Adidas míří do ztráty, poprvé za více než 30 let. Rasistické výroky rappera Kanye Westa činí neprodejným zboží firmy za skoro 30 miliard korun, které firma možná jen tak spálí
Akcie německého Adidasu, ikonického výrobce sportovních potřeb, se závěrem týdne dramaticky propadly poté, co firma varovala, že má ve skladech neprodejné zboží za 1,2 miliardy eur, neboli zhruba 28,5 miliardy korun. Jedná se o zboží, které sportovní gigant vyrobil pod značkou Yeezy v rámci marketingové spolupráce s americkým rapperem Ye, dříve známým jako Kanye West.
Německý podnik se zpěvákem ukončil lukrativní partnerství loni koncem října poté, co se Ye opakovaně veřejně vyjadřoval antisemitsky a rasisticky. Adidas přitom do té doby svoji značku Yeezy jednoznačně upřednostňoval a vložil do ní značný kapitál. Sázka na „brand“ amerického rappera, jež se zprvu jevila jako fenomenální úspěch, však skončila největším marketingovým fiaskem v dějinách firmy a jedním z historicky největších průšvihů daného rázu v celém sportovním průmyslu.
Tržby Adidasu se letos mají podle nové prognózy firmy propadnout v řádu vyšších jednotek procent, zatímco analytici až dosud předpokládali růst o přibližně čtyři procenta. Provozní ztráta podniku by letos měla činit zhruba 700 milionů eur, neboli 16,6 miliardy korun. Jedná se o první celoroční ztrátu Adidasu za více než třicet let.
Tím však problémy nekončí. V Adidasu mají bolehlav i z toho, co s oblečením, obuví a dalšími potřebami se značkou Yeezy nyní vlastně udělat. V živě paměti si lidé z branže nesou palbu kritiky, v níž se před pěti lety ocitl britský výrobce luxusních oděvů, doplňků a kosmetiky Burberry. Nechal totiž tehdy své výrobky celkem v přepočtu za zhruba 800 milionů korun je tak spálit, aby zabránil jejich rozkradení či prodeji pod cenou, jenž by značku poškodil.
Otázkou tedy je, zda se nyní stejnou cestou vydá právě i Adidas.
Lukáš Kovanda, Ph.D.
Hlavní ekonom, Trinity Bank
TRINITY BANK
Trinity Bank působí na finančním trhu již 25 let a vznikla transformací Moravského Peněžního Ústavu – spořitelního družstva. Má více než 92 000 klientů a její bilanční suma přesahuje 65 miliard Kč.
Trinity Bank se specializuje na privátní a korporátní bankovnictví, u fyzických osob se zaměřuje především na vkladové a spořicí produkty, které nabízejí nadstandardní zhodnocení úspor.
Více informaci na: www.trinitybank.cz
Okomentovat na facebooku
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz