I/62. Podél jižní strany okružní křižovatky je násypové těleso opřeno do gabionové zdi, která je propojena s křídlem mostního objektu. Pod gabionovu zdí je navrženo chodníkové propojení od stávajícího podchodu pod železniční tratí k novému podchodu pro pěší pod silnicí I/62. Součástí stavby je také nový autobusový záliv na silnici I/62 ve směru do Neštěmic. V rámci stavby dojde dále k úpravě dešťové kanalizace, k vybudování nového veřejného osvětlení komunikací a chodníků a trakčního vedení pro trolejbusovou dopravu.
Shrneme-li výhody stavby nové okružní křižovatky, je to zajištění propojení všech dopravních směrů, dojde k eliminaci nebezpečných manévrů při otáčení vozidel a celkovému usměrnění dopravy, zajištění mimoúrovňového křížení s chodci a cyklisty s vazbou na širší území, bude doplněn autobusový záliv pro dostupnost ulice Karolíny Světlé a ulice Nový Svět a v neposlední řadě okružní křižovatka napomůže snížení rychlosti vozidel, která je dle provedeného kontrolního měření v místě významně překračována.
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Prezentace
16.09.2024 Cena ropy je nejnižší za poslední 3 roky.
11.09.2024 Investiční pohled na Apple: Budou nové iPhony…
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Snaha o navrácení lesku Barbie v době klesajícího prodeje. Barbie telefon jako tahák sezóny?
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Iva Grácová, Bezvafinance
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Mám malou spotřebu elektřiny, vyplatí se mi měnit dodavatele?
Marek Pokorný, Portu
Průzkum: Většina mladých Čechů si přivydělává kvůli finanční nezávislosti
Martin Steiner, BNP Paribas Cardif Pojišťovna