Ministr Kupka jednal se zástupci obcí o stavu přípravy středočeské D3
S více než 40 zástupci středočeských měst a obcí se setkal ministr dopravy Martin Kupka na pracovním jednání o přípravě výstavby středočeské části dálnice D3, které se uskutečnilo v Jílovém u Prahy. Spolu se zástupci Středočeského kraje a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) představil aktuální stav, další kroky přípravného řízení a diskutoval se zástupci obcí jejich připomínky k plánované trase a možná kompenzační opatření související s výstavbou dálnice.
Trasování středočeské části dálnice D3 v tzv. západní variantě, tedy přes oblast Posázaví, bylo s definitivní platností potvrzeno v listopadu 2021, kdy Nejvyšší správní soud zamítl kasační stížnost ve věci první aktualizace Zásad územního rozvoje Středočeského kraje. Tím definitivně potvrdil platnost aktualizovaných ZÚR a ukončil tak dlouholetý spor o vedení dálnice. V návaznosti na rozhodnutí Nejvyššího správního soudu pak následně v listopadu 2022 Ústavní soud v Brně odmítl stížnost spolku Krajina 2000 a obce Okrouhlo u Prahy.
V listopadu podalo ŘSD žádost o vydání územního rozhodnutí na všech 5 dálniční úseků a související přivaděče. ŘSD využilo možnosti, které mu dává nová legislativa pro vedení územního řízení.
Příprava stavby běží dál. „Kromě probíhající inženýrské činnosti pro získání územního rozhodnutí, o které je již požádáno na Krajský úřad Středočeského kraje na celý úsek dálnice, probíhá také v trase dálnice již od začátku loňského roku velmi podrobný geotechnický průzkum. Jeho výsledky budou k dispozici na konci letošního roku a poslouží jako stěžejní podklad pro zpracování dokumentace pro stavební povolení,“ představil aktuální stav přípravy generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
„Na konci loňského roku byla také zahájena jednání s vlastníky pozemků v katastrálním území Jílové u Prahy a Luka pod Medníkem dotčených realizací podrobného geotechnického průzkumu pro most Sázava a pro tunely Luka a Kamenná Vrata, které budou realizovány prostřednictvím ražby průzkumných štol,“ doplnil Mátl.
Středočeská část dálnice D3 bude po svém dokončení měřit 58,5 kilometru. Dálnice se napojí na Pražský okruh u Jesenice a na jih povede kolem Jílového, Netvořic a Maršovic dále na Heřmaničky. S Benešovem ji propojí šestikilometrová Václavická spojka. Součástí stavby bude mimo jiné deset mimoúrovňových křižovatek, sedm tunelů o celkové délce sedm kilometrů či most přes řeku Sázavu.
Stavba navazujících kilometrů D3 postupuje v Jihočeském kraji. Zde jsou aktuálně ve výstavbě 3 dálniční úseky o celkové délce 28,4 kilometrů. Ještě letos pak ŘSD plánuje zahájit stavební práce na zbývajících dvou úsecích na hranice s Rakouskem.
Vzhledem k opakujícím se zavádějícím tvrzením k přípravě D3, které se objevují v mediálním prosrotu, jsme připravili stručný přehled základních informací ke stavbě, který naleznete v příloze.
Poslední zprávy z rubriky Doprava:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz