mzv.cz (MZv ČR)
Makroekonomika  |  28.02.2023 01:41:00

Zájem o český sklářský průmysl v Koreji roste

Zájem o český sklářský průmysl v Koreji roste

28.02.2023 / 01:36 | Aktualizováno: 28.02.2023 / 01:41

Česká tradiční značka Moser poprvé představuje svá umělecká díla na korejském trhu, a to v obchodním domě Hyundai Department Store. Jedná se o skvělou příležitost, jak ukázat, co sklárnu Moser činí unikátní již od roku 1857. Precizní ruční výroba, bezolovnatý křišťál, jedinečnost barevných odstínů a umění mistrů rytců. Díky těmto aspektům se díla této značky těší celosvětovému úspěchu a mezi její vlastníky je řada významných osobností.

Podle databáze Českého statistického úřadu se v roce 2022 vyvezlo z České republiky do Koreje sklo a skleněné výrobky o hodnotě v přepočtu za 4 337 000 USD. Korea je nejen jedním z největších odběratelů skla, ale i bižuterie a keramiky. Z České republiky do Koreje putují skleněné výrobky praktického využití jako například laboratorní, nábytkové či zrcadlové tvrzené sklo i výrobky umělecké jako šperky, korálky, okrasné zboží, foukané, broušené a další opracované sklo.

České sklářské výroby se v Koreji těší značné oblibě mezi znalci i u široké veřejnosti. Oceňována je především dlouholetá tradice a historické pozadí. Již v roce 2015 se konala výstava českého sklářského zboží pod názvem Story of Bohemian Glass v Národním muzeu, o kterou byl projeven značný zájem. Na výstavě byla prostřednictvím několika set děl různých druhů sklářských výrobků od českých manufaktur představena kultura a historie Čech.

Korejci o českém sklářství ve svých blozích píší jako o výsledcích nekonečného úsilí a rozvoje. Právě spojení kultury a historie funguje u korejských zákazníků velmi dobře.

Možnost zviditelnit se naskýtá českým výrobcům prezentací jejich produktů na kulturních událostech jako například na veletrzích pořádaných v Soulu. Skleněné výrobky lze importovat nejen offline u příležitosti kulturních akcí, ale i dlouhodobým prodejem skrze internetové obchody. Místní e-shopy jako např. Jibggumigi, Wimep a další prodávají sklářské výrobky a bižuterii českého původu a poskytují příležitosti pro otevření kamenného nebo internetového obchodu i pro investice do tohoto odvětví.

Pavel Kalina, Ekonomický diplomat, Zastupitelský úřad ČR v Soulu


K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář

Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:

Út 12:40  Česká ekonomika roste již dva kvartály za sebou Moore Czech Republic (Moore Czech Republic)
Út 11:10  Index SP 500 našel podporu na klouzavém průměru InstaForex (InstaForex)




Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688