Silnice z Břehů na Sopřeč by se mohla začít opravovat v příštím roce
![](https://i.fin.cz/zpravy/obrazky/75/701475-silnice-z-brehu-na-soprec-by-se-mohla-zacit-opravovat-v-pristim-roce/obrazek(6)_w670h376.jpg)
Hejtman Pardubického kraje Martin Netolický jednal v pondělí se starosty Sopřeče, Strašova, Újezdu, Žáravic a Vyšehněvic. Tématem byl stav silnic nižších tříd v širším okolí. Jednou z nich je silnice III/32722 v úseku Břehy – Sopřeč. Na ní došlo po zimě k provizorním opravám a nyní se projektuje větší rekonstrukce téměř čtyři kilometry dlouhého úseku z Břehů až po křižovatku na Strašov. Řeč byla také o mohutné výstavbě rodinných domů, což ovlivňuje například kapacity škol a školek, ale také další infrastruktury.
„Bohužel stávající nastavení rozpočtového určení daní nám neumožňuje tak rozsáhlou investiční činnost do silniční sítě, kterou bychom si všichni přáli, a kterou bychom potřebovali. Musíme si uvědomit, že jsme dlouhodobě v rámci daňových příjmů pod příjmy krajů s podobným počtem obyvatel. Proto do budoucna doufáme, že dojde k narovnání, které by nám mohlo přinést navíc přibližně 900 milionů korun do rozpočtu kraje, což by samozřejmě výrazně posílilo naše možnosti investovat do silnic nižších tříd,“ sdělil úvodem hejtman Martin Netolický, který společně s ředitelem Správy a údržby silnic Miroslavem Němcem seznámil přítomné starosty s aktuálním plánem příprav na rekonstrukci silnice III/32722, která vede od Břehů směrem na Sopřeč. „V tuto chvíli projektujeme opravu z našeho pohledu nejvíce poškozeného úseku z Břehů až po křižovatku na Strašov v délce 3,7 kilometru. Předpokládáme, že v červenci by měl být projekt hotový a následovat bude stavební řízení a výběr zhotovitele. Odhadované náklady jsou v tuto chvíli necelých 47 milionů korun. Řešením je například rozdělení na dvě etapy, což samozřejmě zvyšuje pravděpodobnost realizace. V momentě, kdy budeme znát cenu po výběrovém řízení, budeme řešit, zda opravíme celý úsek najednou či na etapy,“ řekl hejtman, který se starosty hovořil také o možném omezení tranzitní dopravy, která má velký vliv na opotřebení silnic nižších tříd, které na tuto zátěž nejsou budované či o dalších opatřeních na uklidnění dopravy. Starostové hejtmana informovali také o problematice mohutné výstavby rodinných domů, což má vliv také na nutnost budování navazující infrastruktury, a to včetně kapacit v mateřských a základních školách.
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Výpočet čisté mzdy v roce 2021 i v předchozích letech, změny v roce 2021
- Kalkulačka DPH - výpočet DPH pro rok 2019 i pro roky 1993-2018
- Daň z příjmů v roce 2020, změny kvůli koronaviru i daňové přiznání za rok 2019
- 2025 - Rok 2025. Co nového bude v roce 2025 ve financích?
- Kdy můžete do předčasného důchodu a o kolik peněz přijdete?
- Sleva na poplatníka 2023 - 30.840. Kč. Slevu může uplatnit zaměstnanec i OSVČ. Sleva zůstává stejná jako v roce 2022.
- Nezaměstnanost v ČR, vývoj, rok 2020, Míra nezaměstnanosti v %
- Kalkulačka silniční daň - výpočet silniční daně za rok 2020
- Příspěvek na bydlení v roce 2021 - Kalkulačka
- Čísla účtů pro placení daní v roce 2020
- Daň z nemovitosti - daň z nemovitých věcí v roce 2020
- Zrušení daně z nabytí nemovitých věcí kvůli koronaviru, daň z nabytí nemovitosti v roce 2020
Prezentace
12.02.2025 iPhone 16 Pro za 699 Kč! Nová služba nemá v…
29.01.2025 Xiaomi má nový bestseller. Je extrémně nadupaný a
28.01.2025 České firmy stále častěji místo banky…
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ambiciózní plány Volva: Pomohou autonomní nákladní vozy americké nákladní dopravě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Zlatý býk je k nezastavení: Zlato překonalo hranici 2 900 USD
Štěpán Křeček, BHS
Cestovní ruch je na vzestupu. Rok 2024 výrazně překonal předpandemický rok 2019
Miroslav Novák, AKCENTA
ČNB v únoru snižuje úrokové sazby, ale s jejich dalším poklesem bude velmi opatrná
Charu Chanana, Saxo Bank
Scénář obchodní války 2.0: Co to znamená pro vaše portfolio?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři