Tisková zpráva (Tisková zpráva)
Obchod a služby  |  20.12.2022 12:21:27

I přes vyšší ceny letos vánoční sezona překonává loňský rok, ukazují data společnosti Biano

Lidé chystají své domácnosti na Vánoce již od října, přípravy vrcholí na konci listopadu. Vyplývá to z dat tržiště s nábytkem a dekoracemi Biano. Při předvánočních nákupech nového vybavení domácností kromě vánoční výzdoby stoupá i obliba některých „nevánočních“ kategorií. Větší popularitě se v tomto období těší také křesla, rohové sedací soupravy a konferenční stolky. Biano pozoruje rok od roku větší zájem také o umělé stromky, který je letošní vánoční sezonu o čtvrtinu vyšší než loni. O bezmála čtvrtinu vzrostl meziročně zájem také o dekorativní osvětlení, a to navzdory rostoucím cenám energií. Růst cen Biano pozoruje u nejžádanějších vánočních produktů. Ty meziročně vzrostly o 22 % v říjnu, v listopadu pak o 16 %.

Dle technologické společnosti Biano vánoční sezona v segmentu home & decor letos odstartovala již v říjnu a je nyní v plném proudu. Sezona tradičně vrcholí na přelomu listopadu a prosince, poté pozvolna klesá až k vánočním svátkům. Po celou dobu se přitom mění rozložení toho, jaké vybavení domácnosti lidé vyhledávají.

„Podzim tradičně bývá silnou sezonou pro segment home and decor. S chladným počasím se lidé po létě opět stahují do svých domácností a zútulňují je. Během listopadu se k tomu přidává chystání domácností na vánoční svátky. Během podzimu tak tradičně bývají nejsilnější kategorie křesel, sedacích souprav, povlečení a následně dekorativní osvětlení a vánoční stromky. Po útlumu vánoční sezony zhruba v polovině prosince očekáváme snížený zájem až do začátku lednových povánočních slev a výprodejů,“ komentuje data Michal Zelinka, CEO Biana.

Zájem překonává loňskou sezonu i přes vyšší ceny

Mezi nejpopulárnější kategorie podzimní a vánoční sezony patří podle dat z minulého roku povlečení, křesla, sedací soupravy. Například zájem o povlečení minulý rok v rámci hlavní sezony vystřelil o 100 % oproti září a říjnu. Letošní čísla naznačují, že tento trend pokračuje a poptávka po těchto kategoriích roste i meziročně. Oproti číslům z roku 2021 Biano zaznamenalo také 15% nárůst zájmu o jídelní židle a 4% růst v kategorii křesel.

„Navzdory horší ekonomické situaci a dražšímu zboží zájem o některé kategorie překoná loňský rok. Nejlépe prodávané produkty na našem tržišti byly v říjnu v průměru o 22 % dražší než minulý rok,“ popisuje Zelinka letošní nárůst cen.

Vánoce s umělým stromkem a více světýlky

Podle dat Biana v posledních letech nebývale roste poptávka po umělých vánočních stromcích. Jen letos poptávka po nich asi o čtvrtinu překonala říjnovou poptávku v loňském roce. Přitom už loni byl trend v této kategorii rostoucí. „Segment umělých vánočních stromků stále významně roste, přestože umělé stromky bývají násobně dražší než jejich přírodní protějšky. Lidé vidí výhodu v tom, že stromek mohou využívat opakovaně a nemusí každý rok řešit nákup živého stromku. Během pár let se jim tak umělý stromek vyplatí,“ vysvětluje možné motivace zákazníků Zelinka.

Zvyšuje se také zájem o dekorativní osvětlení, který oproti minulému roku vzrostl téměř o čtvrtinu. „I přes rostoucí ceny energií nepozorujeme, že by lidé v tomto směru šetřili. Ba naopak. Například popularita dekorativního osvětlení oproti loňskému roku vzrostla o 21 %. Lidé tak ani přes nepříznivou situaci neslevili ze svých požadavků na výzdobu svých bytů,“ uzavírá Zelinka.


Biano je česká technologická společnost, která skrze nejnovější technologie digitalizuje nakupování nábytku a dekorací. Platforma Biano doprovází zákazníky během celé cesty vybavování jejich domácnosti, od nápadu a inspirace přes navrhování interiéru až po hledání toho perfektního vybavení a sdílení zkušeností s komunitou. Český startup vyvíjí vlastní technologie využívající umělou inteligenci a neuronové sítě, které mu umožňují překonávat i tradiční výzvy nakupování nábytku online, jako je srovnávání cen či záruka kvality. Biano vzniklo v roce 2015, kdy do něj počáteční investici vložila skupina Miton. Dnes Biano působí v sedmi zemích, připravuje expanzi do Řecka a stále rozšiřuje svůj tým více než 50 lidí.



K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688