Výsledky Netflixu pozitivně překvapily Wall Street. Akcie v premarketu vzrostly o 6 % 📈.
Společnost Netflix (NFLX.US) oznámila finanční výsledky, které pozitivně překvapily analytiky. Akcie si před otevřením trhu připsaly téměř 6 %. Euforicky byl přijat výrazný nárůst počtu placených předplatitelů, který dal akcionářům naději na lepší budoucnost po obtížném předchozím roce. Wall Street vnímala nárůst nových předplatitelů jako významný, a to i přes tání zisků:
Příjmy: 7,9 mld. USD oproti 7,79 mld. očekávání a 7,7 mld. USD ve 4. čtvrtletí 2021 (2% meziroční růst)
Zisk na akcii (EPS): 0,12 USD oproti 0,45 USD (Refinitiv)
Předplatné: 231 mil., nárůst o 7,66 mil. oproti 4,5 mil. odhadů
Čistý zisk: 55 milionů USD oproti 607 milionům USD ve 4. čtvrtletí 2021
Provozní zisk: 550 milionů USD oproti 632 milionům USD ve 4. čtvrtletí 2021.
Společnost očekává v prvním čtvrtletí roku 2023 růst tržeb o 4 % oproti 3,7% růstu podle odhadů Wall Street. Marže ve výši 7 % rovněž překonávají očekávání analytiků. Zisk Netflixu na akcii klesl zejména kvůli ztrátě související s dluhem denominovaným v eurech. Společnost ve 4. čtvrtletí 2022 utratila za obsah 4 miliardy USD (5,7 miliardy USD ve 4. čtvrtletí 2021) a v roce 2023 plánuje snížit rozpočet na 17 miliard USD.
Reklamy se světlejší budoucností?
- Růst počtu předplatitelů se v poslední době zpomalil, a tak Netflix podnikl kroky ke zlepšení svého obchodního modelu. Společnost ve spolupráci s Microsoftem představila levnější verzi služby s reklamami, která byla pro uživatele spuštěna v listopadu;
- Společnost včera sdělila, že je "spokojena s prvními výsledky". Povýšení Grega Peterse, který byl zodpovědný za spuštění reklamní služby, do funkce generálního ředitele potenciálně naznačuje, že nový byznys je pro Netflix důležitý a výhled kolem jeho budoucnosti je optimistický;
- Podle finančního ředitele Spencera Neumanna by společnost reklamy nezavedla, kdyby si nebyla jistá, že tento segment bude v budoucnu tvořit alespoň 10 % příjmů, přičemž cílem je vyrovnat se příjmům společnosti Hulu;
- Společnost nezveřejnila, jak velký podíl na novém předplatném mají uživatelé, kteří se rozhodli pro službu s reklamami. Deník Wall Street Journal uvádí, že v listopadu si nejlevnější tarif s reklamami objednalo pouze 15 % nových předplatitelů Netflixu v USA (oproti listopadovým odhadům 9 %);
- Netflix uvedl, že nezaznamenal významný počet lidí, kteří by přešli na levnější předplatné. To znamená, že prémioví předplatitelé, kteří využívají drahé nabídky, zřídkakdy ruší předplatné, což je obecně pozitivní známka jejich závazku. Nejoblíbenějším obsahem ve 4. čtvrtletí byly premiérové tituly Netflixu "Wednesday", "Harry and Meghan" a "Glass Onion".
Je čas bojovat se sdílením hesel
- V prvním čtvrtletí roku 2023 Netflix zpočátku spustí placený program sdílení, jehož cílem bude generovat příjmy od uživatelů, kteří sdíleli hesla s lidmi mimo vlastní domácnost;
- Společnost hodlá umožnit uživatelům zakoupit balíček pro osoby mimo domácnost, s nimiž chtějí sdílet platformu. Netflix očekává, že někteří uživatelé kvůli tomu odejdou, ale v konečném důsledku se očekává, že možnost zpoplatnit další účet zvýší příjmy;
- Spoluzakladatel a bývalý generální ředitel společnosti Netflix Reed Hastings odstupuje z funkce; bude výkonným předsedou. Funkci generálního ředitele budou zastávat Greg Peters a Ted Sarandos. Společnost Netflix uvedla, že nebude poskytovat pokyny ohledně předpokládaného počtu předplatitelů. Cena akcií na základě těchto prognóz v uplynulých letech reagovala a nyní se společnost hodlá zaměřit spíše na příjmy než na růst počtu předplatitelů.
Akcie Netflix (NFLX.US), interval D1. Cena akcií společnosti je stále na úrovni 1. čtvrtletí 2020, kdy se počet předplatitelů pohyboval kolem 182 milionů. V současné době je v plusu o více než 25 %. Překřížení SMA200 (červená linie) s SMA100 (černá linie) může být předzvěstí delšího období růstu akcií společnosti. Je však možné, že po zahájení seance se investoři vrátí k prodeji akcií v obavách z klesajících zisků společnosti a recese v roce 2023. Předobchodní fáze naznačuje otevření na úrovni 334 USD za akcii. Zdroj: xStation5
X-Trade Brokers (XTB) je mezinárodní brokerský dům, který poskytuje profesionální podmínky pro obchodování CFD na forex, indexy, komodity, kryptoměny a pro investování do akcií a ETF. Své služby neustále zdokonaluje, o čemž svědčí řada mezinárodních ocenění a potvrzují to i tuzemská ocenění Broker roku a Forex broker roku, získaná opakovaně na Investičním summitu MoneyExpo. Pro své klienty nabízí XTB poskytuje profesionální obchodní platformy MetaTrader 4 a xStation 5 s integrovanou kalkulačkou, bezplatné vzdělávání, 24h zákaznickou podporu, bezplatné vzdělávání a denní zpravodajství z finančních trhů.
Rozdílové smlouvy jsou komplexní nástroje a v důsledku použití finanční páky jsou spojeny s vysokým rizikem rychlého vzniku finanční ztráty. U 72 % účtů retailových investorů došlo při obchodování s rozdílovými smlouvami u tohoto poskytovatele ke vzniku ztráty. Měli byste zvážit, zda rozumíte tomu, jak rozdílové smlouvy fungují, a zda si můžete dovolit vysoké riziko ztráty svých finančních prostředků.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři