Mladá Boleslav obdržela v březnu
2023 od Ministerstva pro místní rozvoj rozhodnutí o poskytnutí
dotace na projekt: Portál občana
Mladá Boleslav. "Portál občana je projekt, který má za cíl vytvořit centrální
místo elektronických
služeb města. Jde o další krok, jak může úřad fungovat online a usnadnit tak
obyvatelům našeho města život. Nebudou muset kvůli každé maličkosti na radnici, řadu věcí si díky tomu zařídí bezpečně z pohodlí domova," vysvětlil první náměstek primátora Jiří Bouška.
Předmětem projektu je vytvoření centrálního místa elektronických
služeb města – Portál občana. Hlavním cílem projektu, jehož realizace se předpokládá až do konce dubna
2024, je rozvoj
služeb eGovernmentu pro občany města v oblasti transakčního portálového řešení s využitím zaručené elektronické identity prostřednictvím pořízení informačního systému s novými funkcionalitami.
Realizací projektu budou veřejnosti poskytnuty přívětivé, efektivní a bezpečné on-line
služby města
Mladá Boleslav.
Na jednom místě budou soustředěny všechny elektronické
služby a agendy města:
- IS portál občana s platební branou s životními situacemi a formuláři
- IS místní poplatky napojené do portálu občana
-
IS Zábory napojený do Portálu občana.
Navržené řešení představuje transakční
služby, tedy řešení zahrnující podání všech typů, včetně provedení platby nebo rezervace termínu pro prezenční jednání, potvrzení a doručení rozhodnutí úřadu.
Projekt je spolufinancovaný z Integrovaného regionálního operačního programu (
IROP), kde výše
dotace dosahuje až 85 % (70 %
EU + 15 %
státní rozpočet), tj. 5 942 673,00
Kč s
DPH. Celkové náklady projektu jsou ve výši téměř 7 mil.
Kč s
DPH.