České sklo a porcelán si v Řecku udržují dobrou pozici
České sklo a porcelán si v Řecku udržují dobrou pozici
14.02.2023 / 13:30 | Aktualizováno: 14.02.2023 / 15:02
České hotelové a restaurační sklo a porcelán ani letos nechyběly na athénském mezinárodním veletrhu zásobování a vybavení pro hotely a podniky veřejného stravování HO.RE.CA. 2023. Podle místních obchodníků se úspěšně drží v silné mezinárodní konkurenci.
Řecký turistický sektor, který je hlavní oporou národní ekonomiky a ročně přímo či nepřímo produkuje zhruba čtvrtinu hrubého domácího produktu, se v roce 2022 vzpamatoval z covidového šoku. Řecko navštívilo zhruba 30 milionů zahraničních návštěvníků a díky dobrému počasí se délka turistické sezóny protáhla až do zimy. Pokud mezinárodní recese nezhatí nadějné vyhlídky, měl by turistický boom v Řecku pokračovat i letos.
Rozvoj cestovního ruchu s sebou přináší investice do turistické infrastruktury, ubytovacích a stravovacích kapacit. Po celém Řecku včetně Athén rostou nové hotely a apartmány. Zájem investovat do modernizace turistických služeb potvrdil také letošní, v pořadí 17. ročník mezinárodního veletrhu zásobování a vybavení pro hotely a podniky veřejného stravování HO.RE.CA.2023 – HOtely-REstaurace-CAfee, který se uskutečnil ve dnech 10.-13. února 2023 na athénském výstavišti METROPOLITAN EXPO. Zhruba 500 vystavovatelů z deseti zemí zde tisícům návštěvníků z řad podnikatelů nabídlo širokou škálu zboží, jehož prezentace byla opět na vysoké úrovni.
Je radostné, že ani letos mezi exponáty nechybělo české hotelové sklo a křišťál společností Crystalex, Crystalite Bohemia a Bohemia Crystal, jakož i karlovarský porcelán Benedikt a Thun.
Prezentace výrobků společností Crystalex, Thun, Benedikt, Bohemia Crystal a Crystalite Bohemia na výstavišti.
Na svých stáncích je nabízela celá řada řeckých obchodníků, kteří v rozhovoru se zástupci velvyslanectví potvrdili dobré jméno českých výrobků, o které je v řeckých turistických podnicích trvalý zájem. Díky tradiční kvalitě, ale i velmi dobrému místnímu zastoupení, zatím obhajují svoji pozici na trhu v tvrdé mezinárodní konkurenci zejména ze sousední Itálie, ale i z Německa a v posledních letech také z Turecka, jehož výrobky sice zaostávají co do kvality, jejich předností je však nízká cena.
Stánek obchodní společnosti bratrů Mavromichalisových, kteří kromě českého skla nabízejí také širokou škálu porcelánu.
Stánek dalšího z distributorů, obchodní společnosti P. Sarris
Návštěva tohoto významného mezinárodního veletrhu či případná účast je pro české výrobce, kteří uvažují o vstupu na řecký trh, předpokladem, jak se seznámit s konkurencí, srovnat si nabídku a ceny, případně se poohlédnout po distributorovi.
Autorky:Martina Kapounová, ekonomická diplomatka, Jitka Chromcová, ekonomická specialistka, Velvyslanectví ČR v Aténách
Poslední zprávy z rubriky Ze světa:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.10.2024 Inflace nezmizí. I 2,2 % vás v čase může…
26.09.2024 Technologický gigant Intel na kolenou! Co…
24.09.2024 XTB představuje Zlatana Ibrahimoviće jako…
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Miroslav Novák, AKCENTA
Utlumená aktivita v tuzemském výrobním sektoru pokračuje – PMI (září 2024)
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ocelářská krize v Číně: Ceny železné rudy čelí prudkému oslabení
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři